newman01 Skrevet 3. oktober 2023 #61 Skrevet 3. oktober 2023 54 minutter siden, Motelvibes said: Tror vi har den samme driten. Keramisk var jeg fornøyd med. Induksjon er bare tull. Så siden du ikke var fornøyd med betjeningspanelet mener du all induksjon er tull? Hva om den samme knappen også finnes på keramisk topp? Skal vi da gå tilbake til ovn fyrt med ved? 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #62 Skrevet 3. oktober 2023 Induksjon er framtiden, alt annet er fortiden. Anonymkode: 1e57f...fd7 2
Motelvibes Skrevet 3. oktober 2023 #63 Skrevet 3. oktober 2023 newman01 skrev (1 time siden): Så siden du ikke var fornøyd med betjeningspanelet mener du all induksjon er tull? Hva om den samme knappen også finnes på keramisk topp? Skal vi da gå tilbake til ovn fyrt med ved? 😂 det er min mening. Trenger ikke å trekke det lenger enn det er.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #64 Skrevet 3. oktober 2023 Induksjon uten tvil. Kommer aldri til å gå tilbake til keramisk. Anonymkode: 6815a...18c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #65 Skrevet 4. oktober 2023 Gass 100%! Anonymkode: bd4b8...08b 1
-jk- Skrevet 4. oktober 2023 #66 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gass 100%! Anonymkode: bd4b8...08b Det har også sine ulemper. Det fører til dårlig inneklima, og er MYE dyrere i bruk. Anslagsvis 5-6 ganger så dyrt som induksjon ved "normale" strømpriser. Så jeg vil si det er for spesielt interesserte. Vi har gass på hytta, 5-bluss 90cm SMEG-topp (har ikke innlagt strøm). Jeg foretrekker klart induksjonstoppen hjemme.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #67 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg har hatt begge deler og fortrekker keramisk. Anonymkode: e4f6a...96c 3
newman01 Skrevet 4. oktober 2023 #68 Skrevet 4. oktober 2023 41 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt begge deler og fortrekker keramisk. Anonymkode: e4f6a...96c Sjekkhefte også? 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #69 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 21.45): Jeg har 25A (måtte sjekke) og slår jeg på to plater samtidig, blir det bare problemer. Ofte nedjusterer den til 4 fra 9. Noen ganger slår den seg helt av. Anonymkode: ec557...b1d Kanskje det har noe med hvilke plater du bruker? Ofte er de to på høyre og de to på venstre side koblet sammen. Du kan ha boost eller maks på to plater om de ikke er på samme side, men den nedjusterer om de er på samme side så den ikke drar mer strøm enn det tåles. Anonymkode: 18e1d...72a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #70 Skrevet 5. oktober 2023 Induksjon uten tvil. Den varmer opp vannet så fort at det ikke er behov for vannkoker. Vi har stekeovn og kokeplate fra AEG og jeg er veldig fornøyd. Anonymkode: d1cfd...bc4
Ebbeliten Skrevet 5. oktober 2023 #71 Skrevet 5. oktober 2023 (endret) Jeg skal tilbake til keramisk, uten tvil. Jeg opplever absolutt ingen presis varme ved induksjon. Skal også ha vedfyrt komfyr. Endret 5. oktober 2023 av Ebbeliten 3
Ebbeliten Skrevet 5. oktober 2023 #72 Skrevet 5. oktober 2023 newman01 skrev (På 3.10.2023 den 12.18): Så siden du ikke var fornøyd med betjeningspanelet mener du all induksjon er tull? Hva om den samme knappen også finnes på keramisk topp? Skal vi da gå tilbake til ovn fyrt med ved? Vi installerer vedfyrt komfyr så fort vi får spart nok penger til en som passer våre krav til funksjon og estetikk. 1
FantasDick Skrevet 5. oktober 2023 #73 Skrevet 5. oktober 2023 Vi har induksjonstopp, og vi kommer ikke til å bytte den med mindre det dukker opp noe enda bedre. Keramisk er jo nesten like tregt og dårlig som støpejern. 💀 Lynrask oppvarming, presis varme, ingen ettervarme (vi har både unger og dyr). 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #74 Skrevet 5. oktober 2023 Prøvde en Siemens induksjonstopp hjemme, og synes det bråkte sånn med magnetene. Fikk heller ikke dreisen på dette med at varmen var borte med en gang, når en lager hjemmelaget hvit saus eller gul krem til kake f.eks der man da vil ta gryta av 2-3 sek mens man rører, for så å få varme igjen, men det gikk ikke på induksjonstopp, varmen var jo av da, og sausen/eggkremen gikk av kok, så da måtte en jo sette plata på høyere temp igjen for å få kok på, det ble jo bare tull, og risikerte da litt brent saus/ koagulert eggkrem. Nei, jeg leverte tilbake bråket, og kjøpte vanlig keramisk igjen og gikk hjem med stort smil! Er så fornøyd med den keramiske! Anonymkode: 39265...4b5 1
Gjest Albbas Skrevet 5. oktober 2023 #75 Skrevet 5. oktober 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Prøvde en Siemens induksjonstopp hjemme, og synes det bråkte sånn med magnetene. Fikk heller ikke dreisen på dette med at varmen var borte med en gang, når en lager hjemmelaget hvit saus eller gul krem til kake f.eks der man da vil ta gryta av 2-3 sek mens man rører, for så å få varme igjen, men det gikk ikke på induksjonstopp, varmen var jo av da, og sausen/eggkremen gikk av kok, så da måtte en jo sette plata på høyere temp igjen for å få kok på, det ble jo bare tull, og risikerte da litt brent saus/ koagulert eggkrem. Nei, jeg leverte tilbake bråket, og kjøpte vanlig keramisk igjen og gikk hjem med stort smil! Er så fornøyd med den keramiske! Anonymkode: 39265...4b5 Dette forstod jeg ikke helt. 🤔 Syns jo det er myyye lettere å styre på induksjon nettopp fordi varmen er mer presis. Men jeg har ikke brukt keramisk på årevis og min sauskarriere begynte mer for alvor etter jeg fikk induksjon. 😅
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #76 Skrevet 5. oktober 2023 On 10/1/2023 at 9:45 PM, AnonymBruker said: Jeg har 25A (måtte sjekke) og slår jeg på to plater samtidig, blir det bare problemer. Ofte nedjusterer den til 4 fra 9. Noen ganger slår den seg helt av. Anonymkode: ec557...b1d Sjekk om det er innstillinger på ovnen som er skyld i dette. Vår induksjonskomfyr har innstilling som skal gjøre at den ikke trekker for mye strøm ved lavere kapasitet i sikring. Hvis den er stilt inn feil vil komfyren prøve å trekke minst mulig strøm samtidig. Anonymkode: cde95...cf5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2023 #77 Skrevet 5. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Prøvde en Siemens induksjonstopp hjemme, og synes det bråkte sånn med magnetene. Fikk heller ikke dreisen på dette med at varmen var borte med en gang, når en lager hjemmelaget hvit saus eller gul krem til kake f.eks der man da vil ta gryta av 2-3 sek mens man rører, for så å få varme igjen, men det gikk ikke på induksjonstopp, varmen var jo av da, og sausen/eggkremen gikk av kok, så da måtte en jo sette plata på høyere temp igjen for å få kok på, det ble jo bare tull, og risikerte da litt brent saus/ koagulert eggkrem. Nei, jeg leverte tilbake bråket, og kjøpte vanlig keramisk igjen og gikk hjem med stort smil! Er så fornøyd med den keramiske! Anonymkode: 39265...4b5 Noe av det som er så bra med induksjon er jo at du slipper det styret der, nettopp fordi du har så mye bedre kontroll. Velger du riktig plate er det mulig å sette den på lav nok effekt til at du bare kan la den stå på plata mens du rører. Med induksjon lager jeg hjemmelaget bearnés rett i kjelen, uten vannbad. Så god kontroll har jeg på varmen. Anonymkode: 21fc8...d2d 1
newman01 Skrevet 5. oktober 2023 #78 Skrevet 5. oktober 2023 55 minutter siden, AnonymBruker said: Prøvde en Siemens induksjonstopp hjemme, og synes det bråkte sånn med magnetene. Fikk heller ikke dreisen på dette med at varmen var borte med en gang, når en lager hjemmelaget hvit saus eller gul krem til kake f.eks der man da vil ta gryta av 2-3 sek mens man rører, for så å få varme igjen, men det gikk ikke på induksjonstopp, varmen var jo av da, og sausen/eggkremen gikk av kok, så da måtte en jo sette plata på høyere temp igjen for å få kok på, det ble jo bare tull, og risikerte da litt brent saus/ koagulert eggkrem. Nei, jeg leverte tilbake bråket, og kjøpte vanlig keramisk igjen og gikk hjem med stort smil! Er så fornøyd med den keramiske! Anonymkode: 39265...4b5 Kunne du ikke bare justert ned effekten fra 9 til 5+ og rørt mens gryta sto på sonen sin? Noen går som et sta esel inn i fremtiden og nekter å lære nye ting altså 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå