AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #1 Skrevet 25. september 2023 Vi har et barnebarn som bor noen timer unna og som vi ser annenhver helg. Syns det er litt sårt at ex svigerdatter har funnet ny mann med familie som får et sterkere bånd til mitt barnebarn siden de er mye sammen. Må innrømme at jeg syns det er sårt vi ser barnebarnet vårt så lite. Er det flere i samme situasjon? Anonymkode: ff239...098 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #2 Skrevet 25. september 2023 Det er jo deres sønn som har ansvaret for at dere får et bånd til barnebarnet. Anonymkode: 9550c...774 20
Brunello Skrevet 25. september 2023 #3 Skrevet 25. september 2023 Egentlig ser dere barnebarnet ofte når dere ser det annenhver helg. 17 1
visp Skrevet 25. september 2023 #4 Skrevet 25. september 2023 Annenhver helg? Det er veldig ofte. Trodde jeg skulle lese at det var et par ganger i året eller noe. 15
Nymerïa Skrevet 25. september 2023 #5 Skrevet 25. september 2023 Jeg tror ikke at det hjelper å se på dette som en konkurranse om hvem som får se barnebarnet mest. Hvordan forholder sønnen din seg til dette? Hvis han ikke bryr seg om barnet må du rett og slett bygge en egen relasjon til svigerdatter og så sender hun forhåpentligvis barnet til deg på ferier når det blir større. Tenk kvalitet, ikke kvantitet. 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #6 Skrevet 25. september 2023 Har du en dialog med din exsvigerdatter? For du kan jo gi det ett forsøk slik at du kan omgås barnebarnet ditt når det er hos henne også. Skulle ønske du var min ex svigermor for svigermor her driter i ungene våre. Til tross for at hun bor bare ca ti min herfra m bil. Det er så tafatt at jeg har sagt til mannen min at skulle noe skje ham så ser jeg ingen grunn til at vi skal ha kontakt med henne. Anonymkode: e2cd4...d43
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #7 Skrevet 25. september 2023 Annenhver helg er jo ikke uvanlig. Men om du ikke synes det er ofte nok så er det vel deres ansvar og ta mer initiativ, i form av å kjøre en ekstra tur så dere får sett dem en gang i uka istedet? Kjedelig at dere bor noen timer unna, men er jo sånn sett ikke uvanlig å bruke flere timer på å komme seg på hytta hver helg heller😅 Anonymkode: 4695a...641
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #8 Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har et barnebarn som bor noen timer unna og som vi ser annenhver helg. Syns det er litt sårt at ex svigerdatter har funnet ny mann med familie som får et sterkere bånd til mitt barnebarn siden de er mye sammen. Må innrømme at jeg syns det er sårt vi ser barnebarnet vårt så lite. Er det flere i samme situasjon? Anonymkode: ff239...098 Hva med å flytte nærmere da ? Og annenhver helg er mye. Anonymkode: dc6d2...45c
Mezzosoprena Skrevet 25. september 2023 #9 Skrevet 25. september 2023 Bor noen timer unna og dere ser det annenhver helg? Da synes jeg faktisk ikke du har noe å være såret over. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #10 Skrevet 25. september 2023 Syns dere er kjempeflinke og engasjerte som ser barnebarn annenhver helg når dere bor flere timer unna Her bor svigers under en time unna, og ser barnebarnet sitt ca annenhver måned. Jeg tenker at dere ser barnebarnet ofte nok til at barnet vil huske dere og få et godt forhold til dere. Dere blir kanskje ikke de besteforeldrene som henter i barnehagen osv, men dere blir kanskje de som lærer barnet å fiske, bake osv. Så lenge dere har kvalitetstid sammen når dere først er med barnebarnet, så vil barnet huske dere og være like glad i dere som de som er der hyppig. Og ikke tenk på det som en konkurranse, men som en gave at barnebarnet får enda et sett med besteforeldre som barnet kan bli glad i og skape minner med :) Anonymkode: 1e7ed...522
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #11 Skrevet 25. september 2023 Det er ofte Det er ikke ex-svigerdatter sitt ansvar, det er DIN SØNN sitt. Vær sur på han heller, hans ansvar for at "sin" side har kontakt. Anonymkode: d9a53...fe8 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #12 Skrevet 29. september 2023 Her ser mine svigerforeldre barnebarna sine ca. en gang i mnd. ( eldste er 6 år, minste er 4 mnd) de bor 5 min unna! De tar aldri initiativ til å komme på besøk eller passe barnebarna sine. De sier kun ja - hvis de blir spurt. ( spør de ca en gang i halvåret) Ingen av de jobber, så de har mye fritid. Mine foreldre bor 7timer unna, så vanskelig å treffe de ofte. Så heldig din svigerdatter som faktisk har besteforeldre som bryr seg. Det savner jeg ekstremt. Anonymkode: bbe89...1f0
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #13 Skrevet 29. september 2023 Hvor er deres sønn? Har han ikke samvær?! Anonymkode: b1f9f...be4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #14 Skrevet 29. september 2023 Hva gjør dere for å se de mer evt? Anonymkode: 7a728...64e
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #15 Skrevet 29. september 2023 Hvor ofte så dere barnebarnet da deres sønn og kona fortsatt var gift? Synes annenhver helg er ganske ofte. Er det slik at deres eks-svigerdatter bor nærme sine foreldre og de er veldig mye sammen? Eller liker dere bare ikke tanken på at hennes nye mann er mye med barnet? Anonymkode: f70da...bc9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå