Gå til innhold

Rask tykk slimhinne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha fryseforsøk om få dager. Var på kontroll hos gyn på fredag og allerede da var slimhinnen på 9mm

Dette var syklusdag 9 og største folikkel var på 12 mm.

(Umedisinert syklus)

Har det noe å si at slimhinnen er ganke tykk ved fryseforsøk?

Egget skal settes tilbake 5 dager etter positiv test, og den er enda ikke blitt positiv.

Tidligere vet jeg at slimhinnen har vært alt fra 14 til 19 mm tykk ved innsett og har ikke blitt gravid.

Anonymkode: 5cac9...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde 10 mm på syklusdag 11. Vet ikke hva den var ved innsett (fryseforsøk, naturlig syklus), men fikk positiv eggløsningstest på syklusdag 14 og innsett syklusdag 19.

Vellykket innsett 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde 10 mm på syklusdag 11. Vet ikke hva den var ved innsett (fryseforsøk, naturlig syklus), men fikk positiv eggløsningstest på syklusdag 14 og innsett syklusdag 19.

Vellykket innsett 😊 

Når begynte du å ta progesteronstøtte? Klinikken mener jeg skal begynne morgenen 2 dager etter første positiv eggløsningstest, men jeg er redd eggløsningen ikke har skjedd innen jeg tar progesteronstøtte  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege sa at man ikke skal ha for tykk slimhinne fordi det gjør at man ikke blir gravid. Din slimhinne kan faktisk være for tykk til at innsett funker (de du innsettende du har hatt har jo vært i sabla tykk slimhinne). Han sa at tykkere ikke alltid betyr bedre.

Jeg hadde faktisk tatt en prat med legen om det.

Anonymkode: 1b254...d70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Min lege sa at man ikke skal ha for tykk slimhinne fordi det gjør at man ikke blir gravid. Din slimhinne kan faktisk være for tykk til at innsett funker (de du innsettende du har hatt har jo vært i sabla tykk slimhinne). Han sa at tykkere ikke alltid betyr bedre.

Jeg hadde faktisk tatt en prat med legen om det.

Alle legene jeg har snakket med har ment at det ikke skal ha negativ invirkning..

Hvilken lege ga deg denne infoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle legene jeg har snakket med har ment at det ikke skal ha negativ invirkning..

Hvilken lege ga deg denne infoen?

På Medicus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

På Medicus

Medicus hvor?

Og hva heter legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Når begynte du å ta progesteronstøtte? Klinikken mener jeg skal begynne morgenen 2 dager etter første positiv eggløsningstest, men jeg er redd eggløsningen ikke har skjedd innen jeg tar progesteronstøtte  

Jeg startet to dager etter positiv EL-test. Den var positiv på søndag, startet progesteron tirsdag og innsett fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Medicus hvor?

Og hva heter legen?

Leger har sine meninger og erfaringer og ting kan variere. Det er tusen ulike måter å løse IVF på og dermed må du snakke med din lege som du har tilknytning til og som kjenner deg og din sak.

Jeg fikk høre at slimhinnen kan bli for tykk, jeg hadde 8mm og lurte på om jeg burde få medikamenter for å bygge den tykkere, "nei, det kan bli for mye også" sa da legen til meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leger har sine meninger og erfaringer og ting kan variere. Det er tusen ulike måter å løse IVF på og dermed må du snakke med din lege som du har tilknytning til og som kjenner deg og din sak.

Jeg fikk høre at slimhinnen kan bli for tykk, jeg hadde 8mm og lurte på om jeg burde få medikamenter for å bygge den tykkere, "nei, det kan bli for mye også" sa da legen til meg. 

Tror desverre ikke på deg da du ikke kan oppgi mer enn medicus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ivf innsettene jeg har blitt gravid på (men mistet) har min slimhinne vært max 7.5mm.. det er i nedre sjikte av hva de vil ha. Under 7mm så setter ikke legen min inn egg, mens andre setter inn så lenge den er tykkere enn 4-5mm. Det varierer VELDIG fra lege til lege, klinikk til klinikk. 

Meninger om hva som er best tykkelse osv har endret seg mye oppover og blitt praktisert på ulikt vis hele veien. Og finnes ikke noe fasit på hva som er rett, best eller ei. Noen mener 4-5mm, andre mellom 7-9mm.. Noen sier mellom 12-14mm. Men faktum er at forskning ikke støtter eller kan vise til at det ene gir mer vellykkede graviditeter enn det andre. 

Så tykkest mulig slimhinne har ikke nødvendigvis noe å si i positiv forstand. Min lege sier etter hennes oppfatning og erfaring at hun foretrekker slimhinne over 7mm og helst ikke mer enn 11mm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tror desverre ikke på deg da du ikke kan oppgi mer enn medicus.

Det skjønte jeg allerede første gangen du svarte meg. Men hvorfor oppretter du da denne tråden hvor du spør om tykk slimhinne har noe å si, når du ikke tror på oss som sier at vi har fått høre at det har innvirkning? Hva vinner jeg på å lyve om noe sånt? Det hadde vært ekstremt merkelig.

Helene90 skrev (19 minutter siden):

De ivf innsettene jeg har blitt gravid på (men mistet) har min slimhinne vært max 7.5mm.. det er i nedre sjikte av hva de vil ha. Under 7mm så setter ikke legen min inn egg, mens andre setter inn så lenge den er tykkere enn 4-5mm. Det varierer VELDIG fra lege til lege, klinikk til klinikk. 

Meninger om hva som er best tykkelse osv har endret seg mye oppover og blitt praktisert på ulikt vis hele veien. Og finnes ikke noe fasit på hva som er rett, best eller ei. Noen mener 4-5mm, andre mellom 7-9mm.. Noen sier mellom 12-14mm. Men faktum er at forskning ikke støtter eller kan vise til at det ene gir mer vellykkede graviditeter enn det andre. 

Så tykkest mulig slimhinne har ikke nødvendigvis noe å si i positiv forstand. Min lege sier etter hennes oppfatning og erfaring at hun foretrekker slimhinne over 7mm og helst ikke mer enn 11mm. 

Det samme sa min lege, men han oppga et litt høyere tall på øvre anbefalte tykkelse. Jeg trodde at jo tykkere jo bedre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skjønte jeg allerede første gangen du svarte meg. Men hvorfor oppretter du da denne tråden hvor du spør om tykk slimhinne har noe å si, når du ikke tror på oss som sier at vi har fått høre at det har innvirkning? Hva vinner jeg på å lyve om noe sånt? Det hadde vært ekstremt merkelig.

Det samme sa min lege, men han oppga et litt høyere tall på øvre anbefalte tykkelse. Jeg trodde at jo tykkere jo bedre.

Det er rart at ved alle mine titalls insett, har ingen leger sagt noe på min tykke slimhinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er rart at ved alle mine titalls insett, har ingen leger sagt noe på min tykke slimhinne

Leger er forskjellige og har ulike meninger og erfaringer. Du opprettet tråden og spurte oss hva vi har fått høre, trodde jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om dine leger ikke har sagt noe, så betyr ikke det at det er sånn..  Hvis man tar en rask kikk her inne på de som holder på med IVF så vil du raskt se at alle aspekter av IVF varierer.. det er ikke en standard prosedyre eller behandlingsmåte. De gjør ulikt, har ulike meninger om hva som er best og ikke. 

Om du har tykke slimhinner så er det ikke sånn at de da gir noe eller gjør noe for å få dem tynnere. Vi er alle ulike. Jeg får ikke tykke slimhinner uansett hva behandling de har prøvd. Mine ligger mellom 7mm og max 9mm. Og det er helt normalt for meg. Alltid vært det. Etter å ha vært prøver i 4 år så vet jeg hva som er min normal og prøver derfor også alltid når jeg svarer på en tråd og si klart og tydelig at dette er slik IVF er for meg og at det er store forskjeller. Hadde ivf hatt en fasit ville nok alle brukt samme prosedyrer og rutiner men det er ikke det. Det er tilfeldighet, biologi og natur som styrer. 

Du spurte ett spørsmål som du har fått flere ulike svar på. Alle disse svarene er rett for den personen som svarer selv om det ikke stemmer med din normal. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...