AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #81 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Leve! Når ungene kommer er det slutt på alt som er gøy i 20 år framover. Ikke verdt spør du meg, livet blir ikke det samme igjen, så nyt det så mye som mulig mens dere kan. Anonymkode: 758d9...69a Rareste jeg har hørt, de blir jo voksne, og så får man barnebarn!@ Anonymkode: 4eab9...1a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #82 Del Skrevet 2. oktober 2023 Anonymkode: 36495...01c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #83 Del Skrevet 2. oktober 2023 Eneste jeg angrer på er at jeg ikke tok et år som student på Svalbard. Planen var å gjøre dette 4.året på studiet. Men brått ble jeg gravid og mistet utferdstrangen. Så jeg burde dratt ut 3.året. Anonymkode: 5f61f...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 2. oktober 2023 #84 Del Skrevet 2. oktober 2023 Dette er jo så individuelt.. Men vi var av dem som hadde alt "på stell" før vi fikk barn. Hadde oppusset hus, hytte, utdannelse og gode jobber, bikkjer, biler, motorsykler++ Endte opp med å vente til vi var over 30 år før vi fikk barn, og de næmeste vennene våre var da ferdig med småbarnslivet og hadde barn som var begynt å bli mer selvstendig. Så egentlig angrer vi på at vi ikke fikk barn litt før, det var liksom alltid noe nytt vi bare måtte ha på plass før vi ville sette barn til verden. Men, det er jo en del greier vi av og til skulle ønske vi prioriterte fremfor hus/hytte/materielle ting (men bare av og til, vi hadde jo ikke hatt alt vi nyter godt av nå om vi hadde prioritert anneledes), som - Ta et år/semester i utlandet eller bare i en annen by - Reise på flere venneturer til sydenland - Ta flere spontane turer innenlands, f.eks. for å gå på fjellturer - Invitere til flere fester/middager/sosiale tilstelninger +++ - Gifte oss Mye kan jo gjøres etter barn også, men det krever gjerne litt omstilling eller litt med logistikk. Nå er vi 33 og 35 og venter nummer to. Vi er fortsatt spontane som før, men det blir likevel litt på en annen måte når det er med barn kontra uten barn. Jeg kom f.eks. nettopp hjem fra en spontan "jentetur" til Spania med venninne og våre døtre, og vi har giftet oss etter vi fikk barn. Fortsatt gøy, men annerledes likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #85 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Anonymkode: 36495...01c det er kanskje en grunn for at folk lager et nytt innlegg? var jo omtrent ingen som fikk med seg hva jeg spurte Anonymkode: 98a6c...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #86 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jeg reiste mye, utdannet meg, festet og testet. Anonymkode: 0d362...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hotwife Skrevet 2. oktober 2023 #87 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): det er kanskje en grunn for at folk lager et nytt innlegg? var jo omtrent ingen som fikk med seg hva jeg spurte Anonymkode: 98a6c...28a Ingen som skjønner hva du vil frem til. Du fikk 4 sider med tips. Det er ingenting man ikke kan gjøre med barn, men alt blir mer krevende. Gøy, men krevende. Realiteten er at man ikke aner hvordan det er å ha barn, før man har barn. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #88 Del Skrevet 2. oktober 2023 Ting som tar tid og krever frihet, type utveksling/bo i utlandet, backpacking, storbyreiser, intensiv-kurs, comic-con… Reiser generelt. Man kan fint gjøre dette med barn, men anbefaler uten. Gjør alt som tar mer enn to-tre dager (plausibelt med barnevakt om et par år). Anonymkode: 06151...9a6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #89 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg\vi ønsker forslag til morsomme ting vi kan gjøre før vi får barn som ikke er så lett og gjøre etter man får unger 😄 ikke tenk på hva slags interesser vi har ønsker og høre alle forslag, morsomme ting før barn eller ting som ikke er så lett og gjøre 😁 selv om jeg spør om ting man kan gjøre før man får barn tenker jeg over hode ikke at live stopper opp eller at man ikke kan gjøre mye gøy når man har unger også. grunnen for jeg spør er jo for at jeg vet at det er veldig mange som sier at dem angrer på at man ikke fikk gjor div ting før man fikk barn og jeg har også lest en del i det siste her inne at folk har vært frustrert over at mannen sin som drar ut på byen når dem har en nyfødt hjemme. så da vil jeg at han kan føle at han virkelig har levd livet før vi får barn sånn at han ikke blir en av dem som drar ut på byen da for dere som kommer med det jeg ikke spør om så er jo dette innlegget fordi jeg har faktisk tenket over det med unger og ønsker ikke og høre noe annet en det jeg faktisk spør om!!!! som er morsomme ting å gjøre før barn Anonymkode: 98a6c...28a Rettskriving og tegnsetting. Det trengs når du skal hjelpe med lekser Anonymkode: cff35...70f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 2. oktober 2023 #90 Del Skrevet 2. oktober 2023 Det enkleste svaret er at hvis du ikke har noe du ønsker å gjøre som du kommer på helt av deg selv er du klar for a4 livet. Alt sånn som alle andre ønsket å gjøre før barn er kjedelige ting jeg aldri kunne tenkt meg å gjort. Det JEG ville som var MIN mening med livet, var å få barn. Den ene tingen de aller fleste kommer til å svare er reise. Jeg har reist masse og gått på skole i utlandet ( før fylte 18 ), jeg har reist med barn og jeg har reist mye nå som barna er voksne. Vil anbefale å ta de lite barnevennlige aktive turene før man får barn. Jeg var for ung til å sette pris på enkelte av reisemålene mine da jeg var ung og mange av de stedene jeg har vært har jeg planer om å dra tilbake til for å virkelig oppleve dem. Reise med barn er helt magisk. Putt de kjedelig "voksentingene" inn før de gøyale barnetingene for da går det enklere å ha med barn. Nå som voksen med utflytta unger kan jeg være mer spontan i reisingen, det kreves ikke så mye planlegging å reise nå som da man hadde med barn på reise. Det er få begrensninger på livet når man får barn. Det krever bare en del mer planlegging for å få til enkelte ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #91 Del Skrevet 2. oktober 2023 Gå på kino. Anonymkode: 6ec00...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #92 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rettskriving og tegnsetting. Det trengs når du skal hjelpe med lekser Anonymkode: cff35...70f så fint at det ikke er lekser på skoler da🤣 hvis du ikke har fått det med deg, så er det flere og flere skoler som ikke har lekser for nøyaktig den grunn at foreldre ikke kan hjelp til jeg har i det minst lært meg at folk er forskjelligog og har sitt. har du? å når for eks kongelig og mange andre som sitter høyt der oppe som også har skrive vansker, har kommet langt her i verden så tror jeg at jeg klarer meg fint jeg også😉 Anonymkode: 98a6c...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #93 Del Skrevet 2. oktober 2023 Utdanne deg. Anonymkode: 04fb6...bf5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #94 Del Skrevet 2. oktober 2023 syns du det er gøy og sitte på skolebenken? 🤓 tviler på det, jeg syns ikke det hvertfall har man ikke noe gøy\morsomt og komme med så la vær som jeg var veldig klar på jeg er overhode ikke interessert i og høre alt mulig annet fra dere 😮💨 Anonymkode: 98a6c...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #95 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): syns du det er gøy og sitte på skolebenken? 🤓 tviler på det, jeg syns ikke det hvertfall har man ikke noe gøy\morsomt og komme med så la vær som jeg var veldig klar på jeg er overhode ikke interessert i og høre alt mulig annet fra dere 😮💨 Anonymkode: 98a6c...28a Du virker helt ærlig litt desperat etter ting å gjøre - når det er flere som sier det er ikke så mye man må eller bør gjøre før man får barn. Du får mange gode tips. Og likevel er det ikke bra nok. Du oppretter to tråder om det, misfornøyd og sur på svarene du får. Jeg ville revurdert hvor jeg er i livet om dette irriterer deg så mye. Kanskje du prøver å finne grunner til å IKKE få barn, så innmari, at du egentlig ikke er klar for det? Anonymkode: 72924...850 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #96 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jordomseiling, besøke alle verdensdeler. Gå på byen er ikke noe gøy. Anonymkode: b897a...5df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #97 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du virker helt ærlig litt desperat etter ting å gjøre - når det er flere som sier det er ikke så mye man må eller bør gjøre før man får barn. Du får mange gode tips. Og likevel er det ikke bra nok. Du oppretter to tråder om det, misfornøyd og sur på svarene du får. Jeg ville revurdert hvor jeg er i livet om dette irriterer deg så mye. Kanskje du prøver å finne grunner til å IKKE få barn, så innmari, at du egentlig ikke er klar for det? Anonymkode: 72924...850 du svarte heller ikke på det jeg spurte og virker ikke som du kommer til det heller Anonymkode: 9ccb5...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novellemonster Skrevet 2. oktober 2023 #98 Del Skrevet 2. oktober 2023 Reise Lære språk Ta utdannelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #99 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 20.18): Romantisk ferie eller ferie til eksotiske steder? Vi hadde lyst til å reise til Mexico og Australia, men ikke vente for lenge med barn. Da ble vi enige om å reise til Mexico på romantisk ferie, for vi hadde ikke reist dit med barn (gjelder også andre typiske destinasjoner som Maldivene osv hvis dere vil dit). Australia er langt unna, men mulig å gjennomføre med barn uten at ferieopplevelsen med ferien blir totalt annerledes, i alle fall slik vi ser det 😊 Anonymkode: 777ad...0b5 blir nok noen ferie turer Anonymkode: 9ccb5...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #100 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): - Dra på hyttetur med venninner/kompiser - Inviter til parmiddager - Ha sene spillkvelder med venner - Feste litt fra seg Det aller meste kan man gjøre selv om man har barn hjemme, så lenge partnerne er rause med hverandre og unner den andre å komme seg ut av huset. Jeg har en baby på 6 måneder og har vært mye ute med venner. Men som par er man mindre ute sammen, og det er vanskelig å dra bort en helg. Så det jeg savner aller mest er å gjøre ting alene med samboer, f.eks dra på vinkveld hos et annet par. Anonymkode: ac3dd...18c har lenge hatt lyst til og dra på hytte tur i påsken Anonymkode: 9ccb5...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå