Gå til innhold

Uaktuelt å date kvinner med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere barneløse menn som kjenner seg igjen ang dette? Flere og flere damer på min alder (28 år) har barn, noe som såklart er helt vanlig, har endt opp som alenemødre på datingmarkedet etter min erfaring. Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne kvinner som ikke har barn fra før, men kjenner på at jeg ikke vil gå inn i noe forhold med noen som har barn når jeg ikke har barn selv. Tanker?

Anonymkode: 5fb23...da7

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gjøre det som er rett for deg.

Hvis du velger bort en kvinne bare fordi hun har barn fra før, da tenker jeg at du uansett ikke har riktige følelser for henne. Pass på at du ikke utnytter kvinner med barn kun for sex!

Tar du et valg om at kvinner med barn er helt uaktuelt, da velger du også å gjøre egne sjanser mindre for å finne en dame. Samtidig er det rett av deg å velge kvinner med barn bort når du ikke vil akseptere at barna.

Anonymkode: 3e5c4...e45

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet

Det avhenger antakelig av hvordan familien til barnets andre forelder oppfører seg. Det kan noen ganger føre til noe drama og konflikter. Hvordan dere kan løse puslespillet med stebarn og kanskje fellesbarn, og ikke minst viljen til å samarbeide.  Det kan gå begge veier.

Skrevet

Skjønner det veldig godt fra et generelt ståsted, men du velger ikke hvem du blir forelsket i😏

Kjenner du nervøsiteten og hjertet pumper ekstra fort i hennes nærvær så er et evt barn bare enda en del av henne som du vil elske, det er jeg sikker på

Anonymkode: 23eac...b6b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er naturlig å ville ha noen i samme livssituasjon. Menn med barn vil oftest ha kvinner som også har barn.

Anonymkode: 6cdde...548

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjør som du vil, du går jo glipp av mange damer men du vet selv hva som er viktigst 

Anonymkode: 04e74...e8e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Som barnløs kvinne på 30 år som ønsker seg barn så var menn med barn noe som ikke var interessant for meg heller da jeg var på datingmarkedet. Det er nok normalt å ville gå igjennom noe sånt med noen som ikke allerede har gjort det med eksen -sånn er det i hvert fall for meg!😁

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Hei

Jeg tenker hvis TS bestemt ikke vil ha barn så ikke date en kvinne med barn. Jeg vil ikke ha barn / har aldri ønsket det. Ble likevel sammen med en som hadde barn fra et tidligere forhold. Funket i 8 år før det ikke gikk lenger. En av grunnene var at vi var fundamentalt ulike på noen punkt bla det med barn. Det blir veldig dumt for ungene i en sånn situasjon som er uskyldig 3 part.

Men ja veldig mange som har barn på datingmarkedet når man blir mer voksen - ikke til å unngå 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt forståelig, det er utvilsomt mer optimalt om hun ikke har barn, men blir fort vanskelig å få seg en ålreit kjæreste om man skal sile ut alle som har barn. 

Jeg er ca ti år eldre og det virker som at de fleste har barn. Gjerne 2-3 barn, som kan være fordelt på flere fedre. Det må jeg nesten være åpen for når jeg ikke akkurat kan velge og vrake fra øverste hylle, hvis jeg vil inn i et fast forhold. Så er spørsmålet om jeg vil inn i et forhold og evt når. Nå er jeg ikke særlig ivrig på fast forhold.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flere barneløse menn som kjenner seg igjen ang dette? Flere og flere damer på min alder (28 år) har barn, noe som såklart er helt vanlig, har endt opp som alenemødre på datingmarkedet etter min erfaring. Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne kvinner som ikke har barn fra før, men kjenner på at jeg ikke vil gå inn i noe forhold med noen som har barn når jeg ikke har barn selv. Tanker?

Tenker det er mye bedre at du er bevisst dette også unngår du en relasjon med et barn du ikke ønsker som ender opp med å ødelegge livet til barnet.

Å være steforeldre er en langt mer vanskelig oppgave enn mange tror, bare se alle trådene her inne med steforeldre som avskyr stebarna sine, mener det er noe galt med dem, vil ikke ha dem på besøk, og/eller setter seg selv i offer rollen fordi stebarnet er i følge steforeldren for krevende mot biologiske foreldre (kjæresten)

Det er mange som skulle gjort som deg og valgt bort en partner med (ste)barn, fordi barndommen til disse ungene blir ødelagt.

Endret av Full Ugle
  • Liker 7
Skrevet

Det er jo helt forståelig om en på 28 ønsker en partner med en livsstil noe nærmere ens egen, og da er det klart barn har mye å si. Det gjelder sikkert for begge kjønn, selv om inntrykket er at kvinner i noe større grad synes menn med barn fra før er attraktive, kanskje fordi det signaliserer omsorgsevne heller enn at en finner livssituasjonen så attraktiv. 

Er du mann på 28 har du til gjengjeld gjerne et større aldersspenn nedover, og det bør jo fortsatt være et relativt stort tilfang av kvinner uten barn innen dette spennet. I alle tilfeller tenker jeg det er bra å være bevisst på dette når en ser etter en partner, og å velge vekk de med barn fra før tidlig (om en er helt sikker på at det ikke er aktuelt) slik at en ikke kaster bort deres mye mer begrensede og dyrebare tid og påfører dem en ekstra belastning i hverdagen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
herzeleid skrev (12 minutter siden):

Det er jo helt forståelig om en på 28 ønsker en partner med en livsstil noe nærmere ens egen, og da er det klart barn har mye å si. Det gjelder sikkert for begge kjønn, selv om inntrykket er at kvinner i noe større grad synes menn med barn fra før er attraktive, kanskje fordi det signaliserer omsorgsevne heller enn at en finner livssituasjonen så attraktiv. 

Er du mann på 28 har du til gjengjeld gjerne et større aldersspenn nedover, og det bør jo fortsatt være et relativt stort tilfang av kvinner uten barn innen dette spennet. I alle tilfeller tenker jeg det er bra å være bevisst på dette når en ser etter en partner, og å velge vekk de med barn fra før tidlig (om en er helt sikker på at det ikke er aktuelt) slik at en ikke kaster bort deres mye mer begrensede og dyrebare tid og påfører dem en ekstra belastning i hverdagen. 

For det første: Som kvinne med barn hadde jeg aldri og absolutt ikke valgt rn mann med barn fra før hvis jeg ikke hadde barn selv. Barn tar plass fysisk og mentalt, og de koster penger. Hadde ikke giddet den tilpasningen om ikke kjæresten min hadde gjort tilsvarende "offer" for meg.

For det andre: Som 28-åring bør du kjappe deg om du skal finne deg en barnløs 23-åring. Som 32- eller 35-åring er det trolig for seint.

Anonymkode: 9fb17...d8b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Fornuftig av deg det.. 

Anonymkode: 3c14b...3fd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For det første: Som kvinne med barn hadde jeg aldri og absolutt ikke valgt rn mann med barn fra før hvis jeg ikke hadde barn selv. Barn tar plass fysisk og mentalt, og de koster penger. Hadde ikke giddet den tilpasningen om ikke kjæresten min hadde gjort tilsvarende "offer" for meg.

For det andre: Som 28-åring bør du kjappe deg om du skal finne deg en barnløs 23-åring. Som 32- eller 35-åring er det trolig for seint.

Anonymkode: 9fb17...d8b

Finn et høyt utdannet bykvinne så kan du nok finne barnløse 37-åringer.

Anonymkode: 65748...e76

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner deg godt,særlig hvis du ønsker egne barn. Hyggelig å ha den opplevelsen begge to for første gang.

Anonymkode: 25706...d72

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Barn fører mye glede med seg, men også mange komplikasjoner. Hvis du dater en med barn, vil du aldri være nr 1, og du vil måtte forholde deg til barnefar/-fedre mtp planlegging av ferier etc. Ville helst datet en barnløs selv, hvis jeg var singel (er kvinne og har selv barn).

I din alder hadde jeg helt klart gått for damer uten barn. Er du singel om 10 år, må du kanskje nedjustere forventningene.

Anonymkode: 9950b...62b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er helt uaktuelt for meg og. Hvis jeg hadde egne barn så kunne jeg nok vært mer åpen for det.

• Liker 1
Skrevet

Du må aldri senke kravene i allefall. Men de fleste damer under 28 er vel barnløse?

Anonymkode: bba73...581

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det gjør du helt rett i. Jeg selv ville aldri datet og har valgt bort menn med barn. 

Anonymkode: 1565f...4a2

• Liker 4
Skrevet (endret)

Synes det høres helt fair ut på din alder?

Men….bor du i by? Og fortsatt er flesteparten kommet igang med barn?

Snittalderen i Oslo er vel 31/32 for førstegangsfødende. 

Bortsett fra noen veldig få som ble gravide som veldig unge så var jeg første blant mine venninner til å få barn - ble gravid som 32åring. 

Mange gikk ut av langvarige forhold da og fant ny partner/fikk barn mellom 35-42 år. 

I min aldersgruppe nå (42, noen menn 42-50) så er man nettopp ute etter partner som er ferdig med barn. «Skrekken» er liksom å møte noen som ønsker seg barn (ikke fordi det er et negativt trekk, men man ønsker ikke flere barn/barn med flere partnere). 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...