Gå til innhold

Ovitrelle og graviditetstest

Sarah1991

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har prøvd i flere år å bli gravid. Jeg har PCOS, og derfor ikke eggløsning. Har en sønn på 7 år, og han fikk vi ved hjelp av Letrozol. Var hos gyn før forrige mens, ca midten av August. Fikk da resept på Letrozol igjen, da det funket sist. Har prøvd det tidligere i år, men da ikke med positivt resultat.

Fikk da både Letrozol og Ovitrelle. Tok Letrozol til riktige tider, da fra dag 3-7 i menstruasjonssyklus. Dro til gyn igjen da 6/9, og fikk Ovitrelle som jeg skulle ta søndag 10/9. Alt gått bra, har testet positivt på eggløsning, fikk Ovitrelle for å bistå med å modne eggene.

Skal etter beregningene mine hatt menstruasjon i går, men den har fortsatt ikke kommet. Tatt positive tester fra torsdagen av, men tør ikke stole på dem da jeg vet det er vanlig med falsk positiv. Men klarer ikke å vente🙈 Har nå testet meg i 4 dager, men streken blir ikke svakere, men ikke sterkere heller. Har nå gått 14 dager siden Ovitrelle.

Burde ikke Ovitrelle være ute av systemet nå? Kan dette tyde på at det faktisk gikk denne gangen...? Etter 4 år, så kan dette være et mirakel. Noen som har erfaringer de vil dele...?🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok ovitrelle lørdag 9/9, testet for å se når ovitrelle gikk ut og hadde helt blanke tester fra 6 dager etter ovitrelle. De var helt blanke fram til nå lørdag 23/9 da det viste seg en strek, har ikm 27/9 og skal da ta blodprøve. 

Hadde tatt blodprøve om jeg var deg, men jeg tror ikke ovitrelle skal slå ut så sent som nå på deg? 😃

Anonymkode: 5c6d2...37b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ovitrelle ganske mange ganger, og typisk de gangene jeg ikke var gravid var at den hang igjen som en lang hale godt over de 10 dagene. Det lengste tror jeg på meg var på 12-13 dager 🥵 du må nesten bare fortsette å teste, evt få tatt blodprøve. Masse lykke til :) 

Anonymkode: 2ddcc...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...