Paneera Skrevet 29. september 2023 #61 Skrevet 29. september 2023 Jeg betviler at vi har verdens beste helsevesen. Jeg selv har null tillit etter at jeg ble feilbehandlet i over ett tiår i psykiatrien som barn. Det har også tatt over 10 år å bli tatt på alvor vedrørende fysisk diagnose, som jeg endelig nå har fått innvilget utredning på. Når man sier ifra, er det heller ingen som vil ta ansvar for de feil som har blitt begått. Tilsynsmyndighetene og erstatningsordningene gjennomsyres av korrupsjon. Det er for galt at folk som åpenbart har blitt feilbehandlet må gå helt til det skrittet å saksøke staten før de får en beklagelse og et plaster på såret for et ødelagt liv. Rett og slett en skam. Mange fine folk i helsevesenet, men systemene er så lite fungerende at det er latterlig. 1 1
Beneath the Moon Skrevet 29. september 2023 #62 Skrevet 29. september 2023 Norge på femteplass på helseranking Norge har verdens femte beste helsevesen, går det frem av en større internasjonal undersøkelse som blir offentliggjort i dag. https://www.nrk.no/urix/norge-pa-femteplass-pa-helseranking-1.13522953 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #63 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nå er det veldig mye mer til helsevesenet enn kreft og retningslinjer! Anonymkode: 4ee5f...148 Norge har faktisk et svært bra offentlig helsevesen generelt At de som er rik drar til utlandet for å få eksperimentelle behandlingsmetoder er ikke akkurat et bevis for at helsevesenet er dårlig. Anonymkode: 03a81...5ac 1
Paneera Skrevet 29. september 2023 #64 Skrevet 29. september 2023 Vikarsykepleier skrev (6 timer siden): TS snakker om skifte av sengetøy etter oppkast, mens Anonym1 prater om behandling hn ikke ville fått andre steder og Anonym2 om prislappen på behandlingen sammenlignet med andre land. Det trengs absolutt en avklaring med hva folk mener når de diskuterer "et godt helsevesen". Et godt helsevesen er ifølge meg, - Pasientene blir hørt - Pasientene tas på alvor og får utredning i henhold til faktiske symptomer - Det settes av tid til pasienter - Det utarbeides gode journaler - Pasienter dør ikke helsekø og ventelistene er ikke for lange - Kapasiteten er stor og avslagene er få - Pasientene får riktig behandling - Tilsynsmyndigheter kan ikke gjemme seg bak at det er for lenge siden svikten pågikk til å behandle saken - Tilsynsmyndigheter kan ikke være preget av kammeraderi eller korrupsjon - Fastleger har god tid til hver pasient - Det utbygges psykiatrisk legevakt i alle landets byer/kommuner - Det er lettere å få straffet helsepersonell som er uegnet eller skader pasienter - Psykiatrien rustes opp. Sengeplasser utbygges Hva av dette har vi i Norge? Jeg vil påstå ingenting. Det er svikt på alle områder. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #65 Skrevet 29. september 2023 4 minutter siden, Athena Freyja said: Norge på femteplass på helseranking Norge har verdens femte beste helsevesen, går det frem av en større internasjonal undersøkelse som blir offentliggjort i dag. https://www.nrk.no/urix/norge-pa-femteplass-pa-helseranking-1.13522953 Denne undersøkelsen baserer seg for dødsraten for noen sykdommer, det sier lite om helheten av hvordan helsevesenet oppfattes. For det er så langt langt mer til helse enn dødsrater. Anonymkode: 4ee5f...148 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #66 Skrevet 29. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Norge har faktisk et svært bra offentlig helsevesen generelt At de som er rik drar til utlandet for å få eksperimentelle behandlingsmetoder er ikke akkurat et bevis for at helsevesenet er dårlig. Anonymkode: 03a81...5ac De drar ikke til utlandet for eksperimentelle behandlingsmetoder. Jeg bruker forøvrig mye privat helsevesen i Norge fordi jeg ikke får hjelp av det offentlige. Jeg er ikke rik, tvert i mot må jeg spinke og spare for å ha råd. Men det er verdt det. Anonymkode: 4ee5f...148 2
Paneera Skrevet 29. september 2023 #67 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De drar ikke til utlandet for eksperimentelle behandlingsmetoder. Jeg bruker forøvrig mye privat helsevesen i Norge fordi jeg ikke får hjelp av det offentlige. Jeg er ikke rik, tvert i mot må jeg spinke og spare for å ha råd. Men det er verdt det. Anonymkode: 4ee5f...148 Samme her. Hadde jeg ikke gått privat, hadde jeg aldri fått utredning for den mistenkte fysiske diagnosen jeg har hatt siden 13 års alder. Aldri om jeg hadde fått henvisning engang av vanlig lege, da det tydeligvis er konsensus at absolutt alt er psykisk. "Psykisk" virker som det eneste ordet en del allmennleger kjenner til. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #68 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leste du setningen min? Det står "har nok". Det er med andre ord en antakelse. Hvis du vil finne ut om antakelsen min stemmer kan du google? Anonymkode: 03a81...5ac Hvorfor svarer du hvis du antar og ikke vet? Ts Anonymkode: 35e31...5e0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:44 #69 Skrevet mandag kl. 18:44 Fra du var liten har du blitt manipulert… Helsevesnet i Norge er elendig sammenlignet og værre skal det bli. Jobber selv i helsevesnet om det er relevant. Anonymkode: 3fb93...5a6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:03 #70 Skrevet mandag kl. 19:03 For noen. Men hvis du jobber på sykehuset alle legene kjenner deg får du bedre behandling. Anonymkode: 180d8...735
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå