AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Del Skrevet 1. oktober 2023 Jeg er en jente/dame? som er 25 år gammel. Jeg var ikke den fineste jenten på ungdomsskolen eller videregående. Jeg slet veldig med kviser, hadde ingen øyenbryn(noe som gjorde at jeg ikke fikk frem mine ansiktstrekk) og jeg farget håret mitt veldig mørkt, noe som ikke så bra ut da jeg hadde veldig lyse øyenbryn. Jeg ble kalt stygg på ungdomsskolen og det var ingen dating på meg på videregående. På slutten av videregående tok jeg litt mer grep. Jeg flyttet hjemmefra etter vgs fra foreldre som mente at jeg ikke trengte å gå til legen med acne, fikk den hjelpen jeg trengte fra hudlege og tok ordentlig vare på utseendet mitt. Jeg er ingen modell, men jeg synes at jeg er helt ok pen. Jeg synes at jeg er helt ok pen mens jeg skriver dette, men idet jeg prøver å bli kjent med menn så blir jeg helt satt ut. Jeg er redd for å bli kalt stygg, da det var hovedsakelig gutter som kalte meg for stygge ting på ungdomsskolen. Jeg er redd for å aldri være god nok for en mann, jeg er redd for at en mann vil aldri være interessert i å date meg, da han vil være redd for hva vennene hans synes om mitt utseende. Jeg er så redd for å få høre at jeg ikke er pen nok samtidig har jeg veldig lyst på kjæreste og en jeg kan bygge min fremtid sammen med. Anonymkode: 246ae...6d4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Del Skrevet 2. oktober 2023 Huffda. Høres ut som om om det har gått litt for mye inn på deg at du fikk sånne slemme kommentarer i ungdomstiden. Og det er jo ikke joe rart at man blir preget av sånt. Men du er jo nå fornøyd med utseendet ditt - du VET med fornuften at du ser bra ut. Så forsøk heller å fokusere på den mannen/gutten du er på date med, og finn ut hvem HAN er og hvordan dere eventuelt kan passe sammen. Du er mer en god nok for en mann, og du skal heller ikke ta til takke med hvem som helst, men vent til du finner en som liker deg slik du er, som behandler deg med respekt og kjærlighet og som du trives med Du kommer selvfølgelig til å få date mange menn. Forresten syns jeg faktisk at "usynlige" øyenbryn kan være veldig vakkert, og jeg er helt, helt sikker på at du ikke var stygg da du var yngre heller. Anonymkode: 7bef0...a87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er en jente/dame? som er 25 år gammel. Jeg var ikke den fineste jenten på ungdomsskolen eller videregående. Jeg slet veldig med kviser, hadde ingen øyenbryn(noe som gjorde at jeg ikke fikk frem mine ansiktstrekk) og jeg farget håret mitt veldig mørkt, noe som ikke så bra ut da jeg hadde veldig lyse øyenbryn. Jeg ble kalt stygg på ungdomsskolen og det var ingen dating på meg på videregående. På slutten av videregående tok jeg litt mer grep. Jeg flyttet hjemmefra etter vgs fra foreldre som mente at jeg ikke trengte å gå til legen med acne, fikk den hjelpen jeg trengte fra hudlege og tok ordentlig vare på utseendet mitt. Jeg er ingen modell, men jeg synes at jeg er helt ok pen. Jeg synes at jeg er helt ok pen mens jeg skriver dette, men idet jeg prøver å bli kjent med menn så blir jeg helt satt ut. Jeg er redd for å bli kalt stygg, da det var hovedsakelig gutter som kalte meg for stygge ting på ungdomsskolen. Jeg er redd for å aldri være god nok for en mann, jeg er redd for at en mann vil aldri være interessert i å date meg, da han vil være redd for hva vennene hans synes om mitt utseende. Jeg er så redd for å få høre at jeg ikke er pen nok samtidig har jeg veldig lyst på kjæreste og en jeg kan bygge min fremtid sammen med. Anonymkode: 246ae...6d4 Kjenner meg litt igjen i dette selv om jeg er mann. Jeg var aldri en av de populære i ungdommen, og definerte meg selv som "stygg". Men jeg tror det egentlig handlet mer om manglende "kulhet" og hva man gjorde ut av man hadde, enn at utgangspunktet fra naturens side var helt håpløst. Mye man kan gjøre med hår, klær, en tur på brun&blid, nye briller/linser, whatever, eller som i ditt tilfelle søke hjelp for et akne-problem. Så utover i 20-årene løsnet det gradvis for meg, og i dag som skilt middelaldrende mann opplever jeg at (i hvert fall noen) damer på datingapper definerer meg som "kjekk". At det skulle være mulig hadde jeg selv som 16- eller 18-åring aldri drømt om kunne skje. (Jaja, nå er jeg så gammel at jeg selv som ung ikke ante hva en datingapp var, for det var ikke oppfunnet, men du skjønner poenget 😄 ) Så ikke bekymre deg så mye. Du er ikke, og var egentlig aldri "stygg". Noen trenger bare litt lenger tid på å modnes enn andre😊 Anonymkode: 23164...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Del Skrevet 2. oktober 2023 48 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner meg litt igjen i dette selv om jeg er mann. Jeg var aldri en av de populære i ungdommen, og definerte meg selv som "stygg". Men jeg tror det egentlig handlet mer om manglende "kulhet" og hva man gjorde ut av man hadde, enn at utgangspunktet fra naturens side var helt håpløst. Mye man kan gjøre med hår, klær, en tur på brun&blid, nye briller/linser, whatever, eller som i ditt tilfelle søke hjelp for et akne-problem. Så utover i 20-årene løsnet det gradvis for meg, og i dag som skilt middelaldrende mann opplever jeg at (i hvert fall noen) damer på datingapper definerer meg som "kjekk". At det skulle være mulig hadde jeg selv som 16- eller 18-åring aldri drømt om kunne skje. (Jaja, nå er jeg så gammel at jeg selv som ung ikke ante hva en datingapp var, for det var ikke oppfunnet, men du skjønner poenget 😄 ) Så ikke bekymre deg så mye. Du er ikke, og var egentlig aldri "stygg". Noen trenger bare litt lenger tid på å modnes enn andre😊 Anonymkode: 23164...570 Ja, dere kan jo for eksempel gjette hvem denne karen er: (Jepp, det er George Clooney som tenåring) Anonymkode: 7bef0...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jeg var også lite pen som ungdom. Kviser, ufresht hår og altfor hard sminke. Folk prøver ofte å trøste oss med at neida, du var sikkert ikke stygg. Men noen av oss var faktisk det og noen av oss fikk høre det. Ofte. Det sitter i.. Jeg ble også en helt ok attraktiv and, men ingen svane 😄 Prøv å finne en snill mann. Du vil føle deg tryggere etterhvert Jeg er mye eldre enn deg nå, og kjenner meg trygg på meg selv også når det gjelder utseendet. Men frykten for at tenåringsgutter skal le eller si noe stygt, det kan jeg fortsatt kjenne på. Anonymkode: d05f7...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, dere kan jo for eksempel gjette hvem denne karen er: (Jepp, det er George Clooney som tenåring) Anonymkode: 7bef0...a87 Jeeezus, jeg hadde sånn hårsveis og sånne briller på den tiden jeg definerte meg som "ukul og stygg". Vil nesten påstå at jeg tross alt så bedre ut enn han 😂 Hmm, kan det bety at jeg egentlig var/er like kjekk som George Clooney? 😏 Neida, hans attraktivitetsmessige klassereise har nok vært lengre enn min, selv om det har vært forbedring hos begge. Og sånne anekdotiske enkelteksempler er jo nettopp det. Men noen ganger fungerer ekstreme enkelttilfeller godt for å illustrere et poeng. Selv George Clooney var en "døll brillejesus med teit hårsveis" en gang i tiden. Anonymkode: 23164...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 2. oktober 2023 #7 Del Skrevet 2. oktober 2023 (endret) Interessant og trist lesing. Jeg trodde ikke jeg var attraktiv på ungdomsskolen, men på vgs forsto jeg at jeg hadde tatt fullstendig feil. Problemet var ikke utseendet mitt, men innstillingen jeg hadde til meg selv. Jeg har vært heldig og har et utseendet som folk liker. Samtidig tror jeg utseendet mitt bare hjelper ved førsteinntrykk. Det gjør så folk blir interesserte, men det er ikke det som avgjør om jeg vil fungere i et langvarig forhold (noe jeg sjeldent gjør). Det har og ført med seg noen ulemper som "kompiser" som egentlig bruker meg fordi de vet du får oppmerksomhet fra jentegjenger på byen. Nå har jeg blitt så vant til å få positiv oppmerksomhet for utseendet at jeg sjelden tenker over det. Det ble litt mye unødvendig tekst her, men poenget mitt er at hvordan du ser ut egentlig har veldig lite å si. Det er fint du ser bra ut nå, men utseendet er egentlig ikke noe du trenger å tenke så mye på. Det er selvfølgelig vanskelig å la være når du har hatt et anstrengt forhold til det, men om du klarer er det bedre å fokusere på de tingene som faktisk avgjør om du klarer å gå inn i et langvarig forhold eller om du ender i en ond spiral der du må date i det uendelige og føler deg brukt. Jeg velger å være såpass rar at man må være rimelig spesiell for å holde ut med meg. Ikke bli som meg. Endret 2. oktober 2023 av Majer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå