Gå til innhold

hva bør man gjøre før man får unger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis dere ikke kommer på noe kanskje dere er klar for å få barn?

Anonymkode: 38d85...edb

vi er også klar til å få barn men må dessverre vente, så når vi uansett må vante kan vi slå ut håret litt tenkte jeg 😉

Anonymkode: 9ccb5...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

vi er også klar til å få barn men må dessverre vente, så når vi uansett må vante kan vi slå ut håret litt tenkte jeg 😉

Det var en fin måte å se på det på! Ville dratt på ferie,  drukket drinker og sovet lenge. 

Anonymkode: 38d85...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg ville faktisk spart penger og gjort klart til å stifte familie. Altså fokusert på økonomien, kjøpt bolig osv. Da kan dere nyte tiden mere når dere har fått barn, og f. eks ta mer ulønnet permisjon, reise mer med babyen, jobbe redusert en periode, leve litt bedre økonomisk (siden barn er dyrt å forsørge🤭). 

Anonymkode: 8d3d3...213

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting man bør gjøre før man får barn: Tenke seg grundig om, og gjøre mye research på konsekvensene av å få barn. Jorda er ekstremt overbefolket nå og vi er på bristepunktet til flere økologiske katastrofer. Det å få barn nå er en utelukkende egoistisk beslutning, så man bør ha VELDIG lyst på unger OG kunne leve med det faktum at man bidrar til å gjøre fremtiden enda litt verre for fremtidige generasjoner (inkludert sin egen unge).

Anonymkode: a14b5...a3f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville faktisk spart penger og gjort klart til å stifte familie. Altså fokusert på økonomien, kjøpt bolig osv. Da kan dere nyte tiden mere når dere har fått barn, og f. eks ta mer ulønnet permisjon, reise mer med babyen, jobbe redusert en periode, leve litt bedre økonomisk (siden barn er dyrt å forsørge🤭). 

vel nå trenger ikke vi tenke noe på det med økonomien

kan ta omtrent så mye fri man vil så det er heller ikke noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

vel nå trenger ikke vi tenke noe på det med økonomien

kan ta omtrent så mye fri man vil så det er heller ikke noe problem

Hvis dere er rik så kan dere jo bare dra rundt å reise i forskjellige land og ta ting litt på impuls da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

grattis til admin som måtte bare slå sammen tråden jeg har lagd for og ødelegge torden for tredjen gang så takk for den!!!:applaus:

kanskje gå litt mer grundig gjennom neste gang man skal slå sammen\ødelegge andres tråder. et lite tips😉

uansett det jeg spurte var morsomme\crazy ting og gjøre før man får unger. har dere ikke noe morsomme ting og komme med helt greit men da trenger man ikke si noe heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

grattis til admin som måtte bare slå sammen tråden jeg har lagd for og ødelegge torden for tredjen gang så takk for den!!!:applaus:

kanskje gå litt mer grundig gjennom neste gang man skal slå sammen\ødelegge andres tråder. et lite tips😉

uansett det jeg spurte var morsomme\crazy ting og gjøre før man får unger. har dere ikke noe morsomme ting og komme med helt greit men da trenger man ikke si noe heller

Men HVA er det du tenker man ikke kan gjøre når man har barn? Reise på fylla en uke i strekk, hvis du syns det er morsomt. Poenget er vel at det meste kan man gjøre når man har barn også, men da må man bare tilrettelegge ift barna. Du har jo fått masse tips? Dra på festival, turer, date, bruke tid sammen dere to, reise til et land dere ønsker å oppleve som kanskje er langt unna (fordi det er stress å reise mange mange timer i fly med små barn). Det meste kan man jo gjøre når man har barn også, det krever bare litt mer planlegging og tilrettelegging. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke seg full/ dra på byen eller fest, ha sex rundt om kring i huset. Dra på krevende fjelltur eller fks bretur eller lang sykkeltur, skitur, lære seg å stå på randonné e.l. annen krevende sport. 

Vi har et 5 mnd gammelt barn og kan ikke noe av dette. Vi har heller ikke turt å dra på ferie annet enn til Sverige, men blir nok ferieturer etterhvert. Jeg var på veldig fine ferieturer da jeg var  barn og ungdom, så det er ikke umulig å dra uten barn. Foreldrene mine var også mye ute og reiste da jeg var ungdom. Vi var alene hjemme. Jeg har også reist som voksen, og da kan man jo være ute sent, dra til litt skumle/ sketchy/ spesielle steder som ikke er barnevennlige, drikke og spise spesiell mat osv. 

Noe jeg mest sannsynlig aldri kommer til å gjøre igjen er å ta mer utdannelse (Med mindre jeg får det sponsa av jobben). Å leve på studielån igjen blir nok litt trangt. Samt å flytte til et annet sted for en periode. Utveksling i utlandet eller ta årsstudium og bo på hybel i en annen by. 

Jeg er egentlig veldig glad i å game, og før vi fikk barn kunne jeg sitte i timesvis og game på ps. Samme med samboer. Nå har vi lagt det helt fra oss. Kanskje når barnet blir eldre og mer selvstendig at det går. Men det blir ikke som før.

Å sove lenge er noe jeg også savner. Sene frokoster. 

Spise godteri og drikke brus når man vil. Nå er barnet vårt såpass lite at vi gjør det nå, men må nok gå over til lørdagsgodt/ kveldsgodt når hun begynner å skjønne hva det er. 

Holde på med hobby. Jeg liker å sy, men har ikke gjort det på lenge. Har ikke tid. Samboer mekker på en bil, og det har heller ikke gan drevet med på en stund. Jeg angrer meg litt på at jeg ikke sydde til barnet da jeg var gravid. Jeg trodde jeg liksom skulle få tid til det i permisjonen! Haha! 

Dra på konserter og festivaler er en stund til jeg kan gjøre igjen. 

Finne på ting med venner som er barnløse. 

Anonymkode: de8bd...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Drikke seg full/ dra på byen eller fest, ha sex rundt om kring i huset. Dra på krevende fjelltur eller fks bretur eller lang sykkeltur, skitur, lære seg å stå på randonné e.l. annen krevende sport. 

Vi har et 5 mnd gammelt barn og kan ikke noe av dette. Vi har heller ikke turt å dra på ferie annet enn til Sverige, men blir nok ferieturer etterhvert. Jeg var på veldig fine ferieturer da jeg var  barn og ungdom, så det er ikke umulig å dra uten barn. Foreldrene mine var også mye ute og reiste da jeg var ungdom. Vi var alene hjemme. Jeg har også reist som voksen, og da kan man jo være ute sent, dra til litt skumle/ sketchy/ spesielle steder som ikke er barnevennlige, drikke og spise spesiell mat osv. 

Noe jeg mest sannsynlig aldri kommer til å gjøre igjen er å ta mer utdannelse (Med mindre jeg får det sponsa av jobben). Å leve på studielån igjen blir nok litt trangt. Samt å flytte til et annet sted for en periode. Utveksling i utlandet eller ta årsstudium og bo på hybel i en annen by. 

Jeg er egentlig veldig glad i å game, og før vi fikk barn kunne jeg sitte i timesvis og game på ps. Samme med samboer. Nå har vi lagt det helt fra oss. Kanskje når barnet blir eldre og mer selvstendig at det går. Men det blir ikke som før.

Å sove lenge er noe jeg også savner. Sene frokoster. 

Spise godteri og drikke brus når man vil. Nå er barnet vårt såpass lite at vi gjør det nå, men må nok gå over til lørdagsgodt/ kveldsgodt når hun begynner å skjønne hva det er. 

Holde på med hobby. Jeg liker å sy, men har ikke gjort det på lenge. Har ikke tid. Samboer mekker på en bil, og det har heller ikke gan drevet med på en stund. Jeg angrer meg litt på at jeg ikke sydde til barnet da jeg var gravid. Jeg trodde jeg liksom skulle få tid til det i permisjonen! Haha! 

Dra på konserter og festivaler er en stund til jeg kan gjøre igjen. 

Finne på ting med venner som er barnløse. 

Anonymkode: de8bd...774

Bare noen tips :) 

Ha sex rundt omkring i huset er vel 0 stress med en baby ? Den sover jo flere ganger i døgnet 🤭 

Ferie - venn ungen til å reise, i bilstol, fly, tog osv. Vi hadde første ferietur når baby var 4 uker , med fly. Deretter bilferie når baby var 12 mnd (15 timer i bil), og har nå vært på så mange turer at jeg ikke har telling på antall fly og bil reiser. Invester i god bilstol sånn at babyen sitter behagelig og sover bra. Rundt 6-7 mnd alder (når babyen kan sitte oppreist med støtte uten å sige sammen) kan dere bytte til småbarnstol og da sitter babyen mer oppreist og ser mere under kjøring, mange babyer foretrekker det fremfor å ligge ned (det er også anbefalt å bytte tidligst mulig pga sikkerhet)❤️

skitur - kjøp en brukt pulk, pakk sekken med niste og nok drikke (melk på termos til babyen og det den spiser av fast føde). En vinterpose i pulken og gode ullklær så kan man være ute en stund😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bare noen tips :) 

Ha sex rundt omkring i huset er vel 0 stress med en baby ? Den sover jo flere ganger i døgnet 🤭 

