AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #21 Del Skrevet 29. september 2023 Merker det er likt hos 10-åringen min og jentene i klassen hennes. De gir og får ansiktsmasker (fra normal) i bursdagsgaver, de har ansiktsmaske-tema i bursdager, de bruker lommepengene sine på billige hudprodukter. Jeg er også skeptisk, men har bestemt meg for å ikke ta denne kampen. Så populært som det har blitt vil det muligens bare føre til ekskludering. Anonymkode: 01411...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #22 Del Skrevet 29. september 2023 Jeg synes ikke 10 årsalderen er så gæli tid å begynne med enkel hudpleie. Man kan like gjerne lage seg gode vaner før man står der m kviser og typisk tenåringshud til sjenanseog frustrasjon. Apoteket ville jeg imidlertid holdt meg unna, synes det er altfor kraftige produkter. Selv bruker jeg koreansk og japansk hudpleie, og anbefaler dette til ung hud også. Produktene er ganske rene, ofte veganske og ikke testet på dyr. I tillegg er de som regel aktive bare på ett "problem" og ikke hundre, noe som gjør det enklere å unngå at uerfaren hud blir "ihjelbehandlet". skinsecret.no er en god og informativ nettbutikk med greie priser. Man kan starte med rens, fuktgivende toner og solkrem f.x. Og sheetmask for moro skyld av og til. Anonymkode: cb6ab...4ec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #23 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 10.11): Til TS og dere andre som kjøper "milde og gode produkter" på apotek. Ville gått litt mer i dybden og sjekket ut hva disse produktene dere bruker og anbefaler inneholder. Mineralolje, silikon og hormonforstyrrende konserveringsmidler er ikke akkurat noe jeg ville latt ungen min smøre seg inn i. Noen av disse merkene har gode produkter men langt ifra alle. Anbefaler alle å laste ned appen InciBeauty og søke opp/scanne produktene før dere kjøper 🐝 selv vil jeg anbefale økologiske produkter, men viktig å sjekke ut disse også på forhånd, dropp de med parfyme feks, selv om den er naturlig. Anonymkode: 5e113...7b6 Hvordan fungerer denne appen? Ser man får opp feks 19/20 på et produkt og så er den grønn? Betyr det at jo høyere tall, jo renere produkter og at grønne er trygge? Ser man inne på produktet så er ikke alle ingrediensene merket med "no penalty", bare 6. Og 2 står som "low penalty". Hva er da 19/20 basert på? Hvordan finner jeg de tryggeste produktene? Anonymkode: 7029f...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #24 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (På 27.9.2023 den 20.12): Datteren min på 10 og venninnene er helt ville på skincare (som de kaller det). Hun elsker alt som har med kremer og hudpleie å gjøre men også stylinge av hår. Jeg er veldig streng på hva hun får lov å smøre på huden. Etter min mening er det aaaltfor tidlig og helt unødvendig å smøre på seg ting så tidlig. Men jeg blir den kjipe mammaen som er streng siden venninnene får lov til mye mer. Hun får lov å kjøpe sånne masker med dyr utapå på normal som er fuktighetsmasker, men ikke kjøpe kremer, sminke o.l. Men er det noe hun kan få dille med som er trygt for barnehud? Hun synes jo det er sååå gøy, men er veldig skeptisk til kremer o.l i den alderen Anonymkode: 7029f...385 Hun er et barn og trenger ingenting utenom solkrem for ikke å bli brent! Anonymkode: 9fd3c...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #25 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hun er et barn og trenger ingenting utenom solkrem for ikke å bli brent! Anonymkode: 9fd3c...5f5 Nei men diskusjonen går ikke på hva hun trenger eller ikke men hva hun trygt kan leke seg med. Ingen barn trenger smarttelefoner heller men de fleste lar dem få lov under kontroll. Anonymkode: 7029f...385 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #26 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan fungerer denne appen? Ser man får opp feks 19/20 på et produkt og så er den grønn? Betyr det at jo høyere tall, jo renere produkter og at grønne er trygge? Ser man inne på produktet så er ikke alle ingrediensene merket med "no penalty", bare 6. Og 2 står som "low penalty". Hva er da 19/20 basert på? Hvordan finner jeg de tryggeste produktene? Anonymkode: 7029f...385 Jo høyere score - jo bedre/renere er produktet. 20/20 er så bra som det får blitt, og 0/20 er så dårlig det kan bli. Jeg ville holdt meg til produkter som er i den grønne sonen. Det går fra grønt til lysegrønt, til gult, oransje og så rødt. Jeg personlig bruker ingenting fra gul sone og nedover 😊 Litt vanskelig å forklare hvordan de regner ut poeng, så legger ved skjermbilde av det som står forklart på nettsiden dems. Anonymkode: 5e113...7b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2023 #27 Del Skrevet 30. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo høyere score - jo bedre/renere er produktet. 20/20 er så bra som det får blitt, og 0/20 er så dårlig det kan bli. Jeg ville holdt meg til produkter som er i den grønne sonen. Det går fra grønt til lysegrønt, til gult, oransje og så rødt. Jeg personlig bruker ingenting fra gul sone og nedover 😊 Litt vanskelig å forklare hvordan de regner ut poeng, så legger ved skjermbilde av det som står forklart på nettsiden dems. Anonymkode: 5e113...7b6 Den oversikten kom i feil rekkefølge så les det nederste bildet først 🤗 Anonymkode: 5e113...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #28 Del Skrevet 1. oktober 2023 Lær henne at det heter hudpleie på norsk. Cosrx og Klairs er snille, koreanske merker som er parfymefrie og ikke tester på dyr. Anonymkode: 9fe4e...405 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #29 Del Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lær henne at det heter hudpleie på norsk. Cosrx og Klairs er snille, koreanske merker som er parfymefrie og ikke tester på dyr. Anonymkode: 9fe4e...405 Ja gud forby at ungen kaller det skin care, som både er engelsk OG trendy. Huttetu Anonymkode: 5e113...7b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #30 Del Skrevet 1. oktober 2023 Vi gikk for cerave ansiktsrens, den grønne, milde, og helt uten parfyme. Kjøpte decubal-krem, for sensitiv hud, helt uten parfyme. Passer henne og oss fint. Ansiktsmasker (sheetmask) kjøper hun selv innimellom, men det hører jo sjeldenheten til. Anonymkode: 34d83...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #31 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 2.15): Ja gud forby at ungen kaller det skin care, som både er engelsk OG trendy. Huttetu Anonymkode: 5e113...7b6 Ja, noe må gjøres for å redde språket vårt. At det er TRENDY å blande norsk og engelsk er helt for jævlig, for det høres fullstendig idiotisk ut uansett om man er 10 eller 70! Anonymkode: 9fe4e...405 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #32 Del Skrevet 7. februar 2024 On 9/28/2023 at 8:01 PM, AnonymBruker said: Nei hun vil jo ha noe som lukter godt, men vil helst ikke gi henne produkter med parfyme Anonymkode: 7029f...385 Dette er jo helt på trynet Anonymkode: b1591...1f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #33 Del Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er jo helt på trynet Anonymkode: b1591...1f9 Hva er på trynet? Anonymkode: 7029f...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #34 Del Skrevet 8. februar 2024 Barn på 10 år trenger ingenting, utenom solkrem for ikke å bli brent. Herlighet for et selvopptatt samfunn vi har fått! Anonymkode: 9fd3c...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #35 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Barn på 10 år trenger ingenting, utenom solkrem for ikke å bli brent. Herlighet for et selvopptatt samfunn vi har fått! Anonymkode: 9fd3c...5f5 Enig men ikke så lett når "alle" er sånn da Anonymkode: 7029f...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå