AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #21 Del Skrevet 29. september 2023 IVF er er en behandling som er fryktelig kostbar. Jeg kan ikke fatte at noen vil innvilge dere dette bare fordi du har funnet en mann som ikke gidder å h sex med deg... De fleste par prøver for harde livet å bli gravide naturlig i lang tid. Kanskje flere år faktisk, og til og med da er det en kjempelang og vanskelig prosess for mange å få lov til å få IVF etterpå... Anonymkode: 5e154...d29 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #22 Del Skrevet 29. september 2023 Har du vurdert å heller spørre han hvorfor han «ikke vil ha sex» når dere tenker forsøke bli gravide? Er det dere, han eller du som har initiert dette løpet? Og har det vært brukt press? For han ønsker trolig ikke få unger, ts. Og det må være lov. Og man bør ha et forhold der slikt kan snakkes nøytralt og åpent om. Også: om man ikke har energi til sex (altså vilje og fysisk evne men ikke energi) så er man ikke i en situasjon der man etisk kan vurdere barn. Man er i en situasjon der man bør vurdere omskolering, sykemelding, medisinsk utredning og/eller livsstilsendring. Og muligens så barn om man får orden på ting. Det verste som kan skje er absolutt ikke at dere ikke får barn. Det er at enda et barn fødes til et par dårlige foreldre. Anonymkode: 81815...20d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. september 2023 #23 Del Skrevet 29. september 2023 Man skal lese mye rart på KG... Jeg vet ikke hva jeg stusser mest over her, en mann som synes det er for slitsomt å ha sex, selv om han tilsynelatende vil ha barn, eller at det faktisk går an å seriøst lure på om man får snike i køen fordi en av de involverte ikke gidder å gjøre en innsats på egen hånd. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #24 Del Skrevet 29. september 2023 Nei tviler veldig sterkt på at man får noe raskere henvisning til ivf når man ikke har sex. Da har man på sitt og vis ikke virkelig "prøvd" slik som er anbefalt på egenhånd. For deg og din kropp er heller ikke ivf en enkel reise og ivf gir INGEN garanti for at det blir noe barn.. Det er kostbart og en stor påkjenning for kroppen din å gjennomgå. Etter å ha ventet i neste 2 år på å få starte opp ivf da vi har en medisinsk grunn kjenner jeg at jeg hadde eksplodert om noen i deres situasjon skulle få slippe unna utredning og venting pga ren latskap! Anonymkode: eec50...2f6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #25 Del Skrevet 29. september 2023 Noe sier meg at han ikke ønsker barn.... Anonymkode: 11d37...5a5 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #26 Del Skrevet 29. september 2023 Du får så klart ikke barn med den mannen der Anonymkode: 319ad...b61 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #27 Del Skrevet 29. september 2023 Han slappfisken der ville jeg aldri følt meg fristet til å ligge med, og i hvert fall ikke til å formere meg med! Samboeren din er IKKE klar til å bli pappa med alt det innebærer, best å innse det først som sist. Anonymkode: f6bd8...cfd 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #28 Del Skrevet 29. september 2023 Jeg håper du spør på tull. Anonymkode: fcc22...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 15. oktober 2023 #29 Del Skrevet 15. oktober 2023 Det virker ikke som om han vil ha barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. oktober 2023 #30 Del Skrevet 15. oktober 2023 Ivf ville jeg unngått i det lengste…..det er knalltøft for kvinnekroppen å bli proppet full av hormoner, og høsting av egg er heller ikke en fest (vi var igjennom 6 runder før det klaffet, for mange klaffer det ikke i det hele tatt) Dyrt er det også. Tviler på at dere får innvilget ved offentlig sykehus før dere har prøvd ei stund selv med de medisinene du står på nå. Da blir det å gå privat, og det koster Han har ikke overskudd til å ha samleie de dagene han jobber?? Orker han ingenting annet etter jobb heller? Bare ligge på sofaen til han går å legger seg? Han behøver ikke anstrenge seg noe særlig ved samleie heller; han kan jo bare ligge der så setter du deg oppå og gjør jobben 🤷🏼♀️ Sier som flere her; hvordan skal han orke å ta seg av en baby på ukedager etter jobb når han ikke orker en runde i senga engang? Var han sånn før også, før det ble snakk om å få barn, at det bare var aktuelt med sex på helg og ferier? Hvis ikke; kan det være at han sliter med å prestere under press? Han vet at nå har du eggløsning, og da må han få utløsning. Sånt kan tulle det til med hodet til en mann, han får prestasjonsangst og får den ikke opp. Selv om du ikke sier direkte at du har eggløsning og at nå gjelder det så skjønner han sikkert hvor landet ligger når du tar initiativ. Mange menn sliter med å prestere under press (ikke at du presser han ts, men han lager press i eget hode) Går det an å legge om syklusen din ved hjelp av medisiner sånn at eggløsning klaffer på helg? Uten at du sier til han at syklusen er endret? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #31 Del Skrevet 15. oktober 2023 Her var det mange negative kommentarer… Min mann har i utgangspunktet mye lavere sex drive enn meg, det er ikke sånn at alle menn vil ha sex hele tiden. Spesielt når han ikke har det bra, er sliten, mett osv haha, og hvis han føler forventing/press – da er det veldig vanskelig for han å ha sex. Han elsker meg og er en helt fantastisk ektemann på alle andre vis! Mange kvinner er jo også sånn uten at man tenker at de er late eller det er noe galt med dem. Og for menn krever det mer, vi kan bare ligge der og trenger ikke få orgasme. Kan mannen din være deprimert? Kan det være han føler på prestasjonsangst eller at «pliktsex» dreper lysten? Jeg er mer bekymret for hva som gjør at han er så sliten og ikke vil ha sex, enn selve mangelen på sex. For oss fungerer det best om jeg spontant kan få mannen in the mood. Så han ikke rekker å tenke at det er en plikt. Jeg spør kanskje om vi kan kose litt og prate eller jeg går og tar på fint undertøy og overrasker han. Jeg blir aldri sur om han ikke orker, og jeg initierer alltid på en søt og leken måte. Det koster en del, for noen ganger vil jeg bare vise at jeg er lei av at han aldri tar insj og at jeg føler meg neglisjert Men det hjelper hvertfall ikke! Vi kan ha den samtalen andre ganger, og han tar det til seg og prøver å ta tak i det bakenforliggende og ta mer insj. Men prøver å ikke vise skuffelsen i øyeblikket hvis han avviser, for da bidrar det bare til mer press. Da tar jeg heller en "er du heeelt sikker? 😏" Anonymkode: f1d38...d14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #32 Del Skrevet 15. oktober 2023 Kan han ikke bare ta en nap, eventuelt at dere gjør det ila natt/morgen når han har fått sovet? I et forsøk på å være konstruktiv, han må ta seg sammen om han vil ha barn. Anonymkode: 6cf50...6fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #33 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her var det mange negative kommentarer… Min mann har i utgangspunktet mye lavere sex drive enn meg, det er ikke sånn at alle menn vil ha sex hele tiden. Spesielt når han ikke har det bra, er sliten, mett osv haha, og hvis han føler forventing/press – da er det veldig vanskelig for han å ha sex. Han elsker meg og er en helt fantastisk ektemann på alle andre vis! Mange kvinner er jo også sånn uten at man tenker at de er late eller det er noe galt med dem. Og for menn krever det mer, vi kan bare ligge der og trenger ikke få orgasme. Kan mannen din være deprimert? Kan det være han føler på prestasjonsangst eller at «pliktsex» dreper lysten? Jeg er mer bekymret for hva som gjør at han er så sliten og ikke vil ha sex, enn selve mangelen på sex. For oss fungerer det best om jeg spontant kan få mannen in the mood. Så han ikke rekker å tenke at det er en plikt. Jeg spør kanskje om vi kan kose litt og prate eller jeg går og tar på fint undertøy og overrasker han. Jeg blir aldri sur om han ikke orker, og jeg initierer alltid på en søt og leken måte. Det koster en del, for noen ganger vil jeg bare vise at jeg er lei av at han aldri tar insj og at jeg føler meg neglisjert Men det hjelper hvertfall ikke! Vi kan ha den samtalen andre ganger, og han tar det til seg og prøver å ta tak i det bakenforliggende og ta mer insj. Men prøver å ikke vise skuffelsen i øyeblikket hvis han avviser, for da bidrar det bare til mer press. Da tar jeg heller en "er du heeelt sikker? 😏" Anonymkode: f1d38...d14 Negative kommentarer fordi man tror man skal bli prioritert til IVF fordi man ikke vil ha sex. Anonymkode: fcc22...9ad 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #34 Del Skrevet 15. oktober 2023 Oi. Ok. Det å ha barn er omtrent 100 ganger mer slitsomt, kan ikke bare la være å være forelder i ukedagene av den grunn. Ville tenkt meg om en ekstra gang før jeg ble gravid med han der Anonymkode: 1e9ec...56c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. oktober 2023 #35 Del Skrevet 16. oktober 2023 Han vil ikke ha barn. Finn en som takler ansvaret, ikke få barn med en som ikke klarer være forelder. En ting er at du blir stående alene om alt, men et barn fortjener faktisk tilstedeværende foreldre som ønsker og gidder. Ellers: nei. IVF er for personer med uforklarlig/forklarlig barnløshet i minst 12 reelle prøveperioder. Altså sex rundt EL 12 måneder. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #36 Del Skrevet 16. oktober 2023 AprilLudgate skrev (1 time siden): Han vil ikke ha barn. Finn en som takler ansvaret, ikke få barn med en som ikke klarer være forelder. En ting er at du blir stående alene om alt, men et barn fortjener faktisk tilstedeværende foreldre som ønsker og gidder. Ellers: nei. IVF er for personer med uforklarlig/forklarlig barnløshet i minst 12 reelle prøveperioder. Altså sex rundt EL 12 måneder. Jeg tenker om man ikke gidder eller orker 2 min med sex for å levere noen varer, hvordan skal man klare å ha barn? Anonymkode: fcc22...9ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. oktober 2023 #37 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker om man ikke gidder eller orker 2 min med sex for å levere noen varer, hvordan skal man klare å ha barn? Anonymkode: fcc22...9ad Blir ikke IVF uten sperm 😅🤷♀️ Og der må man levere i et rom med andre i kø utenfor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #38 Del Skrevet 16. oktober 2023 AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Blir ikke IVF uten sperm 😅🤷♀️ Og der må man levere i et rom med andre i kø utenfor. Spermdonor da Anonymkode: fcc22...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. oktober 2023 #39 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spermdonor da Anonymkode: fcc22...9ad En som gidder fortrinnsvis 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #40 Del Skrevet 16. oktober 2023 Jeg synes du har gode argumenter. Du kan jo snakke med fastlegen og be hen om å henvise deg raskere. Jeg og eksen fikk det. Vi hadde heller ikke sex. Anonymkode: 699ad...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå