Gå til innhold

Eggløsning tett etter mens! Prøver, tester, temper. PCOS

Lillemini87

Anbefalte innlegg

Hei. ❤️

Prøver å bli gravid, men har PCOS å blir litt smått gal av alt dette med temping, testing og alt som denne "dritten" bærer med seg. 
Ut ifra bildet (det ikke fikk jeg ikke til å legge ut😅) ser dere at jeg hadde mens mellom 13 - 19 September. Har tempet hver morgen til ca samme tid å fikk da en grei oppgang igår, men ellers går den litt opp å ned. Igår hadde jeg skikkelig slim på dopapiret  (usikker på om det va EL slim), men ikke noe annet utover dagen. 

Tester også med EL tester (Eveline) å valgte å ta en test igår for å sjekke å da resulterte den i HØY.  Tok en test idag også å da kom resultatet MAKS 😍. Noen som har opplevd å fått eggløsning såpass close innpå etter mensen? Vi snakker jo bare 5-6 dager etter endte mens. 
Noen som har tips, råd eller innspill? Erfaringer med Eveline? 
Solskinnshistorie ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Pcos kan gi falsk positiv eggløsning tester. Så hadde vært kjekt å se temperaturen kurve din

Jepp, men vet ikke hvordan jeg får lagt inn bilde 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker du har hat eggløsning. Den høyrer tempen kan ha kommet etter mens ..eller eggløsning 7 dager siden ..men da hadde du mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (7 minutter siden):

Ikke helt sikker du har hat eggløsning. Den høyrer tempen kan ha kommet etter mens ..eller eggløsning 7 dager siden ..men da hadde du mens?

Hadde mens fra den 13 til den 19 de, men fikk høy på EL igår å MAKS idag. Men med PCOS vet jeg at vi kan få falske  positive tester, men tenker egentlig på hvor "normalt" er det å ha eggløsning så tett innpå mens egentlig? Eller det er jo forsåvidt normalt da det blir på syklusdag 13 😂😔 Blir helt matt av det her jo. Da håper vi at det faktiskt blir sluppet et egg å at det går veien 🫶

Endret av Lillemini87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er ikke så tett innpå mens vel? :) Peak cd 13 betyr ofte el cd 14, og det er jo «helt etter boka» :) fortsett å tempe og teste, se at lh verdi går ned igjen og temp øker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (Akkurat nå):

Den er ikke så tett innpå mens vel? :) Peak cd 13 betyr ofte el cd 14, og det er jo «helt etter boka» :) fortsett å tempe og teste, se at lh verdi går ned igjen og temp øker :) 

Når jeg skrev det var det litt sånn at jeg heller tenkte cd 5 og 6 (regnet å tenkte helt feil). 😅 Fikk en liten økning i temperatur idag så håper det fortsetter å at spiren sitter. 😍 Men er jo så "lenge" å vente 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemini87 skrev (55 minutter siden):

Når jeg skrev det var det litt sånn at jeg heller tenkte cd 5 og 6 (regnet å tenkte helt feil). 😅 Fikk en liten økning i temperatur idag så håper det fortsetter å at spiren sitter. 😍 Men er jo så "lenge" å vente 🥴

Ja ventetiden er lang, som prøver :) forferdelig lang i dpo land, lang når man venter på eggløsning, lang når man er gravid og først venter på å bli 12 uker så man er mindre redd for å miste, deretter lang for å vente på man er 24-25 uker så babyen kan overleve for tidlig fødsel, lenge å vente på fødsel … huff ja, vi prøvde i over 2 år, ventetiden har vært uendelig lang, men nå har jeg en 5 dager gammel baby i armene mine, endelig ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (Akkurat nå):

Ja ventetiden er lang, som prøver :) forferdelig lang i dpo land, lang når man venter på eggløsning, lang når man er gravid og først venter på å bli 12 uker så man er mindre redd for å miste, deretter lang for å vente på man er 24-25 uker så babyen kan overleve for tidlig fødsel, lenge å vente på fødsel … huff ja, vi prøvde i over 2 år, ventetiden har vært uendelig lang, men nå har jeg en 5 dager gammel baby i armene mine, endelig ❤️

Åhh 😍 Gratulerer med en 5 dagers 🥰 Herlig tid du går i møte nå med alt som skjer. Testet EL nå å igår var den på maks mens idag viser den høy samtidig som temperaturen gikk litt opp, så satser på at dette går veien. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (13 minutter siden):

Her kan du se hvordan det ser ut når du har hat eggløsning,hvordan tempen stiger og holder seg oppe 

Screenshot_20230925-103527.jpg

Skjønte det slik at hvis temperaturen stiger i 3 dager etter hverandre kan det tyde på at EL har funnet sted? Så vi fortsetter å tempe å se hva som skjer. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...