Gå til innhold

Kino - over 20 min reklame før barnefilm?! Virkelig?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden jeg har vært på kino, men bruker det virkelig å være over 20 minutter med reklame før filmen starter nå for tida? På en barnefilm? 22 minutter etter oppsatt tid startet endelig filmen. 

Og reklamene i seg selv var veldig rettet mot barn og familie, selv om det ikke var typisk neonfarger og barnesanger. Spekulativt. 

Anonymkode: 2469a...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo faktisk latterlig, men samtidig tror ikke akkurat kinobransjen lever sine beste dager...  Skriv et brev å si du er villig til å betale 20% mer for billett for å slippe reklame :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kino tidligere i uka, og det var samme greia der (ikke barnefilm). Filmen skulle begynne 20.30, men reklamen varte til 20.50. Sjukt irriterende. Sverget på at jeg aldri skulle ha Telia-abonnement når den J**LA dekningsreklamen ("vi har dekning i både hue og ræva") kom hele TO ganger. Skjønner ikke at det kan lønne seg med kinoreklame, 98% av kinogåerne irriterer seg jo bare over de.

Anonymkode: f1122...790

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går aldri inn i saken før et kvarter over tiden. Orker ikke å sitte og se på all den reklamen.

Anonymkode: 60565...00e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt irriterende. Spesielt når man har med barn. De burde virkelig kutte ned på reklame, ungene holder jo på å gå lei før filmen har startet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men slik har det vel alltid vært? På bygda jeg vokste opp i kjørte vi hjemmefra når filmen skulle begynne, da vi satt oss var det fortsatt 5 min med reklame... var alltid 15-25 min med reklame. 

Anonymkode: daf35...fcf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke forbud mot tv-reklame rettet mot barn? Fatter ikke hvordan det er lov på kino, spesielt når man betaler 3-400kr for det.

Anonymkode: 29e43...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen på kino varer så lenge, ja. Jeg går vanligvis ikke inn i salen før 10-15 min etter tiden pga all reklamen. Hadde det vært mulig, så hadde jeg heller betalt litt mer for billetten hvis man kan unngå all reklamen (selv om kino er dyrt nok som det er....). Trailere for kommende filmer er greit nok, men jeg trenger ikke å se reklame for strøm, mobil, tv, eiendom og gud vet hva. Det er totalt uinteressant.  Men det er jo forbudt å vise reklame rettet mot barn, så det er jo merkelig at kinoen viser reklame for barn og bryter loven/forbudet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare nok en grunn til å ikke dra på kino. Jeg har ikke reklamekanaler hjemme, jeg har 'nei til reklame' på postkassen.

Jeg betaler for youtube premium og spotify premium for å slippe reklamen. Og ja, de brukes gjerne flere timer hver dag.

Jeg unngår reklame så mye jeg bare kan. Om reklamen hadde vært informativ, hadde det være noe. Men måten de får lov til å holde, komme med påstander som ikke stemmer (fordi dem bruker 'kan') og matsminke som ikke viser den faktiske maten det reklameres for osv.

Anonymkode: 6d1af...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kittykat said:

Reklamen på kino varer så lenge, ja. Jeg går vanligvis ikke inn i salen før 10-15 min etter tiden pga all reklamen. Hadde det vært mulig, så hadde jeg heller betalt litt mer for billetten hvis man kan unngå all reklamen (selv om kino er dyrt nok som det er....). Trailere for kommende filmer er greit nok, men jeg trenger ikke å se reklame for strøm, mobil, tv, eiendom og gud vet hva. Det er totalt uinteressant.  Men det er jo forbudt å vise reklame rettet mot barn, så det er jo merkelig at kinoen viser reklame for barn og bryter loven/forbudet...

Forbudet gjelder ikke kino.    Begrunnelsen var at folk ikke går så ofte på kino og derfor er reklame rettet mot barn på kino mindre skadelig enn reklame på tv.  Men det handler selvsagt også om at kinoene har veldig lyst på disse reklamepengene og at staten mener at det er greit at kinoene tjener penger på reklame rettet mot barn. 

Anonymkode: 3f1d6...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 23.44):

Jeg går aldri inn i saken før et kvarter over tiden. Orker ikke å sitte og se på all den reklamen.

Anonymkode: 60565...00e

Greit nok om du kjenner kinoen, men du kan risikere å komme for sent.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men slik har det vel alltid vært? På bygda jeg vokste opp i kjørte vi hjemmefra når filmen skulle begynne, da vi satt oss var det fortsatt 5 min med reklame... var alltid 15-25 min med reklame. 

Anonymkode: daf35...fcf

Det kommer an på. Noen har ikke reklame, noen har ikke trailere en gang.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Forbudet gjelder ikke kino.    Begrunnelsen var at folk ikke går så ofte på kino og derfor er reklame rettet mot barn på kino mindre skadelig enn reklame på tv.  Men det handler selvsagt også om at kinoene har veldig lyst på disse reklamepengene og at staten mener at det er greit at kinoene tjener penger på reklame rettet mot barn. 

Anonymkode: 3f1d6...6f4

Hva er problemet? Foreldre styrer jo barns økonomi

Men ja, jeg er enig at det er irriterende!

Anonymkode: 2409a...c88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en grunn til å la være å gå på kino. 

Anonymkode: 44785...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...