Ferie - venn ungen til å reise, i bilstol, fly, tog osv. Vi hadde første ferietur når baby var 4 uker , med fly. Deretter bilferie når baby var 12 mnd (15 timer i bil), og har nå vært på så mange turer at jeg ikke har telling på antall fly og bil reiser. Invester i god bilstol sånn at babyen sitter behagelig og sover bra. Rundt 6-7 mnd alder (når babyen kan sitte oppreist med støtte uten å sige sammen) kan dere bytte til småbarnstol og da sitter babyen mer oppreist og ser mere under kjøring, mange babyer foretrekker det fremfor å ligge ned (det er også anbefalt å bytte tidligst mulig pga sikkerhet)❤️

skitur - kjøp en brukt pulk, pakk sekken med niste og nok drikke (melk på termos til babyen og det den spiser av fast føde). En vinterpose i pulken og gode ullklær så kan man være ute en stund😁

Poenget med det hele er jo at alt avhenger av hvem man er som person og hva man klarer å tilrettelegge for, som i hva man tør og orker også :) Er null problem med hverken fest, gaming eller ferier med barn. 

Anonymkode: da496...55e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror admin også konkluderer med at hele konseptet for tråden er tåpelig.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

syns du det er gøy og sitte på skolebenken? 🤓 tviler på det, jeg syns ikke det hvertfall

har man ikke noe gøy\morsomt og komme med så la vær som jeg var veldig klar på jeg er overhode ikke interessert i og høre alt mulig annet fra dere

😮‍💨

Anonymkode: 98a6c...28a

Ja, det gjør jeg. Og det er lett å merke at du ikke gjør det. Men kanskje du burde prøve?

Anonymkode: 7814b...d3f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hotwife skrev (4 timer siden):

Tror admin også konkluderer med at hele konseptet for tråden er tåpelig.

jeg vel verken du eller jeg kan si hva en annen mener

uansett så ut i fra svara fra enkelte så er det mange som ikke synes det er rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke mye lett og få svar på denne tråden når enkelt oppfører seg som unger :babysmokk: denne tråden var for og få flere idere til ting man kan gjøre før man før unger som er gøy ikke driver ikke lære enkelte og oppfører seg som et voksen

å ja jeg har fått med meg hundre ganger at det er mye av di tingene man kan gjøre når man har unger også men spiller ingen rolle nå jeg takker for meg. bye bye

men man kan vel ikke forvente så mye annet på kg derfor jeg og mange andre ikke liker kg for dere må ødelegge for andre hele tiden

takk for meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ting man bør gjøre før man får barn: Tenke seg grundig om, og gjøre mye research på konsekvensene av å få barn. Jorda er ekstremt overbefolket nå og vi er på bristepunktet til flere økologiske katastrofer. Det å få barn nå er en utelukkende egoistisk beslutning, så man bør ha VELDIG lyst på unger OG kunne leve med det faktum at man bidrar til å gjøre fremtiden enda litt verre for fremtidige generasjoner (inkludert sin egen unge).

Anonymkode: a14b5...a3f

Tull og tøys!!!!

Anonymkode: 4eab9...1a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpe hus!! Man får låne mindre og mindre for hvert barn man får!! Ellers er det bare å gønne på. Barna blir store før man er klar over det, da kan man leve livet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 10.39):

Jeg gidder ikke lese tråden for mitt svar vil uansett være ; få barn når du vil, for det perfekte tidspunkt kommer aldri. Fordi om du har jobb , hus og bil på stell så kan det alltid skje ting underveis. 

Anonymkode: c62da...e3d

Veldig sant dette. Mine foreldre eide enebolig før de fikk meg, men noen år etter var de skilt og begge på leiemarkedet med restgjeld.

Lignende situasjon ser jeg hos noen venninner, og det går helt bra med de også. Noen starter som leieboere og kjøper bolig når barnet er større, det kan være fint det og. 

Anonymkode: a3743...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennemiddag hjemme med avansert tre-retters og vin. Jeg hadde det en del før jeg fikk barn, men det er fryktelig vanskelig å få til med barn i huset og jeg savner det. 

Hva som er mulig å få til med barn er svært avhengig av om man har tilgang til barnevakt. Har dere det, er det meste mulig, så det er ikke så rart at folk her fokuserer på økonomi og praktiske ting som bør være i orden først. Har man det på plass blir det også enklere å gjøre morsomme ting som å reise etter at man har fått barn 

Anonymkode: 59b67...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/1/2023 at 7:59 PM, AnonymBruker said:

jeg og min forlovede ønsker oss unger men før det  vil vi gjøre mest mulig ting man bør gjøre før man får barn som man ikke får gjort etter

men vi kommer ikke på noen bra forslag

trenger så mange forslag som mulig til hva man bør gjøre før man får unger,  ønsker og høre alle forslag :)

Mulig det er nevnt et sted i tråden, men jeg lette ikke særlig godt...

Det eneste jeg kan komme på som man bør gjøre før man får egne barn er å pule. Det kan man og gjøre etterpå om man liker det, men absolutt før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...