AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Gjerne dere litt opp i alder, 40-50 åra liksom 😊 Jeg har daten en liten periode med en gammel sommerflørt, fra langt, langt tilbake i tid (Vi hadde et forhold ca tre-fire mnd den gang - pluss vi har møttes både før og etter den gang og - men liksom aldri blitt ferdig med hverandre…). Vi har møttes noen ganger nå, og han virket interessert. Jeg vet han er mye opptatt, og ikke har tid til å møtes så mye. Men….likevel.. Nå er det uker, ja, uker går til måneder liksom, uten at vi har møttes. Men, han sender meldinger hver dag, minst morgen og kveld, og litt snap innemellom. Det jeg lurer på - sender dere meldinger så ofte om dere ikke er interessert? Jeg begynner å lure på om han sender god natt og god morgen meldinger bare for å være hyggelig liksom? Eller hva ønsker han egentlig tru? Og hvor lenge gidder man det liksom? Sende meldinger, men ikke har tid til å treffes. Vi snakker på tlf innemellom og, men da er det som regel jeg som ringer. Møtte på en felles venn her om dagen, som ba meg være tålmodig, fordi han har så dårlig selvtillit… Men, ja, vet ikke om jeg skal gi opp eller ikke. Har følelser for denne mannen da, det har jeg hatt i mange, mange år - men, synes det begynner å bli litt vanskelig nå. Livredd for å mase på han og, at jeg skremmer han bort. Skal jeg bare gi opp? Hva mener han med alle disse meldingene? Noen som har tips til en fortvilet voksen dame 😊 ☺️ Anonymkode: cde67...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Jeg har «datet» selvfølgelig skal det stå 😁 Anonymkode: cde67...ddb
Fjellmannover190 Skrevet 26. september 2023 #3 Skrevet 26. september 2023 Tenker at han er interessert, men om han har dårlig selvtillit, så vil jeg tro at han ikke helt tror på at du villa han. Kan være du må ta initiativet 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #4 Skrevet 26. september 2023 Det kan ikke være at han "fader" deg ut, da? Det høres rart ut at han ikke har tid til å møtes, kan virke som han skriver noen meldinger og så håper han at det hele går i glemmeboka etter hvert. Men det går nå an å spørre ham. Si at om han ikke ønsker noe mer, må han være ærlig om det. Anonymkode: bd88c...a13 1
tvertimot Skrevet 26. september 2023 #5 Skrevet 26. september 2023 De fleste jeg sender meldinger til er jeg naturlig nok fullstendig uinteressert i, noen av dem tekster jeg med stort sett hver eneste dag. At dere tekster en del betyr ikke nødvendigvis at han er så veldig interessert i deg, hadde han vært det så hadde det slik jeg ser det vært et større initiativ fra hans side til å treffe deg oftere. Så tror ikke du skal overtolke og legge all verden i dette her, slik jeg ser det virker det som at han nok ikke er like på som deg all den tid du faktisk skriver om dette her. Tipper derfor du ender opp skuffet på et eller annet tidspunkt, dersom du håper på noe mer her. Som sagt higner du etter å overtolke dette og gjøre det til noe mer enn hva det er. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #6 Skrevet 26. september 2023 Det er nesten umulig å si. Han kan være ensom, og behøve bare akkurat den kontakten dere har, eller det kan være noe annet. Dere virker like sky og tafatt, så det vil aldri bli avklart. Du er redd for utfallet, om du tar en alvorlig samtale, men samtidig har du ingenting å tape. Gå inn i det med åpenhet, og si hva du føler, og har lyst til at skal skje. Ikke krev ham for svar, men la ham komme til deg når han har tenkt seg om. Hvis det ikke går din vei, så se på det som muligheten for å komme deg videre her i livet. Jeg har hatt et mangeårig hekt, og vet litt om det. Avklaring er bestandig bedre. M55 Anonymkode: 81d4f...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #7 Skrevet 26. september 2023 Mann50 her. Jeg ville gjort som han hvis jeg 1) er litt usikker på hva jeg vil eller er klar og har ikke lyst til å slippe taket. 2) har for mye gående nå til å ha tid til dating men håpe relasjonen kan holdes varm til jeg kan komme mer på banen. Anonymkode: a700b...cb9 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 Fjellmannover190 skrev (6 timer siden): Tenker at han er interessert, men om han har dårlig selvtillit, så vil jeg tro at han ikke helt tror på at du villa han. Kan være du må ta initiativet Ja, det kan være slik. Føler jeg har prøvd å ta litt initiativ og, men ikke for mye, da jeg er redd for å mase..😬 Anonymkode: cde67...ddb
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #9 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det kan ikke være at han "fader" deg ut, da? Det høres rart ut at han ikke har tid til å møtes, kan virke som han skriver noen meldinger og så håper han at det hele går i glemmeboka etter hvert. Men det går nå an å spørre ham. Si at om han ikke ønsker noe mer, må han være ærlig om det. Anonymkode: bd88c...a13 Jeg og synes det er rart at han har så lite tid å treffes for tiden. Jeg har prøvd å ikke sende meldinger, men han sender jo likevel. Spurte han direkte for noen uker siden, at om han ikke er interessert er det bedre at han sier det. Men, joda, vi må jo prøve å treffes snart, sier han. Men, så lenge det ikke blir satt opp en dag, så flyr jo bare tiden… Anonymkode: cde67...ddb
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #10 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nesten umulig å si. Han kan være ensom, og behøve bare akkurat den kontakten dere har, eller det kan være noe annet. Dere virker like sky og tafatt, så det vil aldri bli avklart. Du er redd for utfallet, om du tar en alvorlig samtale, men samtidig har du ingenting å tape. Gå inn i det med åpenhet, og si hva du føler, og har lyst til at skal skje. Ikke krev ham for svar, men la ham komme til deg når han har tenkt seg om. Hvis det ikke går din vei, så se på det som muligheten for å komme deg videre her i livet. Jeg har hatt et mangeårig hekt, og vet litt om det. Avklaring er bestandig bedre. M55 Anonymkode: 81d4f...b9c Takk for tips, skal prøve å «manne» meg opp litt til, å si hva jeg føler, uten å være masete/kreve svar. Anonymkode: cde67...ddb
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #11 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mann50 her. Jeg ville gjort som han hvis jeg 1) er litt usikker på hva jeg vil eller er klar og har ikke lyst til å slippe taket. 2) har for mye gående nå til å ha tid til dating men håpe relasjonen kan holdes varm til jeg kan komme mer på banen. Anonymkode: a700b...cb9 Jeg tror faktisk han har det som du nevner på nr 1 her. At han er usikker. Han har vært singel i snart 20 år, (jeg har og så vært singel i årevis), så er vel ikke bare bare å plutselig tenke på å ha ei dame igjen kanskje 😁 Men, vet bare ikke hvor lenge jeg skal være så tålmodig, bør kanskje prøve å si det til han, er bare redd for å skremme han bort isteden.. Anonymkode: cde67...ddb
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #12 Skrevet 26. september 2023 Anbefaler å ta kontroll. På den måten trygger du han og bekrefter at du vil ha han, og kun han. Hva har du å tape? Akkurat nå har du ingenting. Hva er vel noen meldinger? Det kan du få en chatbot til å sende deg daglig. Du vil vel ha denne mannen i kjøtt og blod?? Anonymkode: a3dce...03c 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #13 Skrevet 26. september 2023 Tja, hvorfor sier du ikke bare: «kan vi møtes snart, vil ikke bare være på snap»?. Anonymkode: 4dd61...44e 1
Agaton Skrevet 26. september 2023 #14 Skrevet 26. september 2023 Bare foreslå å møtes. Ta det derfra.
Blåtrå Skrevet 26. september 2023 #15 Skrevet 26. september 2023 Hvorfor i all verden har han så lite tid?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #16 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det kan være slik. Føler jeg har prøvd å ta litt initiativ og, men ikke for mye, da jeg er redd for å mase..😬 Anonymkode: cde67...ddb Jeg ser du skriver et par ganger at du er redd for å mase, det skal du ikke være. Alt for mange kvinner er redde for å være masete. De fleste menn tåler mye mas. De liker at hun viser at hun er interessert. Det smigrer. Anonymkode: 009d4...828 1 1
umAxa Skrevet 26. september 2023 #17 Skrevet 26. september 2023 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: Livredd for å mase på han og, at jeg skremmer han bort. Skal jeg bare gi opp? Hva mener han med alle disse meldingene? Noen som har tips til en fortvilet voksen dame 😊 ☺️ Anonymkode: cde67...ddb Mas uten å mase. Det vil si istedet å være direkte med han der du sier at du savner mer tid sammen, så kan du lede han indirekte inn i livet ditt med slik at resultatet er at dere bringer mer tid sammen. I gamle dager "mistet" kvinnen sitt tørkle slik at mannen hadde et øye for, ble "invitert" til å komme til unnsetning og gi henne det falne tørkleet og i samme tid introdusere seg. Dette skuespillet er i bunn bare en fin gest der han fikk bidra positivt - selv om det ikke var nødvendig. Slikt kan enda gjøres den dag i dag, og i ditt tilfelle f.eks komme med "unnskyldninger" for å treffes og tilbringe kvalitetstid med hverandre: Fårikål var på knalltilbud og du "måtte" kjøpe store mengder og nå står du med alt for mye mat. Kanskje kunne han kan "hjelpe deg" med å spise det opp og vipps så har dere en middagsdate med rødvin sammen. Dette er langt mer appellerende enn at du forteller han direkte å tilbringe mer tid med deg. Middag er selvsagt enkelt og vanskelig å takke nei til, men på sikt kan du øke etterspørselen på andre områder og gjerne noe han ser ut til å ha en god kunnskap og lidenskap på. F.eks byggtekniske ting, vinterdekk, syltetøyglass - whatvever. Formålet er å bygge opp selvtilliten hans til å føle seg ønsket og bidrags-ytende i hans relasjon med deg slik som i konseptet om mannen som leverte tilbake tørkleet til kvinnen. Endret 26. september 2023 av umAxa 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #18 Skrevet 26. september 2023 umAxa skrev (4 minutter siden): Videre kan du spille litt rådløs og ønske litt hjelp, en second opinion osv. Formålet er å bygge opp selvtilliten hans til å føle seg ønsket og bidrags-ytende i hans relasjon med deg slik som konseptet med mannen som leverte tilbake tørklet. Supert råd! Len deg mot han, og la han føle seg viktig, og kompetent. Det er uimotståelig for en mann. Innbilske som vi er. Anonymkode: 009d4...828 1 1
umAxa Skrevet 26. september 2023 #19 Skrevet 26. september 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Supert råd! Len deg mot han, og la han føle seg viktig, og kompetent. Det er uimotståelig for en mann. Innbilske som vi er. Anonymkode: 009d4...828 Absolutt. Vi er innbilsk og liker å føle oss hjelpsom når sjansen byr seg. Det er en grunn for at menn som en gruppe blir stadig fortalt at vi må bli flinkere til å bare lytte enn å prøve å løse problemer.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #20 Skrevet 26. september 2023 umAxa skrev (50 minutter siden): Mas uten å mase. Det vil si istedet å være direkte med han, så kan du lede han indirekte inn i livet ditt med måter der han tar mer plass i hverdagen sammen med deg I gamle dager så, så "mistet" kvinnen sitt tørkle slik at mannen hun fikk et øye for ble "invitert" til å komme til unnsetning og introdusere seg og gi henne tilbake sitt tørkle. Dette skuespillet er i bunn bare en fin gest der han fikk bidra positivt - selv om det ikke var nødvendig. Slikt kan gjøres i dag i dag, og i ditt tilfelle f.eks komme med tilbud og "unnskyldninger" til at dere kan treffes: du kjøpte for mye fårikål ordi det var på tilbud, og kunne han kan "hjelpe deg" med å spise det opp, vipps så har du en middagsdate med rødvin sammen. Videre kan du spille litt rådløs og ønske litt hjelp, en second opinion osv. Formålet er å bygge opp selvtilliten hans til å føle seg ønsket og bidrags-ytende i hans relasjon med deg slik som konseptet med mannen som leverte tilbake tørklet. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Supert råd! Len deg mot han, og la han føle seg viktig, og kompetent. Det er uimotståelig for en mann. Innbilske som vi er. Anonymkode: 009d4...828 umAxa skrev (34 minutter siden): Absolutt. Vi er innbilsk og liker å føle oss hjelpsom når sjansen byr seg. Det er en grunn for at menn som en gruppe blir stadig fortalt at vi må bli flinkere til å bare lytte enn å prøve å løse problemer. Hehe, takk for tips 😁 Det høres jo ikke så dumt ut, skal se om jeg finner noe «oppdrag» 👍 Anonymkode: cde67...ddb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå