Gå til innhold

Det spøker veldig mye hjemme hos oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Utrolig hva spøkelser skal få skylden for. Enten har den en feil eller så er det en timer som går ut fordi man ikke har brukt TV-fjernkontrollen på en stund. Det kan f.eks. skje hvis man bruker dekoder-kontrolleren eller bare lar TVen stå på lenge uten å gjøre noe.

Anonymkode: 7d728...9b0

Aldri vært problemer med tven før vi flyttet. Men du finner på alle slags unnskyldninger for at det skal passe din egen virkelighet uten å ha vært her og sett selv. 

Anonymkode: 94259...8f2

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er ikke fjernt fra som her, tven kan plutselig slå seg på osv.

Beklager, så ikke at det stod slo seg på. Noen TVer gjør det for å sjekke etter oppdateringer. Det kan også være at en nabos fjernkontroll slår inn, eller at den har en feil. Det første rasjonelle mennesker gjør når slikt skjer er å søke på Google etter f.eks. "<tv-modell> turn on by itself", ikke å skylde på spøkelser.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde det vært så vel at jeg rakk å filme AKKURAT i det ting falt ned, akkurat i det tven slår seg på, eller akkurat idet hårføneren faller ned av seg selv på badet. Da måtte jeg hatt videoovervåking 24/7 i alle rom og det har jeg ikke da jeg er et helt vanlig menneske. 

Et eller annet sted i boligen burde det være et rom der det er mer aktivitet enn ellers - det er bare å sette opp et videokamera på et stativ i dette rommet (når man bruker vidvinkel, får man med seg det meste av det som skjer - viktig å ha god belysning slik at man unngår støy på opptaket), og la det stå der natten over. Og eventuelt neste natt.

Hvis det virkelig skjer noe, blir det fanget opp på film før eller senere; da har man et bevis.

Anonymkode: a1d3b...db6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et eller annet sted i boligen burde det være et rom der det er mer aktivitet enn ellers - det er bare å sette opp et videokamera på et stativ i dette rommet (når man bruker vidvinkel, får man med seg det meste av det som skjer - viktig å ha god belysning slik at man unngår støy på opptaket), og la det stå der natten over. Og eventuelt neste natt.

Hvis det virkelig skjer noe, blir det fanget opp på film før eller senere; da har man et bevis.

Kjøkkenet virker til å være et rom med mer aktivitet. 

Så du mener jeg skal kjøpe og sette opp kamera for å overbevise en anonym bruker på kg? Jeg bryr meg ikke om hva du tror. 

Jeg ønsker råd fra folk med erfaringer. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Aldri vært problemer med tven før vi flyttet. Men du finner på alle slags unnskyldninger for at det skal passe din egen virkelighet uten å ha vært her og sett selv. 

Ting virker helt til de ikke gjør det lenger. Det er langt mer sannsynlig at TV-en fikk en skade i elektronikken da dere flyttet den, eller at noe annet har endret seg. Men neida, for overtroiske uten teknologisk kunnskap er det bare en løsning på alt de ikke forstår. Det må være spøkelser.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøkkenet virker til å være et rom med mer aktivitet. 

Så du mener jeg skal kjøpe og sette opp kamera for å overbevise en anonym bruker på kg? Jeg bryr meg ikke om hva du tror. 

Jeg ønsker råd fra folk med erfaringer. 

Fotokameraer har hatt videoopptak i mange år, mobiltelefoner har også mulighet til det, og alle PC-er har webcam, slik at man ikke trenger å kjøpe et nytt kamera.

Her har du muligheten til å ta opp film av noe tilsynelatende overnaturlig som du kan selge videre til aviser etc. og tjene penger på dette (svært gode penger om fenomenene virkelig er ekte, og filmene beviselig uredigert) - derfor er jeg litt forundret over at man ikke for lengst har satt opp alt av tilgjengelig utstyr for å ta opptak av hendelsene.

Poltergeist-filmene man finner på YouTube er like amatørmessige som opptakene av UFO-er som ser ut til å være laget i 1950-årene med tanke på opptakskvaliteten; kommer man med ekte vare som selv ikke eksperter kan betvile ekteheten av, har man en verdenssensasjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevd mye selv i huset vi bodde i før. Radiostyrte biler som kjørte rundt i stua og på soverommet mitt, skygger, mennesker i sidesynet, banking, pusting bak meg og fortrinn bak meg i trappa. Stereoanlegg som skrur seg på full guffe, ja generelt masse tull med elektriske ting, stemmer og veldig mye mer.. 

Begynte etter vi spilte et sånn spill som skulle kontakte de døde, når vi spilte dette så smalt det i veggen og etter det ble det aldri stille. 

Kontaktet et medium som mente huset var en portal for det overnaturlige. Vet ikke helt om jeg trodde på henne og det hjalp egentlig ikke heller for hun sa hun kunne fjerne de som var der, men nye kunne komme. 

Nå sier sikkert de negative kverulantene over her at jeg er syk i hodet og trenger medisiner 😂 men vi var 6 stk som bodde det + mange besøkende som opplevde dette. Så nei, vet ikke hva du kan gjøre med det egentlig. Klarsynte koster jo penger også og ikke sikker på om jeg tror på sånne 

Anonymkode: fb117...bea

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Opplevd mye selv i huset vi bodde i før. Radiostyrte biler som kjørte rundt i stua og på soverommet mitt, skygger, mennesker i sidesynet, banking, pusting bak meg og fortrinn bak meg i trappa. Stereoanlegg som skrur seg på full guffe, ja generelt masse tull med elektriske ting, stemmer og veldig mye mer.. 

Begynte etter vi spilte et sånn spill som skulle kontakte de døde, når vi spilte dette så smalt det i veggen og etter det ble det aldri stille. 

Kontaktet et medium som mente huset var en portal for det overnaturlige. Vet ikke helt om jeg trodde på henne og det hjalp egentlig ikke heller for hun sa hun kunne fjerne de som var der, men nye kunne komme. 

Nå sier sikkert de negative kverulantene over her at jeg er syk i hodet og trenger medisiner 😂 men vi var 6 stk som bodde det + mange besøkende som opplevde dette. Så nei, vet ikke hva du kan gjøre med det egentlig. Klarsynte koster jo penger også og ikke sikker på om jeg tror på sånne 

Har du et uredigert videoopptak av dette ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Får litt lyst til å sende deg en Reddit-video akkurat nå men skal la være. 

Hvorfor fra reddit når ditt eget hus spøker? Hvorfor ikke video fra eget hus? 

Ta opptak idag. 

Åndenes makt har aldri brukt genuine opptak på tross av at folk til å med  har hatt kamera i hånden i ganske så mange år nå. 

Anonymkode: 8432c...80f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hadde det vært så vel at jeg rakk å filme AKKURAT i det ting falt ned, akkurat i det tven slår seg på, eller akkurat idet hårføneren faller ned av seg selv på badet. Da måtte jeg hatt videoovervåking 24/7 i alle rom og det har jeg ikke da jeg er et helt vanlig menneske. 

Du er ikke et vanlig mennekse, du har et hus som søker som fy, noe mange av oss andre ikke opplever. 

Du har en av de mest ubevisste og omtalte mysteriene i eget hus, og ser ikke poenget med å filme det? Du kan jo sikkert tjene penger på dette for alt vi vet. Å penger trenger du for å flytte derfra, som er mitt eneste råd foruten å filme. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor fra reddit når ditt eget hus spøker? Hvorfor ikke video fra eget hus? 

Ta opptak idag. 

Åndenes makt har aldri brukt genuine opptak på tross av at folk til å med  har hatt kamera i hånden i ganske så mange år nå. 

Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis.

Pussig at folk som påstår at de har opplevd noe overnaturlig i en tid der folk går med mobil i lommen dagen lang, er så motvillige til å dokumentere dette med en 100% uredigert film som eksperter kan undersøke; her har man muligheten til å bli verdensberømt, og man takker nei ...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert energier som sitter igjen fra en avdød. Få

en skikkelig utvask av vegger, tak og alt også be om en klarsynt som renser huset.

om du virkelig tror det er noe overnaturlig så er det faktisk eneste du kan gjøre.

Evt få en elektriker til å se over alt, eller leve med det 

Anonymkode: 1eeb8...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det spøker veldig hos oss nå.

Flere kvelder på rad og så hyppig har det ikke vært tidligere, men nå er det mye. Ting faller ned av seg selv, dører og skapdører åpner seg av seg selv, ting rører på seg, skygger farer langs veggene osv. Vi er flere som har observert det samtidig. Hva gjør jeg nå? 

Hvis det er så hyppig så ville jeg forsøkt å dokumentere det. Kjøp noen billige kameraer på nett som kan ta opp alt som skjer 24/7.

Anonymkode: 7bb7d...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (På 25.9.2023 den 1.29):

Du tar deg sammen og oppfører deg som en voksen. Spøkelser finnes ikke. At du ikke klarer å skille mellom hva du innbiller og hva som faktisk skjer er to forskjellige ting. Du får sette opp videokamera da, som tar opp dette på film.

Du er en jeg har respekt for her på forumet. Men dette var et lite reflektert innlegg. Når man uttaler seg om et tema er det en fordel å ha et visst innblikk i det. 

Anonymkode: d73fa...2e9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du mener det er greit å mase om at det spøker og at det foregår sååååååååååå mye overnaturlig uten at man gidder å dokumentere dette med et eneste troverdig opptak ...?

Funker ikke å dokumentere noe med et opptak vet du 607260BB-F8E5-4F0F-A7B6-AB313E7090FE.gif.89294d80292fbc77e3078b72d4ff03cc.gif Da ville man vel fått høre at det måtte ha vært fikset på eller noe lignende. 

Peanut er ikke så bastant på at slikt ikke finnes, å være litt IMG_2366.gif.f339298546e2974744904de8a98b9c68.gif (open minded) kan være greit på flere områder 97A5B875-6749-437F-93B0-74B0D3A39137.gif.73c729ebc07cf3534844fbad5a9eb600.gif 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/25/2023 at 2:24 AM, AnonymBruker said:

Begynte etter vi spilte et sånn spill som skulle kontakte de døde,

Ouijabrett? 3C80589D-4443-47D3-9F1B-16ECF5F9B86F.gif.5fa8180768a2ced2c90d2452eaabadbe.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg om, hvor ofte hører du om spøkelseshistorier (fra det virkelige liv) der spøkelsene er drevet av ondskap? Det har ihvertfall jeg til gode å høre om.

Klart det er litt ekkelt med dører som åpner seg og ting som faller ned, men er det egentlig så farlig? Med mindre de begynner å ødelegge ting i huset, ville jeg bare latt dem være. Har til og med hørt om familier som leier ut huset som turistattraksjon. Kunne det vært noe? Feks i Airbnb; « Har du lyst oppleve et ekte gjenferd? For 1250 kr natten kan du få bo i spøkelseshuset vårt! 😇

Med en saftig bakgrunnshistorie og gode utalelser fra vitner, kan det bli god butikk. Kanskje så god at du kan leve av det og ikke minst flytte et annet sted selv😄

Anonymkode: 5494c...230

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (2 minutter siden):

Funker ikke å dokumentere noe med et opptak vet du 607260BB-F8E5-4F0F-A7B6-AB313E7090FE.gif.89294d80292fbc77e3078b72d4ff03cc.gif Da ville man vel fått høre at det måtte ha vært fikset på eller noe lignende. 

Peanut er ikke så bastant på at slikt ikke finnes, å være litt IMG_2366.gif.f339298546e2974744904de8a98b9c68.gif (open minded) kan være greit på flere områder 97A5B875-6749-437F-93B0-74B0D3A39137.gif.73c729ebc07cf3534844fbad5a9eb600.gif 

Jeg tenker på genuine opptak som kunne undersøkes og granskes i ettertid, ikke det amatørmessige tullet man finner på YouTube.

Selv er jeg overbevist om at det finnes mye rart mellom himmel og jord, men samtidig er det en smule pussig at med tanke på alle historiene om overnaturlige fenomener er det så dårlig med dokumentasjon av dette i en tid der "alle" har tilgang til videokamera. Hva UFO-videoene fra det amerikanske forsvaret egentlig forestiller, er uvisst, men her har man i det minste håndgripelig materiale man kan se og danne seg sin egen mening om - i motsetning til eksempelvis spøkelseshistorien man leser om i tråden.

James Randi er død og en-million-dollar-utfordringen han tilbød den som faktisk kunne bevise at det finnes overnaturlige fenomener er lagt i skuffen, men til tross for at det finnes mange som påstår at de er synske eller har andre evner, klarte ikke en eneste av dem å dokumentere dette på et troverdig vis. Ikke en eneste. Det sier litt om troverdigheten.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...