Gå til innhold

Spm om fargeleggingsbok - Kerby Rosanes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en fargeleggingsbok med motiver av Kerby Rosanes som jeg tenkte gi i gave, men etter å ha bladd litt i den hjemme ble jeg usikker. Jeg synes arkene virker veldig tynne. 

Er det noen som har erfaringer med disse bøkene?  Jeg regner med de fungerer helt greit med fargeblyanter, men hva med ulike typer penner eller tusjer?

Etter et kjapt søk på google finner jeg en sammenlingning på versjoner trykket i England og USA, der den engelske skal være best kvalitet. Den norske utgaven er trykket i Latvia. (Nevner det i tilfelle noen har versjoner kjøpt fra utlandet.)

Anonymkode: 28ba2...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt mange av fargeleggingsbøkene fra Kerby Rosanes. Nå farger jeg hovedsaklig med fargeblyanter, og jeg har ikke noe problemer med papiret som er i bøkene med det. 

Vannbaserte tusjer går fint, så lenge man ikke farger mange mange lag oppå hverandre. Man kan se bittelitt farge hvis man holder siden opp, så det skinner lys gjennom, på andre siden, men det dekkes når man farger på neste side igjen. Alkoholbaserte tusjer går rett igjennom, men det gjør de med nesten alle typer papir. 

Ville ikke anbefale å male med vannmaling feks, med mindre man preparerer arket med en grunning ment for den typen maling man vil bruke. 

Jeg er veldig fornøyd med Kerby Rosanes bøkene. Ekstremt fine tegninger som det er gøy å se komme til livet med farger 😄

Har ikke prøvd de som er produsert i England dog, men tror mottakeren vil bli fornøyd med så fine motiver uansett, kanskje? 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (15 minutter siden):

Jeg har kjøpt mange av fargeleggingsbøkene fra Kerby Rosanes. Nå farger jeg hovedsaklig med fargeblyanter, og jeg har ikke noe problemer med papiret som er i bøkene med det. 

Vannbaserte tusjer går fint, så lenge man ikke farger mange mange lag oppå hverandre. Man kan se bittelitt farge hvis man holder siden opp, så det skinner lys gjennom, på andre siden, men det dekkes når man farger på neste side igjen. Alkoholbaserte tusjer går rett igjennom, men det gjør de med nesten alle typer papir. 

Ville ikke anbefale å male med vannmaling feks, med mindre man preparerer arket med en grunning ment for den typen maling man vil bruke. 

Jeg er veldig fornøyd med Kerby Rosanes bøkene. Ekstremt fine tegninger som det er gøy å se komme til livet med farger 😄

Har ikke prøvd de som er produsert i England dog, men tror mottakeren vil bli fornøyd med så fine motiver uansett, kanskje? 😊

Takk for input, greit å kunne slenge med noen anbefalinger om bruk når jeg gir den bort. Eller kanskje den blir min...  😅

Jeg har snust litt på å begynne med fargelegging selv, men liker ikke den "koselige" retningen de fleste bøkene jeg har sett tar. Rosanes falt imidlertid i smak. Jeg la merke til at de bøkene som  er i nettbutikken til Ark er den engelske versjonen, og sendes fra lageret i England, så jeg bestilte like så greit flere siden det er rabatthelg. Er kvaliteten bedre på de gir jeg bort en av dem, siden jeg uansett kommer til å holde meg til kun fargeblyanter selv.

Anonymkode: 28ba2...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...