Gå til innhold

Debatten, 26.september om kraftpolitikken

Gjest Adobyen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal se den. Akkurat nå er ikke strømprisene for høye her hvor jeg bor, men det spiller ingen rolle. 

Vi må ha sikkerhet på strøm til akseptable priser, for alle, det er myndighetenes ansvar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes AP- fyren og Høyre var heslige i denne debatten. Det er mulig det er PMS- en som snakker, men jeg fikk lyst å slå. De har altså løyet til oss hele tiden. I vinter var det slik at "regjeringen kunne ikke gjøre noe med strømprisen" ...for dette var ikke styrt av oss lenger. Men nå er det slik at vi har virkelig ikke gitt fra oss makten til ACER eller EU. Neivel. De sier jo mot seg selv. 

...og den kleppheslige advokaten de hadde hentet inn. Det må være noe av det verste!

Jeg husker at jeg var bekymret for at de skulle selge ut fossene og vannkraftene til utlendinger, ettersom jeg mente dette var norsk og burde være eid av oss. Men nei da, de solge ut ALT! Til og rettighetene til å styre alt. 

Jeg skal aldri stemme Høyre eller AP igjen. Aldri. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er tragikomisk er hvordan AP og Høyres politikere i debatten blir tatt i å kalle meningsmotstandere flat earthers (Barth Eide), og nå konspirasjonsteoretikere når folk påpeker hvor latterlig dårlig argumentasjonen deres er.

Man klarer ikke lengre lyve om konsekvensen av kablene og dårlig kraftpolitikk, så man går over på hersketeknikk og persondebatt.

Latterlige Høyre og AP. Måtte de svinne hen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (På 26.9.2023 den 23.19):

Det var mer fart i Debatten denne gang, og hva vil de ha oss til å tro om ACER og strømpriser og alt dette nå da.  Bare betal og hold kjeft.. Nettavisen har skrevet om programmet her sånn. https://www.nettavisen.no/okonomi/barket-sammen-i-acer-debatt-pa-nrk-det-er-en-slags-konspirasjonsteori/s/5-95-1355490

Etter å ha sett den er jeg mer og mer enig i anti-Acer siden i denne diskusjonen.

Pro-Acer siden klarte overhodet ikke å være overbevisende om noe som helst. Det blir spennende å se hva Høyesterett kommer fram til. Jeg mener at Stortinget ikke hadde mandat å gi bort så mye av norsk suverenitet med knappest mulig flertall.

Det var direkte flaut av H og Ap representantene å kalle anti-Acer siden for konspirasjonsteoretikere o.l. Så der tapte de debatten til de grader. 

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Etter å ha sett den er jeg mer og mer enig i anti-Acer siden i denne diskusjonen.

Pro-Acer siden klarte overhodet ikke å være overbevisende om noe som helst. Det blir spennende å se hva Høyesterett kommer fram til. Jeg mener at Stortinget ikke hadde mandat å gi bort så mye av norsk suverenitet med knappest mulig flertall.

Det var direkte flaut av H og Ap representantene å kalle anti-Acer siden for konspirasjonsteoretikere o.l. Så der tapte de debatten til de grader. 

Det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...