AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #21 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor skulle vi ikke det? Vi har snakket om det i flere år Eneste grunnen for at vi ikke har fått det før var fordi jeg ble veldig syk i to år, er frisk nå men fikk beskjed av legen at jeg måtte vente i to år før vi kan få bar. Vi kjøpte også en 4 roms leilighet rett før jeg ble syk Anonymkode: 9ccb5...721 Har dere katt/hund? Anonymkode: 1a6a6...1ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #22 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere katt/hund? Anonymkode: 1a6a6...1ab Ja? Anonymkode: 9ccb5...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #23 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvorfor skulle vi ikke det? Vi har snakket om det i flere år Eneste grunnen for at vi ikke har fått det før var fordi jeg ble veldig syk i to år, er frisk nå men fikk beskjed av legen at jeg måtte vente i to år før vi kan få bar. Vi kjøpte også en 4 roms leilighet rett før jeg ble syk Anonymkode: 9ccb5...721 Mange får barn, uten å tenke så langt om man egentlig har lyst på barn med hverandre. Det er det flust av tråder om her inne som vitner om det. Derfor er det egentlig et ganske godt råd Anonymkode: da496...55e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #24 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): har aldri hatt problem med lån kjøpte første leilighet når jeg var 20år. vi skal kjøpe hus etter hvert Anonymkode: 9ccb5...721 Kjøp hus før dere får barn… Barn drar ned ganske mye på lånemulighetene. Tror de trakk fra 600 000,- hos oss på 1 barn. Anonymkode: 8d3d3...213 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #25 Del Skrevet 1. oktober 2023 Reise, få nye venner, ha masse sex, nyte hverandre. Anonymkode: f679e...2b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #26 Del Skrevet 1. oktober 2023 Nå syns jeg den tråden her har sklidd helt ut her Jeg lagde denne tråden fordi jeg har sett en del har vært ganske frustrert på mannen sin som drar på byen hele tiden når dem har en nyfødte hjemme og det vil ikke jeg skal skje når vi får unger. Denne tråden er mest for han selv om han sier at det ikke er så viktig for han og gjøre masse ting før vi får unger men det vet jeg at han kommer til og angre på hvis han ikke får gjort det før vi får unger Anonymkode: 9ccb5...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 1. oktober 2023 #27 Del Skrevet 1. oktober 2023 Har man hatt en traumatisk barndom burde man vurdere terapi først. Å få barn kan trigge ens eget "indre barn" (uten å høres helt woke ut her). Det kan være greit å i hvert fall være bevisst på dette og snakke ut om det med partner. Jeg hadde i hvert fall tenkt grundig gjennom hverdagsrutiner og hvordan et barn passer inn i det. Vurdere ærlig om begge bidrar 50/50. Tenke over sikkerhetsnett og om besteforeldre eller andre slektninger er friske nok til å dra til (eller om de vil det i det hele tatt). Mange får sjokk når de innser at besteforeldre eller søsken ikke er interessert i å være en ressurs når man er sliten og vil ha litt egentid. "It takes a village" og alt det der. Å kun være to om det er beinhardt. At man har økonomien på plass først burde være en selvfølge i de beinharde tidene vi lever i... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 1. oktober 2023 #28 Del Skrevet 1. oktober 2023 Planlegge for hvor mange barn dere har økonomisk kapasitet til hvis en eller begge blir syk/ufør, skilt osv. Ellers bare nyt livet frem til dere får barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #29 Del Skrevet 1. oktober 2023 Være ferdig med å feste hver helg, samt ha et sterkt behov for å feste. Fordel med fast jobb mtp permisjon og at du slipper å ta vikarvakter når du er ferdig med permisjonen. Anonymkode: 07dba...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #30 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): jeg og min forlovede ønsker oss unger men før det vil vi gjøre mest mulig ting man bør gjøre før man får barn som man ikke får gjort etter men vi kommer ikke på noen bra forslag trenger så mange forslag som mulig til hva man bør gjøre før man får unger, ønsker og høre alle forslag Anonymkode: 9ccb5...721 -Reise mye, både sammen og hver for dere -Bruke tid på å være sosiale, fest og moro blir det automatisk mindre av når man får barn. -Plei forholdet. Gå på date en gang i uken minst om dere har økonomi til det. Ting som bør være på plass før dere får barn: -Sertifikatet på bil. Dette er faktisk viktigere enn man tror. Å alltid måtte være avhengig av at andre kan kjøre deg og barna rundt om dere skal noe et sted som det er vanskelig/tar lang tid å komme seg til med kollektivt, er håpløst. -Økonomisk trygghet. Sørg for å ha trygge, stabile jobber før dere får barn. Ikke få barn hvis du har såpass store utfordringer at du plutselig kan bli for syk til å jobbe. Leste i dag om en alenemor med 6 barn som kommer til å være avhengig av NAV resten av livet. Da har man planlagt dårlig. -Nettverk. Dette er kanskje det viktigste punktet. Om man skulle være så uheldig å bli syk, arbeidsledig, skilt osv, så er det utrolig viktig å ha ett bra nettverk rundt seg. Ikke få barn hvis du blir stående helt alene ved ett brudd. Det gagner hverken dere eller barna. Anonymkode: 95ff9...636 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #31 Del Skrevet 1. oktober 2023 Kullsyrevann skrev (9 minutter siden): Har man hatt en traumatisk barndom burde man vurdere terapi først. Å få barn kan trigge ens eget "indre barn" (uten å høres helt woke ut her). Det kan være greit å i hvert fall være bevisst på dette og snakke ut om det med partner. Jeg hadde i hvert fall tenkt grundig gjennom hverdagsrutiner og hvordan et barn passer inn i det. Vurdere ærlig om begge bidrar 50/50. Tenke over sikkerhetsnett og om besteforeldre eller andre slektninger er friske nok til å dra til (eller om de vil det i det hele tatt). Mange får sjokk når de innser at besteforeldre eller søsken ikke er interessert i å være en ressurs når man er sliten og vil ha litt egentid. "It takes a village" og alt det der. Å kun være to om det er beinhardt. At man har økonomien på plass først burde være en selvfølge i de beinharde tidene vi lever i... Hvor er det du får traumatisk barndom fra? Anonymkode: 9ccb5...721 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #32 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå syns jeg den tråden her har sklidd helt ut her Jeg lagde denne tråden fordi jeg har sett en del har vært ganske frustrert på mannen sin som drar på byen hele tiden når dem har en nyfødte hjemme og det vil ikke jeg skal skje når vi får unger. Denne tråden er mest for han selv om han sier at det ikke er så viktig for han og gjøre masse ting før vi får unger men det vet jeg at han kommer til og angre på hvis han ikke får gjort det før vi får unger Anonymkode: 9ccb5...721 Er han på byen ofte nå da? Folk er forskjellige, jeg var ferdig å feste lenge før vi fikk barn.. angrer ikke på at vi ikke gjorde mer før barn. Har heller aldri reist mye eller hatt et hig om å oppleve mye.. Anonymkode: 8d3d3...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #33 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Få boliglån og kjøp bolig om dere ikke allerede har gjort det. Jeg og samboer har blitt frarådet selv å få noen barn før vi har fått boliglån og kjøpt hus. Flere som har sagt det til oss at det er mye vanskeligere å få lån etter man har fått barn, og at man får låne mindre. Anonymkode: 87a2d...08e Hva kommer dette av? Det burde jo være omvendt, at man får låne mer, da det å ha barn krever en støree bolig, og derav et høyere lån Anonymkode: 95ff9...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #34 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle vi ikke det? Vi har snakket om det i flere år Eneste grunnen for at vi ikke har fått det før var fordi jeg ble veldig syk i to år, er frisk nå men fikk beskjed av legen at jeg måtte vente i to år før vi kan få bar. Vi kjøpte også en 4 roms leilighet rett før jeg ble syk Anonymkode: 9ccb5...721 Her skriver du noe vesentlig. Er du faktisk frisk nok, og har stabil nok økonmi + et godt nettverk rundt deg, til å kunne gi barna en god oppvekst ved et eventuelt brudd? Anonymkode: 95ff9...636 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #35 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er han på byen ofte nå da? Folk er forskjellige, jeg var ferdig å feste lenge før vi fikk barn.. angrer ikke på at vi ikke gjorde mer før barn. Har heller aldri reist mye eller hatt et hig om å oppleve mye.. Anonymkode: 8d3d3...213 Nei men jeg hadde håpet på og få noen idere her på hva man kan gjøre. Anonymkode: 9ccb5...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #36 Del Skrevet 1. oktober 2023 Nyt alene tiden nå før du får barn blir skilt og alenemor. Anonymkode: 1eadf...ca8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #37 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva kommer dette av? Det burde jo være omvendt, at man får låne mer, da det å ha barn krever en støree bolig, og derav et høyere lån Anonymkode: 95ff9...636 Fordi det koster ganske mye penger å forsørge barn🙄 Spiller da ingen rolle for banken om du kjøper en leilighet på 50 kvm eller hus på 300 kvm, det er økonomien de bryr seg om. Du skal jo kunne betale lånet… Anonymkode: 8d3d3...213 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 1. oktober 2023 #38 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor er det du får traumatisk barndom fra? Anonymkode: 9ccb5...721 Tilhører du millenniums generasjonen eller er eldre så er du sikkert i klubben du også 🤣 Nei men fra spøk til alvor, hvis du må spørre så har du sikkert hatt en normal barndom. I voksen alder har jo de fleste en forståelse for om de ble utsatt for omsorgssvikt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #39 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan ikke komme på noe som helst. Anonymkode: 32d9e...d3f Dykking- vanskelig å gjøre med unger. Klatring. Reise fra land til land uten p måtte tenke på å bestille opphold, man bor på lokale gjestehus osv. Føles mye mer styr å ikke ligge på hotell med barn, så det å reise utenfor turistområdene litt på måfå anbefales sterkt. Anonymkode: 7439b...cf6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 1. oktober 2023 #40 Del Skrevet 1. oktober 2023 Ta prøver av hotmonverdier. Da har dere et grunnlag og kan sammenligne endringer senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå