Gå til innhold

Bok som hjelper mann å forstå seksualitet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.
 

Jeg har innsett at jeg er i konflikt med meg selv og min seksualitet men har virkelig lyst til å forstå meg betre og forsone meg med det jeg tenner på. Er det noen bok eller dokumentar noen kan anbefale?

Anonymkode: 7261b...e1c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

61BpNCUmEaL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Anonymkode: 45c16...770

Dette ser ut som ei bok for menn. Jeg er en gott voksen kvinne 💃

Anonymkode: 7261b...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva den heter men er i samme kategori som boken "sjarmen med tarmen" det er bilde av en vagina utenpå. Ligger et sted bak i hodet hva den heter. Den er litt fin ☺️

Anonymkode: 20033...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette ser ut som ei bok for menn. Jeg er en gott voksen kvinne 💃

Anonymkode: 7261b...e1c

Det er nettopp derfor du bør lese den.

Anonymkode: 45c16...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Husker ikke hva den heter men er i samme kategori som boken "sjarmen med tarmen" det er bilde av en vagina utenpå. Ligger et sted bak i hodet hva den heter. Den er litt fin ☺️

Anonymkode: 20033...4cc

the-vagina-bible.jpg

Anonymkode: 45c16...770

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette ser ut som ei bok for menn. Jeg er en gott voksen kvinne 💃

Anonymkode: 7261b...e1c

Ikke så rart folk misforstår når tittelen på tråden er "Bok som hjelper mann å forstå seksualitet". Hadde funket bedre om du endret til "Bok som hjelper kvinne å forstå seksualitet". Bare et tips. 🙂 

Endret av aksase
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

the-vagina-bible.jpg

Anonymkode: 45c16...770

 

Anonymkode: 45c16...770

Beklager, det var denne:

W4lRDDqD7zxRxoy7bQMUAUtUz.jpg?w=600

Anonymkode: 45c16...770

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husker ikke hva den heter men er i samme kategori som boken "sjarmen med tarmen" det er bilde av en vagina utenpå. Ligger et sted bak i hodet hva den heter. Den er litt fin ☺️

Anonymkode: 20033...4cc

Hjalp den deg personlig? Jeg sliter med skam som jeg vil bli kvitt med. Vil bare kunne nyte å ha sex uten å føle det jeg føler. 

Anonymkode: 7261b...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hjalp den deg personlig? Jeg sliter med skam som jeg vil bli kvitt med. Vil bare kunne nyte å ha sex uten å føle det jeg føler. 

Anonymkode: 7261b...e1c

9780688033019.OL.0.l.jpg

Anonymkode: 45c16...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (2 minutter siden):

Ikke så rart folk misforstår når tittelen på tråden er "Bok som hjelper mann å forstå seksualitet". Hadde funket bedre om du endret til "Bok som hjelper kvinne å forstå seksualitet". Bare et tips. 🙂 

Ser nå å jeg skrev mann i overskriften. Skulle vært man…. Sorry, my bad 💃

Anonymkode: 7261b...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Beklager, det var denne:

W4lRDDqD7zxRxoy7bQMUAUtUz.jpg?w=600

Anonymkode: 45c16...770

Ja den ☺️👍

Anonymkode: 20033...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Beklager, det var denne:

W4lRDDqD7zxRxoy7bQMUAUtUz.jpg?w=600

Anonymkode: 45c16...770

Denne er sikkert bra, men kvinners seksualitet er så veldig mye mer enn kjønnsorganet. 

Anonymkode: f7c2b...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jo selvsagt merket det selv at fitta kan være plaskvåt men henger ikke hodet med får jeg det rett og slett ikke til. 

Anonymkode: 20033...4cc

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hjalp den deg personlig? Jeg sliter med skam som jeg vil bli kvitt med. Vil bare kunne nyte å ha sex uten å føle det jeg føler. 

Anonymkode: 7261b...e1c

Favner litt bredere enn bare sex og skam, men "Hei skam..." av Helene Flood Aakvaag kanskje? 

Beyond shame som tidligere nevnt her har høy score hos Amazon og Goodreads. 

Ellers kan det kanskje også hjelpe å snakke med noen? Sexogsamfunn.no har både telefonlinje og chat.

Anonymkode: b37de...9c6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg har det hjulpet å lese om Negative Automatiske Tanker (NAT). Tror jeg fant det på nettet et eller annet sted eller kanskje i en selvhjelpsbok, men finner det ikke igjen. Ideen er at vi har masse utløsende faktorer (situasjon, lukt, noe vi ser…) og så tenker vi automatisk noe som deretter gir oss noen følelser. Noen ganger er tankene negative og det kan gi følelser vi ikke vil ha. F.eks. når du ser kroppen din naken eller har sex, så kan du automatisk assosiere det med noe negativt og de tankene kan gi deg noen dårlige følelser (f.eks. skam).

Hemmeligheten er at du ikke kan stoppe automatiske tanker. Men det du kan gjøre er å bevisst bestemme deg for å tenke noen nye tanker i tillegg til de negative. Og etterhvert blir de nye tankene også automatiske og da blir det mindre av de gamle, negative.

Det tar litt tid og øvelse, men dette har vært kjempenyttig for meg! Særlig i forhold til egen seksualitet. Det er litt vanskelig å forklare kort, men jeg har skrevet litt om det her fordi det har vært så viktig for meg. Skam er ingen kjekk følelse. 💜

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja det er det jo selvsagt merket det selv at fitta kan være plaskvåt men henger ikke hodet med får jeg det rett og slett ikke til. 

Anonymkode: 20033...4cc

Sliter med det hver eneste gang, er det noe som kan endre dette problemet? 

Anonymkode: c4f3a...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioljenta skrev (2 timer siden):

For meg har det hjulpet å lese om Negative Automatiske Tanker (NAT). Tror jeg fant det på nettet et eller annet sted eller kanskje i en selvhjelpsbok, men finner det ikke igjen. Ideen er at vi har masse utløsende faktorer (situasjon, lukt, noe vi ser…) og så tenker vi automatisk noe som deretter gir oss noen følelser. Noen ganger er tankene negative og det kan gi følelser vi ikke vil ha. F.eks. når du ser kroppen din naken eller har sex, så kan du automatisk assosiere det med noe negativt og de tankene kan gi deg noen dårlige følelser (f.eks. skam).

Hemmeligheten er at du ikke kan stoppe automatiske tanker. Men det du kan gjøre er å bevisst bestemme deg for å tenke noen nye tanker i tillegg til de negative. Og etterhvert blir de nye tankene også automatiske og da blir det mindre av de gamle, negative.

Det tar litt tid og øvelse, men dette har vært kjempenyttig for meg! Særlig i forhold til egen seksualitet. Det er litt vanskelig å forklare kort, men jeg har skrevet litt om det her fordi det har vært så viktig for meg. Skam er ingen kjekk følelse. 💜

Du er virkelig skjønn, tusen takk. Er ikke ts, men det du har skrevet er til stor hjelp ❤

Du har lagt mye arbeid i siden din. Den skriver kjempe bra og jeg liker ilustrasjonene 😊

Anonymkode: c4f3a...ce6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Seksualitetens historie' av Michel Foucault (ja DEN Michel Foucault). Her nytter det ikke med selvhjelp dessverre 😕

Anonymkode: 06e2e...ecd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...