AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #1 Del Skrevet 26. september 2023 Jeg liker virkelig ikke å måtte lage denne tråden, fordi jeg er ikke religiøs lenger. Faktisk så misliker jeg både religion og dets følgere veldig mye. Så for meg er dette mer et filosofisk spørsmål, men for dere troende så er det vel mer religiøst. Jeg har ofte grublet over en episode som skjedde i 2008. Jeg lå og sov en ettermiddag, og våknet med at jeg hadde et kristogram på venstre hånd. Naturligvis ble jeg forundret og jeg sjekket hånden i flere rom med forskjellige lysstyrker. Jeg prøvde også å vaske hånden. Men symbolet forsvant ikke før etter 20 minutter. Jeg har ikke opplevd noe liknende siden da. Min mentale og fysiske helse er flott uten noe tegn til lidelser. Jeg er 30 år gammel nå. Livet mitt har vært emosjonelt og økonomisk bra og stabilt. Så derfor undres jeg over hva som skjedde den dagen Så la oss late som at dette var et "tegn fra Gud". Mitt filosofiske spørsmål til dere kristne er da: hvorfor valgte Gud å markere noen som han visste kom til å forlate religionen hans? Det virker ikke logisk. Så hva er deres teori? Anonymkode: 904c8...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 26. september 2023 #2 Del Skrevet 26. september 2023 Du har en annet tråd om dette, stemmer ikke det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #3 Del Skrevet 26. september 2023 Hvorfor du misliker tro er opp til deg, desverre har mange mennesker dårlige erfaringer med dårlige mennesker som gjemmer sine dårlige handlinger under religiøse alibier - de har selvfølgelig ikke noe med evig sannhet / trygghet å gjøre. Ang merket ditt : Som kristen og som menneske så tenker jeg at enten så har forsynet sendt deg et tegn for å minne deg om at uansett dine valg her i verden så er du trygg og elsket. Den Gud jeg tror på er ikke forfengelig, og er like beskyttende overfor alle uansett hva vi kaller oss 🥰 Eller så er det et tilfeldig merke på kroppen din som du har tillagt mening - utifra psykologiske forestillinger. Anonymkode: bbf7f...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 26. september 2023 #4 Del Skrevet 26. september 2023 Vis du ikke er religiøs hvorfor tror du da på gud? Er ikke det merkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #5 Del Skrevet 26. september 2023 Lawyam skrev (28 minutter siden): Du har en annet tråd om dette, stemmer ikke det? Ja. Tidligere i år laget jeg en tråd om dette. Men jeg fikk ikke svar som fikk meg til å slutte å gruble. Kanskje jeg aldri får det. Men jaja BobbySocks skrev (12 minutter siden): Vis du ikke er religiøs hvorfor tror du da på gud? Er ikke det merkelig? Jeg er agnostiker Anonymkode: 904c8...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Tidligere i år laget jeg en tråd om dette. Men jeg fikk ikke svar som fikk meg til å slutte å gruble. Kanskje jeg aldri får det. Men jaja Jeg er agnostiker Anonymkode: 904c8...1be En agnostiker sier hen ikke vet, ikke sant? Kanskje det er mer mellom himmel og jord enn vi vet, og selv om du forlot den menigheten du vokste opp i ( selvfølgelig er ikke kun en spesifikk menighet den eneste rette og den eneste verdig frelse og kjærlighet - det faller på sin egen urimelighet ), så trengte du kanskje et tegn på noe…? Og kristogrammet var muligens noe som vekket et følelse av noe «mer» i akkuratt deg? ❤️ Anonymkode: bbf7f...bf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Del Skrevet 26. september 2023 Men Ts, hva tror du selv da? Det er ingen som VET noe mer enn deg når det kommer til slike spørsmål ( selv om noen høylytt påstår det 😉)… Anonymkode: bbf7f...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Del Skrevet 26. september 2023 Hvorfor tror du at det var et kristogram og ikke et helt vanlig liggemerke?, hjernen og øynene kan også spille noen puss når man nettopp har våknet og en stund etterpå. Anonymkode: e1c3e...7b0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men Ts, hva tror du selv da? Det er ingen som VET noe mer enn deg når det kommer til slike spørsmål ( selv om noen høylytt påstår det 😉)… Anonymkode: bbf7f...bf7 Jeg vet virkelig ikke. I min verden så må alt ha en mening og formål. Alt må skje for en grunn. Men denne eldgamle hendelsen klarer jeg aldri å forstå. Hvis vi skal si at Gud eksiterer, så er det beste jeg kan komme på at han bare ville si "takk" for at jeg trodde på han på den tiden. Men det høres ganske unødvendig ut imo. Spesielt hvis han visste at jeg kom til å forlate religonen hans AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor tror du at det var et kristogram og ikke et helt vanlig liggemerke?, hjernen og øynene kan også spille noen puss når man nettopp har våknet og en stund etterpå. Anonymkode: e1c3e...7b0 Merket var fisken, altså ichtys. Formen var veldig rød, klar og definert. Skarp farge Anonymkode: 904c8...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #10 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet virkelig ikke. I min verden så må alt ha en mening og formål. Alt må skje for en grunn. Men denne eldgamle hendelsen klarer jeg aldri å forstå. Hvis vi skal si at Gud eksiterer, så er det beste jeg kan komme på at han bare ville si "takk" for at jeg trodde på han på den tiden. Men det høres ganske unødvendig ut imo. Spesielt hvis han visste at jeg kom til å forlate religonen hans Anonymkode: 904c8...1be Igjen, så vet jeg ikke hvilken menighet du tilhørte - men jeg antar det var en smalere «karismatisk» type…? For slik liberale kristne ser det er det ingen religion å forlate - Gud er Gud ( om alle mann var døde) - religion er for folk, ikke for Gud. Det er en måte for folk å forenes, og desverre også misbrukt for å utestenge andre… Du er selvfølgelig like trygg og elsket nå som noen gang ❤️ Hvorfor du grubler over dette mange år etter er det bare du som har nøkkelen til, men kanskje du også innerst inne vet at dogmene du forbinder med religionen ikke er det samme som ubetinget kjærlighet og trygghet? For som du kanskje vet var jo symbolet fisk et hemmelig tegn på at du var en «ekte» kristen?🥰 Anonymkode: bbf7f...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #11 Del Skrevet 28. september 2023 On 9/26/2023 at 8:22 PM, AnonymBruker said: Merket var fisken, altså ichtys. Formen var veldig rød, klar og definert. Skarp farge Anonymkode: 904c8...1be Det er sånn liggemerker ser ut når de er ferske. Denne gangen så det tilfeldigvis ut som en fisk fordi lakenet/dyna/puta hadde krøllet seg slik. De forsvinner av seg selv etter en liten stund, akkurat slik det gjorde i dette tilfellet også. Du så en fisk spesielt tydelig pga. bakgrunnen din. Hvis du hadde hatt et sterkt forhold til noe annet ville du lagt merke til andre former som oppstår pga. tilfeldigheter. Anonymkode: 64f22...9fb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #12 Del Skrevet 28. september 2023 Merkelig at du ikke kom på å ta bilde før det forsvant da.. Anonymkode: 92296...f4c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #13 Del Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er sånn liggemerker ser ut når de er ferske. Denne gangen så det tilfeldigvis ut som en fisk fordi lakenet/dyna/puta hadde krøllet seg slik. De forsvinner av seg selv etter en liten stund, akkurat slik det gjorde i dette tilfellet også. Du så en fisk spesielt tydelig pga. bakgrunnen din. Hvis du hadde hatt et sterkt forhold til noe annet ville du lagt merke til andre former som oppstår pga. tilfeldigheter. Anonymkode: 64f22...9fb Dette! Anonymkode: ef785...462 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #14 Del Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 12.09): Det er sånn liggemerker ser ut når de er ferske. Denne gangen så det tilfeldigvis ut som en fisk fordi lakenet/dyna/puta hadde krøllet seg slik. De forsvinner av seg selv etter en liten stund, akkurat slik det gjorde i dette tilfellet også. Du så en fisk spesielt tydelig pga. bakgrunnen din. Hvis du hadde hatt et sterkt forhold til noe annet ville du lagt merke til andre former som oppstår pga. tilfeldigheter. Anonymkode: 64f22...9fb Jeg lå på magen, og det var ingenting oppå meg eller hånden Anonymkode: 904c8...1be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #15 Del Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 13.44): Merkelig at du ikke kom på å ta bilde før det forsvant da.. Anonymkode: 92296...f4c Som ufomøter. Enten ingen bilder eller noe uskarpt noe. Selv med dagens mobilkameraer. Anonymkode: d683a...454 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå