Gå til innhold

Hvordan takle utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan slutte å straffe seg selv? Dette var en engangsgreie å skal aldri skje igjen.

for tre uker siden var jeg utro mot mannen min med eksen min fra ungdomstiden. 
Det var en teit fyllegreier og jeg angrer veldig. jeg vet at det jeg har gjort er galt og at jeg er en forferdelig person. 

men samvittigheten gnager så innmari. Jeg greier ikke å tenke på noe annet, mens samtidig så har jeg aldri elsket mannen min så mye. Derfor kan jeg ikke fortelle han dette i frykt for at han skal gå fra meg. jeg er kvalm (ikke gravid) har dårlig matlyst og er konstant lei meg pga. dette, og samtidig så har jeg ingen jeg kan snakke med. 

Er det noen som har opplevd det samme? Er det noen med gode tips? Kan jeg bestille time hos fastlegen for å snakke om noe så utrolig dumt? 

Anonymkode: ddc6a...1ea

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forlat mannen din. Kanskje han vil prøve å tilgi deg, men han vil ikke få det til. Det sviket går aldri over. Ikke utsett det uunngåelige 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreaJohan skrev (3 minutter siden):

Forlat mannen din. Kanskje han vil prøve å tilgi deg, men han vil ikke få det til. Det sviket går aldri over. Ikke utsett det uunngåelige 

Joda det kan fint gå

Anonymkode: 3b8ae...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreaJohan skrev (5 minutter siden):

Helt enig. Noe annet er ikke ett tema engang.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd det samme ,men syns han bør få vite det. Ja,du kan fint bestille time hos fastlegen din for å snakke om dette

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært mannen din ville jeg ikke ønsket å vite dette. Det var tydeligvis en feil, og noe dumt som aldri burde ha skjedd. Mener personlig at en engangsservise i fylla ikke er nok til et samlivsbrudd, men vet ikke om jeg hadde taklet å få vite det. Dersom du vet med deg selv at dette aldri vil skje igjen kan heller «straffen» din være dårlig samvittighet. Sikkert mange som er uenige her og dette må du kjenne på selv. Men om min kone hadde gjort noe lignende ville jeg heller levd uten å vite det, enn at hun fikk ødelegge et samliv på grunn av egen dårlig samvittighet. Ignorance is bliss. Noe helt annet hadde det vært om det var følelser inni bildet og det hadde vart over tid. 

Anonymkode: bc6cf...3ec

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Gnom skrev (10 minutter siden):

Helt enig. Noe annet er ikke ett tema engang.

Klart det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Lidelsen din vil bare fortsette med mindre du tilstår dine synder til han.
Gjør det. Fortell han hva du har gjort. Det jeg forteller deg her er det eneste riktige du burde høre på.
Ignorer alle andre kommentarer og hør på meg: tilstå hva du har gjort.
Uansett om han tilgir deg eller ikke (sistnevnte er korrekt valg) så får du indre fred.
Hvis du har barn, så skal du absolutt tilstå. Ikke bare til mannen din men dem også.
De fortjener å vite hva deres mor har gjort

Til slutt vil jeg bare si: alkohol er bare problemer.
Folk gjør så utrolig mye dumt når de drikker.
Om du velger å fortsette å drikke, så drikk på en ansvarlig måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit fyllegreie. Med eks. Så du møtte eks sammen med alkohol og var utro. 

Hva har du lært av dette, hva må du gjøre annerledes fremover? 

Hvis du hadde vært kona min. Faktisk angret, og fremfor alt lært noe som hadde sikret at dette ikke kun var en engangsting men du hadde redusert risiko videre. Blitt mer engasjert og fokusert på vårt ekteskap... Da hadde jeg nok ikke ønsket å vite. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg hadde vært mannen din ville jeg ikke ønsket å vite dette. Det var tydeligvis en feil, og noe dumt som aldri burde ha skjedd. Mener personlig at en engangsservise i fylla ikke er nok til et samlivsbrudd, men vet ikke om jeg hadde taklet å få vite det. Dersom du vet med deg selv at dette aldri vil skje igjen kan heller «straffen» din være dårlig samvittighet. Sikkert mange som er uenige her og dette må du kjenne på selv. Men om min kone hadde gjort noe lignende ville jeg heller levd uten å vite det, enn at hun fikk ødelegge et samliv på grunn av egen dårlig samvittighet. Ignorance is bliss. Noe helt annet hadde det vært om det var følelser inni bildet og det hadde vart over tid. 

Anonymkode: bc6cf...3ec

Akkurat dette!!! Om du er 100 % sikker på at dette ikke kommer til å skje igjen, tenk at dette var århundrenes wakeup-call. Elsk hverandre slik dere fortjener, begrav dette feiltrinnet og tenk at den dårlige samvittigheten din er din straff for det du har gjort! Ikke utsett din mann for det, han har det mye bedre med å ikke vite! Det kan jeg love deg❤️

Anonymkode: 66e48...3b9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Teit fyllegreie. Med eks. Så du møtte eks sammen med alkohol og var utro. 

Hva har du lært av dette, hva må du gjøre annerledes fremover? 

Hvis du hadde vært kona min. Faktisk angret, og fremfor alt lært noe som hadde sikret at dette ikke kun var en engangsting men du hadde redusert risiko videre. Blitt mer engasjert og fokusert på vårt ekteskap... Da hadde jeg nok ikke ønsket å vite. 

Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å gjøre dette igjen! 100%. Jeg elsker mannen min over alt og enda mer nå. Er helt sikker på at det er han jeg vil leve resten av livet mitt med!

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Akkurat dette!!! Om du er 100 % sikker på at dette ikke kommer til å skje igjen, tenk at dette var århundrenes wakeup-call. Elsk hverandre slik dere fortjener, begrav dette feiltrinnet og tenk at den dårlige samvittigheten din er din straff for det du har gjort! Ikke utsett din mann for det, han har det mye bedre med å ikke vite! Det kan jeg love deg❤️

Anonymkode: 66e48...3b9

Takk ❤️ 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell mannen din hva du har gjort og hvor mye du angrer. Da kan han selv bestemme om han vil tilgi og du kan uansett leve videre med god samvittighet. Sannheten har en lei tendens til å kome fram før eller senere. Om dette skjer «senere» og via andre kan det bli veldig vondt for dere begge.

Men selvfølgelig - om du ønsker å leve på en løgn er 100% opp til deg.

Anonymkode: 2bef1...0b2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tar du fra ham valgmuligheten til å være med den han vil? Hvis du vet han ville valgt deg vekk om han visste så er det slemt å lure ham. Han lever på en løgn. Det er gjerne mer skadelig enn å få vite med en gang og så kunne velge 

Anonymkode: af1e7...821

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette du beskriver ts, er min verste mareritt. Ikke utroskapen i seg selv, det hadde jeg tilgitt men dette at du ikke elsker han engang… 

mann, 40

Anonymkode: 06f5b...c3b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å gjøre dette igjen! 100%. Jeg elsker mannen min over alt og enda mer nå. Er helt sikker på at det er han jeg vil leve resten av livet mitt med!

Takk ❤️ 

TS, 

Men hva har du faktisk lært at du må gjøre annerledes? Vil tro at du ikke ønsket og planla å være utro med denne eksem.

Uansett om du velger å fortelle mannen din eller ikke, så er det om du lærer av dette det viktige. 

Hvorfor kom du i en situasjon der du var utro med denne eksem? Start der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men du fortjener ikke mannen din. Jeg syns du skal fortelle at du har sveket han fullstendig og la han ta valget... 

Anonymkode: b4da2...f01

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Joda det kan fint gå

Kommer an på om det er mulighet for at han kan finne ut av det uten at du forteller det. 

Det man ikke vet har man ikke ondt av. Men om han får høre det av andre vil sviket oppleves mye verre en om du forteller som det er at det ikke betydde noe og var kun noe som skjedde i fylla. 

Er han som meg vil det uansett ikke påvirke hans kjærlighet og ønske om å forbli din. Men mange vil ikke klare å takle det p.g.a at stoltheten blir knekt. 

Jeg valgte å gi konen min frihet på området samtidig som jeg er bundet til kun henne Men det passer ikke for alle. 

Var det en en gangs hendelse som ikke skjuler dypere ønsker fra deg er det nok best at din mann aldri får høre om det. For det vil være noe som raskt kan gnage på deres forhold. 

Lykke til og håper det løser seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Takk ❤️ 

Klarer du å leve med at du lurer han?

Anonymkode: 2bef1...0b2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain Man skrev (55 minutter siden):

Kommer an på om det er mulighet for at han kan finne ut av det uten at du forteller det. 

Det man ikke vet har man ikke ondt av. Men om han får høre det av andre vil sviket oppleves mye verre en om du forteller som det er at det ikke betydde noe og var kun noe som skjedde i fylla. 

Er han som meg vil det uansett ikke påvirke hans kjærlighet og ønske om å forbli din. Men mange vil ikke klare å takle det p.g.a at stoltheten blir knekt. 

Jeg valgte å gi konen min frihet på området samtidig som jeg er bundet til kun henne Men det passer ikke for alle. 

Var det en en gangs hendelse som ikke skjuler dypere ønsker fra deg er det nok best at din mann aldri får høre om det. For det vil være noe som raskt kan gnage på deres forhold. 

Lykke til og håper det løser seg.

Han kommer aldri til å finne det ut. Han jeg var utro med er i samme situasjon og ønsker heller ikke at dette skal komme frem. Så jeg ødelegger ikke kun for meg selv og min mann om jeg sier noe

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...