AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #21 Skrevet 28. september 2023 60 000 etter refusjon var merkelig høyt. Vi betalte 25 000 med 40% refusjon. Om du har sparepenger så er det helt normalt at man får beskjed om å bruke dem først. Sosialstønad er en "her og nå" stønad, det tas ikke hensyn til at sparepengene er til konfirmasjon. Du kan søke om støtte til konfirmasjon til våren. Anonymkode: a5633...f56 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #22 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 60 000 etter refusjon var merkelig høyt. Vi betalte 25 000 med 40% refusjon. Om du har sparepenger så er det helt normalt at man får beskjed om å bruke dem først. Sosialstønad er en "her og nå" stønad, det tas ikke hensyn til at sparepengene er til konfirmasjon. Du kan søke om støtte til konfirmasjon til våren. Anonymkode: a5633...f56 Ja, det er et stort innhugg i en allerede stram økonomi… Anonymkode: 4c6fe...723
iNord Skrevet 28. september 2023 #23 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 60 000 etter refusjon var merkelig høyt. Vi betalte 25 000 med 40% refusjon. Om du har sparepenger så er det helt normalt at man får beskjed om å bruke dem først. Sosialstønad er en "her og nå" stønad, det tas ikke hensyn til at sparepengene er til konfirmasjon. Du kan søke om støtte til konfirmasjon til våren. Anonymkode: a5633...f56 samme her. 40% og betaler ca 26
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #24 Skrevet 28. september 2023 Vi betaler 40000. Det er etter avregning hos Helfo. De prisene myndighetene går etter er ikke reelle. De har satt en ca sum på hva en regulering bør koste,uten å se på hva det egentlig koster i det private. Det er jo ingen offentlige tannleger som setter på regulering. Synes det er helt skandaløst at så mange,spesielt aleneforeldre sitter med så store utgifter. Anonymkode: a57ef...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #25 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi betaler 40000. Det er etter avregning hos Helfo. De prisene myndighetene går etter er ikke reelle. De har satt en ca sum på hva en regulering bør koste,uten å se på hva det egentlig koster i det private. Det er jo ingen offentlige tannleger som setter på regulering. Synes det er helt skandaløst at så mange,spesielt aleneforeldre sitter med så store utgifter. Anonymkode: a57ef...dcd Helfo bruker egne refusjonstakster på all tannbehandling, offentlige tannklinikker har heller ikke så lave takster på behandling. Kjeveortopedisk behandling til 60.000 og oppover har jeg bare sett noen eksempler på hos voksne, som ikke har fått korrigert sine bittavvik da de fremdeles ville fått refusjon. Det er likevel interessant at det er prosentvis flere barn/unge i Norge som får refusjon på tannregulering enn i naboland som har tilsvarende ordninger, somSverige og Danmark, uten at det er noe som skulle tilsi at norske barn har flere og mer alvorlige bittavvik enn barn i disse landene. Anonymkode: 1c014...ba0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #26 Skrevet 28. september 2023 Jeg er alene med 2 barn. Begge med regulering. Den ene mer komplisert enn andre. 65000 tusen har jeg betalt. Ingen bidrag fra far. Jeg har måtte jobbe ekstravakter for å få det til å gå rundt. Og blir da i tillegg «straffet» med skatt pga for høy inntekt… I tillegg til å miste forskuddsbidrag pga for høy inntekt. Frister å slutte i jobben og la det offentlige betale regulering på mine barn. Anonymkode: ab61e...7b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #27 Skrevet 29. september 2023 Man må nesten prostituere seg for å få råd… Anonymkode: 4c6fe...723
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #28 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vi betaler 40000. Det er etter avregning hos Helfo. De prisene myndighetene går etter er ikke reelle. De har satt en ca sum på hva en regulering bør koste,uten å se på hva det egentlig koster i det private. Det er jo ingen offentlige tannleger som setter på regulering. Synes det er helt skandaløst at så mange,spesielt aleneforeldre sitter med så store utgifter. Anonymkode: a57ef...dcd Du skal være glad for at offentlige tannleger ikke gjør det, de er generelt flere tusen kroner dyrere sammenlignet med private tannleger. Jeg husker når hvakostertannlegen var en greie, i nesten samtlige byer så offentlige tannleger de dyreste, eksempel så var rotfylling 1500kr dyrere i gjennomsnitt hos offentlige tannleger. Anonymkode: 9bbf1...1dc
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #29 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal være glad for at offentlige tannleger ikke gjør det, de er generelt flere tusen kroner dyrere sammenlignet med private tannleger. Jeg husker når hvakostertannlegen var en greie, i nesten samtlige byer så offentlige tannleger de dyreste, eksempel så var rotfylling 1500kr dyrere i gjennomsnitt hos offentlige tannleger. Anonymkode: 9bbf1...1dc Så du mener en minsteufør eneforsørger skal bruke hele matbudsjettet på 3000kr, tilsammen 50-60 000kr for å betale når det er særskilte regler, hvor Tilogmed folk i høye stillinger får bidrag til det fra far? Faller vi uten, gjennom? Blir å sulte ihjel da. Fun. Anonymkode: 4c6fe...723
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå