AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #41 Del Skrevet 2. oktober 2023 missbluebird skrev (10 timer siden): Kjeramisk uten tvil. Det har vært lenger i drift og viser seg å ha liten påvirkning på kroppen. Bruker du en EMF måler når du skrur på induksjonstoppen så vil du kanskje få nye bekymringer og se ting fra et nytt ståsted. Samme som å stå ved siden av en mikrobølgeovn når den varmer noe. Helsemessig sier man det er greit siden det ikke varmer opp noe i deg, men man tar da ikke med bølger som påvirker andre deler av kroppen. 🙄🤨 Anonymkode: 73111...db0 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #42 Del Skrevet 2. oktober 2023 Hater vår induksjon. Platene bråker. Du kan ikke sette noe "feil"oppå der eller så går alarmen. Panelet er elendig, du må ha akkurat passe tørr/våt finger for å bruke det. Det som er ekstra gøy da er f.eks viss noe koker og en liten dråpe treffer panelet så skrur det opp varmen selv så det begynner å koke over = kokende vann der du skal justere varmen. Perfekt system 🤪 Hilsen sur gammel kjerring på 32 🙈 Anonymkode: c4135...33d 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 2. oktober 2023 #43 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hater vår induksjon. Platene bråker. Du kan ikke sette noe "feil"oppå der eller så går alarmen. Panelet er elendig, du må ha akkurat passe tørr/våt finger for å bruke det. Det som er ekstra gøy da er f.eks viss noe koker og en liten dråpe treffer panelet så skrur det opp varmen selv så det begynner å koke over = kokende vann der du skal justere varmen. Perfekt system 🤪 Hilsen sur gammel kjerring på 32 🙈 Anonymkode: c4135...33d Hvordan platetoppen betjenes har da ikke noe med om det er induksjon eller keramisk topp. Begge deler finnes med touch-styring. 1 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #44 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hater vår induksjon. Platene bråker. Du kan ikke sette noe "feil"oppå der eller så går alarmen. Panelet er elendig, du må ha akkurat passe tørr/våt finger for å bruke det. Det som er ekstra gøy da er f.eks viss noe koker og en liten dråpe treffer panelet så skrur det opp varmen selv så det begynner å koke over = kokende vann der du skal justere varmen. Perfekt system 🤪 Hilsen sur gammel kjerring på 32 🙈 Anonymkode: c4135...33d Man får induskjonstopper med bryterstyring også. Blandt annet Bora og Gaggenau har dette. Anonymkode: 933cc...380 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 2. oktober 2023 #45 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du trenger minimum 20 amper kurs for induksjonsovn. https://dinside.dagbladet.no/bolig/ikke-alle-kan-bruke-induksjonstopp/61308879 Anonymkode: fa614...4fe Det gjør du for en vanlig ovn også. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 2. oktober 2023 #46 Del Skrevet 2. oktober 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har laget mat på mammas induksjon, og den irriterer meg veldig😆 Betjeningspanelet blir veldig varmt, og jeg får ikke alltid kontakt, knappene svarer ikke alltid, man må finne akkurat riktig touch for å få respons. Og det irriterer meg at den begynner å pipe så snart man setter noe på den som berører betjeningsknappene. Slitsomt om man tar ut stekebrett, f.eks. Så akkurat den har jeg ikke likt😅 Matlaging er viktig ja, men ikke at det må gå så fort egentlig. Jeg er jo vant til tiden det tar med keramisk. Poteter damper jeg som regel, og da koker det ikke over😊 Anonymkode: 45717...425 Enig i det med touchpanel. Mamma sin komfyr har skruknapper, det er fantastisk. Det er derfor de drasset den med seg nordfra og sørover da de flyttet, for det er vanskelig å finne induksjon med skruknapper i dag. 😂 Mamma klarer ikke å håndtere vår komfyr. Men det kan være håpløs betjening på keramisk også, så lurt å teste det ut eller lese seg opp om modellen man vurderer. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 2. oktober 2023 #47 Del Skrevet 2. oktober 2023 Har kun induksjonstopp, ikke hel komfyr. Min er jeg fornøyd med, siden panelet er lett å se og lett å bruke. Min datters panel er så å si umulig å se. Jeg må bruke lommelykt for å finne hvor jeg "skrur" på platene. Det synes jeg er slitsomt, men en blir jo vandt til alt. De har også innebygd stekeovn som også har et panel som er ubrukelig etter min mening. Byttet ut den keramiske toppen som fulgte med leiligheten, den var treg å lage mat på. Min gamle komfyr med vanlige plater var mye raskere. En må ikke ha skruknapper, men kjøpe en ovn som en ser hvor en skal trykke for å få startet matlagingen. Ville aldri kjøpt keramisk, da hadde jeg heller kjøpt skikkelig gammeldags komfyr. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 2. oktober 2023 #48 Del Skrevet 2. oktober 2023 (endret) Litt rart å omtale platetopper som "kjeramisk" og "induksjon". "Kjeramisk" er en beskrivelse av det glassmaterialet som de fleste platetopper nå har. Både induksjonsovner og konvensjonelle platetopper har kjeramisk overflate. Den kjeramiske overflaten er svært slitesterk, motstandsdyktig mot riper og lett å gjøre ren. Konvensjonelle platetopper har varmeelementer under den kjeramiske overflaten som først blir varme og så brer varmen seg opp gjennom den kjeramiske topplata og inn i grytebunnen. Dette fungerer bra, men det tar tid for varmen å bre seg inn i gryta, og selve platetoppen blir også veldig varm slik at det er fare for brannskader, f.eks.. Induksjonstopper har ikke et varmeelement, men en elektrisk induksjonsspole under den kjeramiske platetoppen. Denne induksjonsspolen lager et trådløst energifelt/magnetfelt som varmer opp grytebunnen direkte. Den varmer altså ikke opp platetoppen slik at du setter gryta på en varm platetopp, men energifeltet gjør at selve grytebunnen blir varm når energien treffer gryta. Når grytebunnen varmes direkte, fører dette til at grytebunnen mye raskere blir varm. Dette fungerer ikke på alle gryter. Aluminiumsgryter fungerer ikke, fordi aluminium ikke er magnetisk. Må ha gryter med bunn av jern eller stål. Alle nye gryter er merket med om de egner seg for induksjonstopper eller ikke. I tillegg til at induksjonstopper gir mye raskere varme i gryta, er det også en fordel at disse toppene ikke blir varme dersom du er uheldig og setter på feil plate, eller om du glemmer å slå av plata når du fjerner gryta. En sikkerhetsfordel her, altså. En annen fordel er at induksjonstopper er energibesparende fordi de bare varmer opp gryta og mindre energi går til spille. Induksjonstopper vil imidlertid også bli noe varme etter matlaging, fordi varme fra gryta brer seg ned i underlaget som gryta står på. TS spør om det bør velges induksjonstopp eller konvensjonell topp. Jeg tenker at induksjonstopp er et godt valg på flere måter, men man risikerer å måtte bytte ut favorittgrytene sine, dersom de ikke fungerer med induksjon. Jeg har også sett at det finnes platetopper med to konvensjonelle kokesoner og to kokesoner med induksjon. Da får man jo i så fall det beste fra begge teknologier. Ser noen skriver om plundrete touch-betjening på platetoppene. Det kan være et problem. Jeg har de siste åra leid en del hytter og AirBNB's og har prøvd mange ulike løsninger. Kan bekrefte at det er stor forskjell i hvordan disse touch-betjeningene fungerer. Noen er intuitive og enkle å bruke, og gir den responsen du forventer, mens andre nesten krever inngående studier for å funke. Mange har separat styrkeinnstilling for hver plate, men har også vært borte i topper hvor man først må velge hvilke plate man skal justere og så justere denne. Dette gir mye trykking og er tungvint. Var også et sted med en Ikea-topp som var så følsom på betjeningsfeltet at om det sprutet litt eller man sølte på betjeningsområdet, eller kanskje bare et millisekund fikk fingeren nedpå, kunne platene slå seg på. Opplevde å slå på ei plate på denne måten uten å merke det, og det førte til at ei stekepanne fikk ødelagt slipp-belegget og nesten tok fyr. Selv har jeg en mer enn 20 år gammel Siemens-topp med touch-betjening, og den har fungert veldig bra i alle år. Enkel å bruke, og aldri noe tull med betjeningen bortsett fra når ei gryte koker over eller man søler mye på betjeningsfeltet. Da er det bare å tørke raskt av med ei fille og så er alt i orden igjen. Anbefaler å få testet betjeningen av platetoppen før du bestemmer deg. Endret 2. oktober 2023 av aksase 1 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 2. oktober 2023 #49 Del Skrevet 2. oktober 2023 13 minutter siden, aksase said: Litt rart å omtale platetopper som "kjeramisk" og "induksjon". "Kjeramisk" er en beskrivelse av det glassmaterialet som de fleste platetopper nå har. Både induksjonsovner og konvensjonelle platetopper har kjeramisk overflate. Den kjeramiske overflaten er svært slitesterk, motstandsdyktig mot riper og lett å gjøre ren. Konvensjonelle platetopper har varmeelementer under den kjeramiske overflaten som først blir varme og så brer varmen seg opp gjennom den kjeramiske topplata og inn i grytebunnen. Dette fungerer bra, men det tar tid for varmen å bre seg inn i gryta, og selve platetoppen blir også veldig varm slik at det er fare for brannskader, f.eks.. Induksjonstopper har ikke et varmeelement, men en elektrisk induksjonsspole under den kjeramiske platetoppen. Denne induksjonsspolen lager et trådløst energifelt/magnetfelt som varmer opp grytebunnen direkte. Den varmer altså ikke opp platetoppen slik at du setter gryta på en varm platetopp, men energifeltet gjør at selve grytebunnen blir varm når energien treffer gryta. Når grytebunnen varmes direkte, fører dette til at grytebunnen mye raskere blir varm. Dette fungerer ikke på alle gryter. Aluminiumsgryter fungerer ikke, fordi aluminium ikke er magnetisk. Må ha gryter med bunn av jern eller stål. Alle nye gryter er merket med om de egner seg for induksjonstopper eller ikke. I tillegg til at induksjonstopper gir mye raskere varme i gryta, er det også en fordel at disse toppene ikke blir varme dersom du er uheldig og setter på feil plate, eller om du glemmer å slå av plata når du fjerner gryta. En sikkerhetsfordel her, altså. En annen fordel er at induksjonstopper er energibesparende fordi de bare varmer opp gryta og mindre energi går til spille. Induksjonstopper vil imidlertid også bli noe varme etter matlaging, fordi varme fra gryta brer seg ned i underlaget som gryta står på. TS spør om det bør velges induksjonstopp eller konvensjonell topp. Jeg tenker at induksjonstopp er et godt valg på flere måter, men man risikerer å måtte bytte ut favorittgrytene sine, dersom de ikke fungerer med induksjon. Jeg har også sett at det finnes platetopper med to konvensjonelle kokesoner og to kokesoner med induksjon. Da får man jo i så fall det beste fra begge teknologier. Det er jo selgerne som velger å omtale det som keramisk vs induksjon. https://www.elkjop.no/magazine/hvitevarer/komfyr/guide-platetopp-hva-bor-du-velge?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwseSoBhBXEiwA9iZtxs0bESUraAf_AnqFLD2Wlwopt6PK-FuOpbCXrHsQI4KOZbD_BFberhoCZMUQAvD_BwE Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #50 Del Skrevet 2. oktober 2023 aksase skrev (10 minutter siden): Litt rart å omtale platetopper som "kjeramisk" og "induksjon". "Kjeramisk" er en beskrivelse av det glassmaterialet som de fleste platetopper nå har. Både induksjonsovner og konvensjonelle platetopper har kjeramisk overflate. Den kjeramiske overflaten er svært slitesterk, motstandsdyktig mot riper og lett å gjøre ren. Konvensjonelle platetopper har varmeelementer under den kjeramiske overflaten som først blir varme og så brer varmen seg opp gjennom den kjeramiske topplata og inn i grytebunnen. Dette fungerer bra, men det tar tid for varmen å bre seg inn i gryta, og selve platetoppen blir også veldig varm slik at det er fare for brannskader, f.eks.. Induksjonstopper har ikke et varmeelement, men en elektrisk induksjonsspole under den kjeramiske platetoppen. Denne induksjonsspolen lager et trådløst energifelt/magnetfelt som varmer opp grytebunnen direkte. Den varmer altså ikke opp platetoppen slik at du setter gryta på en varm platetopp, men energifeltet gjør at selve grytebunnen blir varm når energien treffer gryta. Når grytebunnen varmes direkte, fører dette til at grytebunnen mye raskere blir varm. Dette fungerer ikke på alle gryter. Aluminiumsgryter fungerer ikke, fordi aluminium ikke er magnetisk. Må ha gryter med bunn av jern eller stål. Alle nye gryter er merket med om de egner seg for induksjonstopper eller ikke. I tillegg til at induksjonstopper gir mye raskere varme i gryta, er det også en fordel at disse toppene ikke blir varme dersom du er uheldig og setter på feil plate, eller om du glemmer å slå av plata når du fjerner gryta. En sikkerhetsfordel her, altså. En annen fordel er at induksjonstopper er energibesparende fordi de bare varmer opp gryta og mindre energi går til spille. Induksjonstopper vil imidlertid også bli noe varme etter matlaging, fordi varme fra gryta brer seg ned i underlaget som gryta står på. TS spør om det bør velges induksjonstopp eller konvensjonell topp. Jeg tenker at induksjonstopp er et godt valg på flere måter, men man risikerer å måtte bytte ut favorittgrytene sine, dersom de ikke fungerer med induksjon. Jeg har også sett at det finnes platetopper med to konvensjonelle kokesoner og to kokesoner med induksjon. Da får man jo i så fall det beste fra begge teknologier. Trådens beste svar Diskujonen angående om man trenger 20 eller 25A kurs vil selvsagt avhenge av størrelsen på komfyren. Og kjøper du frittstående komfyr vil "installasjon" bestå av å sette den på plass og plugge støpselet i veggen, det har ingenting med det elektriske anlegget ditt å gjøre. Anonymkode: 1aa27...db5 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #51 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Obs at dagens keramiske topper ikke er like "effektive" som de gamle som var før. De har begrensninger på hvor mye effekt de kan bruke for at de skal skli gjennom EU sitt regelverk. Hadde ikke tatt keramisk om jeg hadde fått betalt for det engang. Anonymkode: eaac2...fff Hvis du bor i borettslag og må betale nye stigeledninger opp fra naboen og ny kurs inne hos deg, så hadde du kanskje vurdert det : "Er boligen din ny eller har relativt nytt elektrisk anlegg, bør komfyren være tilknyttet en 20 ampère-sikring, men bor du i en eldre bolig, eller i en blokk eller bygård der det er flere boeneheter koblet til samme stigeledninger, kan det hende du vil få deg en overraskelse. – Har du bare en 16-ampère-sikring har du to valg: Velge en annen komfyr, eller legge inn en ny kurs fra sikringsskapet til komfyren der ledningen og sikringen er dimensjonert for å tåle belastningen fra induksjonsovnen, sier Hansen. NB! Deler du stigeledninger med flere boenheter, for eksempel dersom du bor i blokk, er det ikke sikkert at du kan legge inn en ny kurs. Her må du be elektriker sjekke felles sikringsskap og kapasitet, for å se om du kan få lagt inn en ekstra kurs. Dersom du overbelaster felles strømanlegg kan konsekvensen være at alle boligene mister strømmen." https://dinside.dagbladet.no/bolig/ikke-alle-kan-bruke-induksjonstopp/61308879 Anonymkode: fa614...4fe Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33017998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. oktober 2023 #52 Del Skrevet 2. oktober 2023 (endret) 8 hours ago, Warg said: Et annet sparetips er å følge med på Outlet varer, jeg vurderte å kjøpe en returnert komfyr for å slippe å skaffe elektriker for montering av støpsel Så du gambler på at forrige kjøper ikke var en hobbyelektriker uten kompetanse på elektrisk installasjon? Det kan jo være fordi den var feilkoblet at den ikke virket. Dessuten skal slike kobles etter hva slags type strømsystem man har i huset. Noen har IT eller TT-nett, mens andre har TN. Og der skal støpsel kobles forskjellig Endret 2. oktober 2023 av newman01 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33018010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #53 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du bor i borettslag og må betale nye stigeledninger opp fra naboen og ny kurs inne hos deg, så hadde du kanskje vurdert det : "Er boligen din ny eller har relativt nytt elektrisk anlegg, bør komfyren være tilknyttet en 20 ampère-sikring, men bor du i en eldre bolig, eller i en blokk eller bygård der det er flere boeneheter koblet til samme stigeledninger, kan det hende du vil få deg en overraskelse. – Har du bare en 16-ampère-sikring har du to valg: Velge en annen komfyr, eller legge inn en ny kurs fra sikringsskapet til komfyren der ledningen og sikringen er dimensjonert for å tåle belastningen fra induksjonsovnen, sier Hansen. NB! Deler du stigeledninger med flere boenheter, for eksempel dersom du bor i blokk, er det ikke sikkert at du kan legge inn en ny kurs. Her må du be elektriker sjekke felles sikringsskap og kapasitet, for å se om du kan få lagt inn en ekstra kurs. Dersom du overbelaster felles strømanlegg kan konsekvensen være at alle boligene mister strømmen." https://dinside.dagbladet.no/bolig/ikke-alle-kan-bruke-induksjonstopp/61308879 Anonymkode: fa614...4fe Mannen min er elektriker, så akkurat det slipper vi å tenke på. Keramiske topper som blir solgt nå om dagen kan slite med å koke opp vannet til krabbekokingen din uten at det er noe galt med komfyren. Så igjen, neitakk. Anonymkode: eaac2...fff Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33018021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 2. oktober 2023 #54 Del Skrevet 2. oktober 2023 (endret) newman01 skrev (5 timer siden): Så du gambler på at forrige kjøper ikke var en hobbyelektriker uten kompetanse på elektrisk installasjon? Det kan jo være fordi den var feilkoblet at den ikke virket. Dessuten skal slike kobles etter hva slags type strømsystem man har i huset. Noen har IT eller TT-nett, mens andre har TN. Og der skal støpsel kobles forskjellig På TN-nett bør induksjonstopper primært tilkobles med 3-fase støpsel så de kan spre lasten på flere faser. 2x16A for 4-platers og 3x16A for 5-platers. Dette gjelder dog kun platetopper, jeg har ikke sett komfyrer med 3-fase mulighet. Ellers et viktig poeng dette med strømforbruk som nevnes tidligere. En keramisk topp kan forventes å bruke nesten dobbelt så mye strøm som en induksjonstopp. Effektiviteten er ca. slik: Gass: 35% Keramisk: 45% Induksjon: 75% Endret 2. oktober 2023 av -jk- 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33019546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #55 Del Skrevet 2. oktober 2023 missbluebird skrev (20 timer siden): Kjeramisk uten tvil. Det har vært lenger i drift og viser seg å ha liten påvirkning på kroppen. Bruker du en EMF måler når du skrur på induksjonstoppen så vil du kanskje få nye bekymringer og se ting fra et nytt ståsted. Samme som å stå ved siden av en mikrobølgeovn når den varmer noe. Helsemessig sier man det er greit siden det ikke varmer opp noe i deg, men man tar da ikke med bølger som påvirker andre deler av kroppen. Er ikke dette samme skremsel som mobilmaster?🤔Er jo magnetismen som utnyttes på induksjon. Anonymkode: d23b7...88b 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33020615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #56 Del Skrevet 2. oktober 2023 Ikke vanskelig valg. 100 % induksjon. Kjæresten min har keramisk topp og jeg liker ikke å lage mat der. Alt tar lengre tid og det mest irriterende er når jeg endrer styrke på varme. Keramisk reagerer så tregt. Kan ikke tenke meg å velge noe annet enn induksjon. Anonymkode: 098f6...b46 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33020816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #57 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har 25A (måtte sjekke) og slår jeg på to plater samtidig, blir det bare problemer. Ofte nedjusterer den til 4 fra 9. Noen ganger slår den seg helt av. Anonymkode: ec557...b1d Stemmer, lignende er det på min også, men min forrige så kunne jeg kjøre to på fult, så begrensningen er i ovnen, ikke kursen. Anonymkode: 2036a...a93 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33020830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 2. oktober 2023 #58 Del Skrevet 2. oktober 2023 Warg skrev (19 timer siden): Eneste ulempen som jeg vet om ved induksjon, og grunnen til at jeg ikke kjøpte den, er at de som har pacemaker ikke skal bruke induksjonsplatetopp. Noe å vurdere om du har noen i huset med pacemaker, de vil få matlagingsfritak om du velger magnetteknologi. Dette er et ikke-problem. Lagt inn i bruksanvisningen pga erstatningskåte amerikanere og deres advokater. En må ligge over komfyren med flere plater på (noe som i seg selv er en umulighet på induksjons-topper) for at det skal kunne påvirke pacemakeren/icd-en Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33020966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3. oktober 2023 #59 Del Skrevet 3. oktober 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Stemmer, lignende er det på min også, men min forrige så kunne jeg kjøre to på fult, så begrensningen er i ovnen, ikke kursen. Anonymkode: 2036a...a93 Mange koketopper og komfyrer har en fin liten innstilling hvor man kan angi sikringskursen. Ganske ofte er slike maskiner stokk dumme og har ikke peiling på hva du har i sikringsskapet ditt. Så i mange tilfeller er de satt standard fra fabrikk på 16 A eller 20A. Og da får man ikke utnyttet kapasiteten om man har 25A eller 30A kurs Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33024318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 3. oktober 2023 #60 Del Skrevet 3. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 7.40): Hater vår induksjon. Platene bråker. Du kan ikke sette noe "feil"oppå der eller så går alarmen. Panelet er elendig, du må ha akkurat passe tørr/våt finger for å bruke det. Det som er ekstra gøy da er f.eks viss noe koker og en liten dråpe treffer panelet så skrur det opp varmen selv så det begynner å koke over = kokende vann der du skal justere varmen. Perfekt system 🤪 Hilsen sur gammel kjerring på 32 🙈 Anonymkode: c4135...33d Tror vi har den samme driten. Keramisk var jeg fornøyd med. Induksjon er bare tull. Endret 3. oktober 2023 av Motelvibes 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1716113-induksjon-eller-keramisk/page/3/#findComment-33024528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå