AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #41 Del Skrevet 1. oktober 2023 Tenker at hvis man vil gifte seg og ha en ordentlig feiring, så kan det være lurt å gifte seg. Anonymkode: 30fe7...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #42 Del Skrevet 1. oktober 2023 Får vel si det igjen her sklir tråden ut /ikke alle som får med seg hva jeg sier eller spør om Jeg spør om morsom ting man kan gjøre før man får unger som jeg hadde håpet dere kunne kommet med gode forslag om Jeg har jo søkt litt på nette så for eks dykke med hay Kjøre gjennom usa Anonymkode: 9ccb5...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #43 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tenker at hvis man vil gifte seg og ha en ordentlig feiring, så kan det være lurt å gifte seg. Anonymkode: 30fe7...351 Vi er jo forlovet som jeg har sagt Vi har booket lokale Anonymkode: 9ccb5...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #44 Del Skrevet 1. oktober 2023 Livet ditt blir ødelagt etter barn. Du lever for noen andre etter barn så det du ønsker å gjøre med ditt eget liv bør du gjøre før barn etterpå har du ikke noe liv Anonymkode: 3d6fa...29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #45 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Livet ditt blir ødelagt etter barn. Du lever for noen andre etter barn så det du ønsker å gjøre med ditt eget liv bør du gjøre før barn etterpå har du ikke noe liv Anonymkode: 3d6fa...29d Eeh, du om det. Anonymkode: 8d3d3...213 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #46 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får vel si det igjen her sklir tråden ut /ikke alle som får med seg hva jeg sier eller spør om Jeg spør om morsom ting man kan gjøre før man får unger som jeg hadde håpet dere kunne kommet med gode forslag om Jeg har jo søkt litt på nette så for eks dykke med hay Kjøre gjennom usa Anonymkode: 9ccb5...721 Dra på festivaler ? Eneste jeg savner innimellom er å få dusje i fred, spise middag uten at maten flyr over bordet og vannglasset går i gulvet 3 ganger ila måltidet😅 Kanskje nyte hverandre mer, reise på romantiske turer, se og oppleve forskjellige land/kulturer Anonymkode: 8d3d3...213 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #47 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Her skriver du noe vesentlig. Er du faktisk frisk nok, og har stabil nok økonmi + et godt nettverk rundt deg, til å kunne gi barna en god oppvekst ved et eventuelt brudd? Anonymkode: 95ff9...636 For det første skrev jeg at jeg var syk Resten har dere egentlig ingenting noe med ikke er det noe av det tråden her handler om .er under kontroll Anonymkode: 9ccb5...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #48 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Eeh, du om det. Anonymkode: 8d3d3...213 Er ikke bare meg som kjenner på det du. Skrev ikke noe som ikke er sant uansett Anonymkode: 3d6fa...29d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #49 Del Skrevet 1. oktober 2023 1. Sov! 2. Gå ut om kvelden! Anonymkode: 09a04...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #50 Del Skrevet 2. oktober 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: jeg og min forlovede ønsker oss unger men før det vil vi gjøre mest mulig ting man bør gjøre før man får barn som man ikke får gjort etter men vi kommer ikke på noen bra forslag trenger så mange forslag som mulig til hva man bør gjøre før man får unger, ønsker og høre alle forslag Anonymkode: 9ccb5...721 Pule spise spicy mat/gå på restauranter med voksen atmosfære nyte et ryddig hjem være impulsiv Anonymkode: 9c75d...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #51 Del Skrevet 2. oktober 2023 Lån et bleiebarn en helg, så dere ser litt hva det går i. Uten sammenligning for øvrig; min svigersønn på 20 har vært veldig giret på å få seg hund, så jeg sørget for at de fikk låne en hund jeg vet er bortskjemt og masete i to døgn. Nå vil han ikke ha hund. 🙊 Anonymkode: 6f9e8...fb2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #52 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja? Anonymkode: 9ccb5...721 Da har dere iallefall stresstestet forholdet litt før barn 🙂 Støtter det med å reise. Ferie med barn er på barns premisser, fordi det rett og slett er det enkleste. Spennende attraksjoner blir byttet ut med Lollo og Bernie og badeland. Lag mat som utfordrer sansene. Barn har utrolig kjedelig smak de første 8 årene. Spar mye penger! Mulig dere ikke skjønner det nå, men barn er en dyr hobby. Kjøp hus og bo dere inn. Banken trekker fra noen 100 00 på hva dere kan låne med barn kontra uten. Livet er generelt lettere uten barn. Anonymkode: 1a6a6...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #53 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): jeg og min forlovede ønsker oss unger men før det vil vi gjøre mest mulig ting man bør gjøre før man får barn som man ikke får gjort etter men vi kommer ikke på noen bra forslag trenger så mange forslag som mulig til hva man bør gjøre før man får unger, ønsker og høre alle forslag Anonymkode: 9ccb5...721 Hvis dere ikke kommer på noe kanskje dere er klar for å få barn? Anonymkode: 38d85...edb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #54 Del Skrevet 2. oktober 2023 Vi reiste mye til steder vi ikke ville turt å ta med barn. Vi rakk å få med oss over 30 land og kjørte også gjennom hele USA. Det er for dyrt og komplisert for oss å reise veldig mye med små barn, så det blir litt enklere turer nå. Anonymkode: 07d1c...440 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #55 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå syns jeg den tråden her har sklidd helt ut her Jeg lagde denne tråden fordi jeg har sett en del har vært ganske frustrert på mannen sin som drar på byen hele tiden når dem har en nyfødte hjemme og det vil ikke jeg skal skje når vi får unger. Denne tråden er mest for han selv om han sier at det ikke er så viktig for han og gjøre masse ting før vi får unger men det vet jeg at han kommer til og angre på hvis han ikke får gjort det før vi får unger Anonymkode: 9ccb5...721 Det handler ikke om at mennene ikke har fått festet fra seg. De fester for å slippe unna ansvaret hjemme. Så du kan ikke gjøre masse gøy med mannen din og så slutter han å dra på byen når han får barn. Det eneste du kan gjøre er å se om han tar personlig ansvar for det han selv sier, det han gjør og beslutninger han tar som ikke går helt etter planen. Og om han klarer å sette andres behov foran sine egne, også over tid. Her er det sikkert andre som kan fylle inn med konkrete røde eller grønne flagg som jeg burde nevnt. Anonymkode: 8117a...2d1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #56 Del Skrevet 2. oktober 2023 Deler dere på husvask og klesvask nå? Deler dere på å lage middag og rydde kjøkkenet? Har dere de samme kjerneverdiene? Har dere diskutert oppdragelse? Er begge religiøse? Skal barnet døpes? Skal barnet ha far eller mors etternavn? Kommer besteforeldre til å være involvert på begge sider? Bor dere langt fra familie? Har dere sett hvor dyrt det er med utstyr til barn? Er dere begge ok med å bruke finn.no, eller vil dere ha alt nytt? Hvordan skal dere fordele nettene med baby og barn? Skal mor ta alt, eller skal dere dele på? Er begge ansvarlig for hus og hjem, selv når den ene er hjemme i permisjon? Anonymkode: 1c20b...8e7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #57 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For det første skrev jeg at jeg var syk Resten har dere egentlig ingenting noe med ikke er det noe av det tråden her handler om .er under kontroll Anonymkode: 9ccb5...721 Du skrev at du har vært syk i to år, men at du er bedre nå. Men hvis du fortsatt er syk, er det lurt å vente med barn til du blir frisk. Du kan i verste fall ende opp som en uføretrygdet alenemor som ikke har råd til å dra på ferie med barna eller sende de på fritidsaktiviteter. Du kan ende opp som en av de som må spørre på FINN om hjelp til å lage en ok jul for barna dine. Vil du utsette de for dette? Anonymkode: 95ff9...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #58 Del Skrevet 2. oktober 2023 Kjøp familiebolig med nok soverom, oppbevaring og helst 2 stuer! Puss opp ferdig! Bli ferdig med utdannelse og kom i fast jobb! Etablere alternative barnerom klart til maling/tapetsering. Reis og fest! Skap romantiske øyeblikk og styrk forholdet, med små barn så trenger dere ekstra styrke i forholdet til å klare dere igjennom alt som kan oppstå med barn. Vi hadde 7 mnd intens kolikk med nummer 2, dette tæret veldig på forholdet. Generelt planlegg hvor barna skal gå i barnehage og skole, er det trygg nok skolevei for barna? Er det andre familier med barn i nabolaget som barna kan leke med? Har dere mye husdyr? Dette kan fort bli veldig belastende når små barn kommer, veldig mange finner nye hjem til hunden/katten pga tiden og energien strekker ikke til. Er mye å tenke på med god planlegging med barn anbefaler også en ekstra lang stellebordsmatte og en dyp og romslig kommode til å ha alt av stell, skift og bleier i på hovedbadet, er kjempelettet over at vi ordnet alt dette før barna kom, har spart mye tid og krefter som man kan bruke på å leke med barna Anonymkode: 19a7d...3c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #59 Del Skrevet 2. oktober 2023 Ha alt med bolig og økonomi på plass. Vær sammen i mange år, slik at dere vet om dere klarer den berømte 7-årskrisa 🙂 Anonymkode: a821c...9a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #60 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Får vel si det igjen her sklir tråden ut /ikke alle som får med seg hva jeg sier eller spør om Jeg spør om morsom ting man kan gjøre før man får unger som jeg hadde håpet dere kunne kommet med gode forslag om Jeg har jo søkt litt på nette så for eks dykke med hay Kjøre gjennom usa Anonymkode: 9ccb5...721 Hva som er gøy å gjøre før man får barn, avhenger jo så veldig av hva du liker å gjøre. Å gi generelle råd til noen vi ikke kjenner, er vanskelig. Jeg tror det er derfor du har endt opp med en haug med tips til hva andre tenker at det hadde vært lurt å ha på stell før et par får barn, i stedet. Her er noen tips til opplevelser som de færreste gjør med småbarn. Noen er dyre, andre ikke - krevende fjellturer - reise på safari - byferier med seine frokoster og mange museer - gå ut på byen sammen, for å danse, gå på konsert eller bare sitte på et utested med et par venner og skravle - legge puslespill med 10000 brikker - få, og oppdra, en valp, så den er litt roligere før den første ungen kommer - takke ja til alle muligheter til å reise med jobb som byr seg Anonymkode: 7688e...535 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå