Gå til innhold

Hvor mye sparepenger har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ca 140 000kr i sparepenger.
Er stolt av det da jeg startet på 0kr for 5 år siden da jeg kjøpte leiligheten, og har en inntekt på 340 000kr i året. 

Anonymkode: 4e745...8cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har idag gjeldfri bolig, og omlag 3,5 millioner plassert på høgrente /fastrente i forskjellige banker.  Bare så synd at bankene og aksjonerene der er dem som sitter igjenn med største fortjenesten etter langsiktig sparing, og grådighetskulturen ingen enda tar . 

Anonymkode: 16129...d1a

Skrevet

ett par hundre tusen på spare-kontoen i alle fall...       

Anonymkode: 1b4fa...a3a

Skrevet
Portia Catonis skrev (På 2.10.2023 den 15.24):

Det er ikke penger før vedkommende har solgt tingene... Synes også det er litt merkelig å trekke frem verdier som er bundet opp i eiendom og ting som "sparepenger", i en tråd som handler om å ta ut sparepenger (=likvide midler, for å bruke et annet ord)

TS: Bruk pengene og reis. Man angrer aldri på en reise. Det er adskillig flere som sitter og angrer på at de har spinket og spart hele livet og aldri unnet seg noe.

De er solgt i eksemplet.

Anonymkode: 7f7e3...f3d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De er solgt i eksemplet.

Anonymkode: 7f7e3...f3d

Jeg oppfattet det ikke sånn, jeg oppfattet det som at "bilen min er verd så og så mye, så derfor teller jeg det som sparepenger".

Men uansett, alle som oppgir verdien på huset sitt når de blir spurt om sparepenger har vel ikke solgt huset for å svare i en tråd på et nettforum?:paff:

• Nyttig 1
Skrevet

Har 300 000kr i fond og nesten 300 000kr på sparekonto. Har voksne barn. Er 40 år. Jeg prøver å spare så mye som mulig. Jeg har fast trekk på 10 000kr i mnd. Men jeg har ikke så fet lønn men jeg føler jeg får mye ut av lite. 

Anonymkode: ebeae...bc3

Skrevet
On 10/3/2023 at 6:36 AM, AnonymBruker said:

Jeg tjente mindre enn deg i mange år. Tok likevel ikke opp billån, men sparte til bil. Kredittkort har jeg aldri hatt. At du ikke har vært flink til å spare er fordi du antagelig har hatt andre prioriteringer. Du trenger ikke komme med sure oppgulp selv om andre har mer økonomisk sans enn deg. 

Anonymkode: 03617...d1e

så flink du er :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...