Gå til innhold

Uaktuelt å date kvinner med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forstår deg mht din alder.

Jeg er godt voksen og ha ikke barn. Jeg synes det er hyggelig hvis min partner har voksne barn.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner med barn er rødt flagg.

Men kan gå om hun har annenhver uke løsning, så man kan møtes den uken hun har barnefri :) Da får man tid fra hverandre også.

Anonymkode: d05e4...fe5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finn et høyt utdannet bykvinne så kan du nok finne barnløse 37-åringer.

Anonymkode: 65748...e76

Jeg har en master og en bachelor, og var firebarnsmor som 31-åring :D 

Anonymkode: fc5f3...185

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er helt greit å ha sine preferanser. Som kvinne i 40 årene gidder jeg heller ikke å date menn som ikke har barn selv, eller menn som fortsatt har små barn når de nærmer seg 50. Det er naturlig å ønske seg noen som er på samme sted i livet som en selv, det er ofte det som fungerer best også.

Anonymkode: be396...bef

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Som singel kvinne vil jeg si det samme gjelder for meg og menn. Jeg ønsker ikke å innlede ett forhold med en mann med yngre barn. Totalt uaktuelt. Det handler ikke om at jeg ikke liker barn. Det handler ikke om at jeg ikke vil ha barn. 

For min del handler det om at jeg har barn, en datter, som nå har flyttet ut og startet sitt eget liv. Jeg er ferdig. Nå skal livet mitt handle om det *jeg* vil. Jeg vil reise, fokusere på karrieren min, være spontan og ikke ha det ansvaret det er i å ha yngre barn. 

Som kvinne i slutten av 30-årene har jeg innsett at jeg pga mine ønsker, må takke nei til en del mannfolk. Og helt sikkert flere av de som kunne passet meg.

Skjønner ikke om andre skal legge seg opp i hva man ønsker eller ikke ønsker i en partner. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Helt innafor å ikke ønske å date noen med barn, uansett hvilken vei det er. Aleneforeldre er flotte de, men man dater ikke bare et menneske - man dater situasjonen deres også.

Anonymkode: 0ee3b...c1f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Fullstending uaktuelt ja.

Kaster ikke bort mine ressurser og energi på en annen mann sitt barn.

Nå er jeg veldig klar på dette før jeg dater en kvinne da.

Men alenemødre som konsekvent ikke nevner en så viktig ting før første møte er ufyselige.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kvinner med barn er rødt flagg.

Men kan gå om hun har annenhver uke løsning, så man kan møtes den uken hun har barnefri :) Da får man tid fra hverandre også.

Anonymkode: d05e4...fe5

Rødt flagg? Jeg forstår godt at noen ikke ønsker å date andre med barn, men virkelig? 😄

Anonymkode: a81de...a7c

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Flere barneløse menn som kjenner seg igjen ang dette? Flere og flere damer på min alder (28 år) har barn, noe som såklart er helt vanlig, har endt opp som alenemødre på datingmarkedet etter min erfaring. Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne kvinner som ikke har barn fra før, men kjenner på at jeg ikke vil gå inn i noe forhold med noen som har barn når jeg ikke har barn selv. Tanker?

Anonymkode: 5fb23...da7

Snittalderen for førstegangsfødende kvinner er mellom 30-31. Ergo har de fleste kvinner på din alder ikke barn. Helt enig i at en på 28 bør styre unna kvinner med barn fra før.  Så stiller det seg annerledes for en på 38 eller 48.

Anonymkode: 7c71c...634

• Liker 1
Skrevet

Har ingen problemer med å forstå dette. I din alder bør det heller ikke være noe problem. Jeg var tilsvarende og ville ikke møte menn med barn. Nå har jeg ikke problem med om mannen har barn lenger, men det er få som ikke har barn i min alder. Man tilpasser seg "markedet" litt også 😅

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i all verden skal barnløse menn gå for kvinner med barn når det er mindre komplisert med ei som ikke har barn..

- Du slipper å forholde deg til krangel og uenigheter mellom dama og eksen (som aldri tar slutt)

- Du slipper å høre daglig dritt om eksen. (og du må være enig med henne for at hun ikke skal bli såret og krenket)

- Du slipper å være barnevakt for andres barn (dama må jobbe overtid, dama skal på reise med jobb, dama skal på venninnetreff - og eksen har ikke uka si)

- Du slipper å være bank for nye dama og hennes barn (sponse ferier, sponse bursdagsfeiringer, sponse konfirmasjon, sponse daglig utgifter, sponse fritidsaktivteter, sponse klær m.m.)

- Du slipper å bli pushet på å være "far" for barnet (selv opplevd denne problemstillingen, hvor mor ønsket far ut av livet, så hun pushet veldig på at jeg skulle ta over farsrollen")

- Du slipper å forholde deg til totalt ukjente besteforeldre, tanter og onkler

Tenker de som går for kvinner med barn fra før har et begrenset utvalg av kvinner, og må ta til takke med alenemødrene. Og alenemødrene har et begrenset utvalg av menn.. Det ser man her på Kvinneguiden også, daglig opprettes det tråder hvor kvinnen ikke er fornøyd med den nye mannen sin og vurderer å gå fra enda et forhold.. 

Anonymkode: c5147...26b

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Flere barneløse menn som kjenner seg igjen ang dette? Flere og flere damer på min alder (28 år) har barn, noe som såklart er helt vanlig, har endt opp som alenemødre på datingmarkedet etter min erfaring. Det blir vanskeligere og vanskeligere å finne kvinner som ikke har barn fra før, men kjenner på at jeg ikke vil gå inn i noe forhold med noen som har barn når jeg ikke har barn selv. Tanker?

Anonymkode: 5fb23...da7

Kjenner meg igjen, men nå er jeg kvinne, og det er uaktuelt å date menn med barn.

Det er svært mange menn som er pappa, ikke så mange alenepappa, men den klassiske 50/50 fordelingen. Uaktuelt for meg å bli stemor. Vil ikke ha barn selv, og selv om jeg sikkert ville blitt en kul stemor, er det dessverre usexy med menn som er pappa for min del. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor i all verden skal barnløse menn gå for kvinner med barn når det er mindre komplisert med ei som ikke har barn..

- Du slipper å forholde deg til krangel og uenigheter mellom dama og eksen (som aldri tar slutt)

- Du slipper å høre daglig dritt om eksen. (og du må være enig med henne for at hun ikke skal bli såret og krenket)

- Du slipper å være barnevakt for andres barn (dama må jobbe overtid, dama skal på reise med jobb, dama skal på venninnetreff - og eksen har ikke uka si)

- Du slipper å være bank for nye dama og hennes barn (sponse ferier, sponse bursdagsfeiringer, sponse konfirmasjon, sponse daglig utgifter, sponse fritidsaktivteter, sponse klær m.m.)

- Du slipper å bli pushet på å være "far" for barnet (selv opplevd denne problemstillingen, hvor mor ønsket far ut av livet, så hun pushet veldig på at jeg skulle ta over farsrollen")

- Du slipper å forholde deg til totalt ukjente besteforeldre, tanter og onkler

Tenker de som går for kvinner med barn fra før har et begrenset utvalg av kvinner, og må ta til takke med alenemødrene. Og alenemødrene har et begrenset utvalg av menn.. Det ser man her på Kvinneguiden også, daglig opprettes det tråder hvor kvinnen ikke er fornøyd med den nye mannen sin og vurderer å gå fra enda et forhold.. 

Anonymkode: c5147...26b

Her må jeg le, altså. Både mannen og jeg har barn fra før. Ingen av oss krangler med eksen, ingen av oss slenger dritt eller klager på eksen til hverandre, vi anser hverandres barn som hel familie, så ingen "passer" noens barn her. Ingen er bank for noen heller - vi tjener tilnærmet likt, og har likt antall barn, like utgifter og så videre. Vi fungerer også som reservemor og -far for barna, noe som bare er berikende. Noen ukjente besteforeldre er det heller ingen av oss som trenger å forholde oss til.

Mannen min hadde faktisk ganske bra utvalg av kvinner, også yngre, barnløse kvinner, men valgte meg. Jeg avviste også en del menn selv. 

Anonymkode: fc5f3...185

• Liker 2
Skrevet

Kjenner en artig skrue, han er to barns far men han vil kun møte andre uten barn. Potensiell ny partner skal med andre ord godta hans barn, men verken ha egne barn eller ønske om egne barn.

Det gir jo ikke mening!

Utover det tenker jeg at man selv må velge preferanser for ny partner. Jeg har barn å har kun en gang i min dating tid møtt noen som har sett det på som et hinder at jeg hadde barn, kan nevne at jeg er i et lykkelig forhold mens han sitter alene å sliter med det nå

Anonymkode: 2c461...509

• Nyttig 3
Skrevet

Du må jo bare lete etter en partner som passer dine krav og behov. Jeg er 48 år og leter f.eks. etter en mann MED barn som er over 15 år gamle. Jeg synes du gjør riktig i å tenke deg to ganger om når det gjelder partnere med barn fra før. Det kan fort bli komplisert og er noe HELT annet enn å finne en kvinne uten barn. Fordi barn styrer livet ditt i veldig stor grad, og det kan være litt kjipt å forholde seg til når de ikke engang er dine egne.

Anonymkode: eea9d...91c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Så da dater du ikke noen med barn, det er egentlig ganske enkelt. Og det bør fortsatt være en del kvinner under 30 som ikke har barn ennå. Når man blir eldre derimot, kan det begrense en del, men da får man bare lete ennå mer hvis man fortsatt ikke vil ha barn selv. Man skylder både seg selv og potensielle barn av en aleneforelder å være ærlig om akkurat det fra første stund. 

Anonymkode: ab61a...e08

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med det, selvsagt har du lov til å ha en preferanse om at du ikke ønsker å gå inn i et forhold med en kvinne med barn. Da lar du bare være å date dem, det er null stress.

• Liker 2
Skrevet

Det er et unntak. Er du  mann rundt 50 år hjelper det ikke å velge kvinner med store barn. Da får du barnebarn. De er husets prinser og prinsesser, og moderne foreldre leverer dem til bestemora 24/7. Prøver du å si nei blir du omtrent kasta på dør. Da bør du mye heller velge dem som har barn hjemme enda, for da utsetter du barnebarnmarerittet. Unge bestemødre setter barnebarna foran alt

Anonymkode: 734c1...899

• Liker 1
Skrevet

Som alenemor ville jeg ikke ha en mann med  barn, var lett å finne

Anonymkode: 97b55...b18

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, anon01 said:

Kjenner meg igjen, men nå er jeg kvinne, og det er uaktuelt å date menn med barn.

Det er svært mange menn som er pappa, ikke så mange alenepappa, men den klassiske 50/50 fordelingen. Uaktuelt for meg å bli stemor. Vil ikke ha barn selv, og selv om jeg sikkert ville blitt en kul stemor, er det dessverre usexy med menn som er pappa for min del. 

Jeg er singel kvinne og har det helt likt. Er frivillig barnløs og unngår menn med barn. Er 32 og har ingen problemer med å finne barnløse menn i 30-årene.

Anonymkode: 520ab...b59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...