Gå til innhold

Norge besatt av sitt eget selvbedrag ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Det viser seg i alke tråder om økonomi. Bedrevitere kommer inn og kritiserer folk for at de har plassert pengene dårlig. De må opp i lønn. De må tjene mer. De må ha mer, mer, mer.

Når noen sier at frihet betyr mer enn penger, får de slakt for da får de elendig pensjon. 

Osv.

Anonymkode: 9b62e...39e

Hvis man ikke tåler tråder om økonomi, så får man la være å gå inn på økonomiforumet da….

Det er jo som om jeg som er barnløs skal klage på at alle på «barn og familie» forumet er sykelig opptatt av barn:paff:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Knirke skrev (6 minutter siden):

Hvis man ikke tåler tråder om økonomi, så får man la være å gå inn på økonomiforumet da….

Det er jo som om jeg som er barnløs skal klage på at alle på «barn og familie» forumet er sykelig opptatt av barn:paff:

Det er økonomi i alt, men hovedtyngden av innlegg har høy karrefaktor. Ekstremt høy.

Anonymkode: 9b62e...39e

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (45 minutter siden):

Lutfattig sammenlignet med hva? Problemet i Norge er at så og si alle har surfet på en velferdsbølge de siste 40-50årene, slik at selv de med ganske dårlig lønn har hatt råd til «alt». Slagordet til AP om at det nå er vanlige folks tur måtte gå på trynet. Det har vært vanlige folks tur siden 80-tallet. 
Nå går vi det slik det er i resten av verden. De med høy lønn har råd til mye mer enn de med lav lønn.

De aller fleste har ridd på en revlusjonerende økonomisk oppgangbølge de siste  40-50 årene, og vi har etter hvert fått en hel genrasjon som aldri har opplevd en renteøkning. Forbruksveksten har  økt jevnt og trutt for de aller fleste, medan noen har opplevd "livskriser" som  har utløst økonomiske vansker, og inngår idag blandt gruppen lutfattige / fattige.  

Anonymkode: 73dee...f51

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De aller fleste har ridd på en revlusjonerende økonomisk oppgangbølge de siste  40-50 årene, og vi har etter hvert fått en hel genrasjon som aldri har opplevd en renteøkning. Forbruksveksten har  økt jevnt og trutt for de aller fleste, medan noen har opplevd "livskriser" som  har utløst økonomiske vansker, og inngår idag blandt gruppen lutfattige / fattige.  

Anonymkode: 73dee...f51

Jeg opplever den jeg siterer som at lutfattige er de som har litt likviditetsproblemer grunnet litt høyere rente enn vi er vant med fra de siste 20 årene.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner meg ikke igjen, og heller ikke familie, venner og bekjente.

Tvert imot, mange er lutfattige nå pga inflasjonen og ikke minst, renteøkningene. 

Anonymkode: 02192...e86

Lutfattige? Hi handler om FN rapport , verden, og sammenlignet med folk i andre land er du og vennene dine lutfattige? På grunn av renteøkning - på hva, skuret eller teltet du bor i? 

Anonymkode: e13aa...97f

• Liker 1
Skrevet
Knirke skrev (1 time siden):

Selv om du ikke leser trådene, så ser du jo at folk i Norge er opptatt av økonomi når trådene opprettes ? Er ikke folk i Norge som har barn opptatt av barna sine da, fordi du ikke leser i barne og familie trådene? 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om du ikke leser trådene, så ser du jo at folk i Norge er opptatt av økonomi når trådene opprettes ? Er ikke folk i Norge som har barn opptatt av barna sine da, fordi du ikke leser i barne og familie trådene? 

Forskjellen er at jeg ikke går rundt og generaliserer en hel nasjons befolkning på bakgrunn av hva jeg leser på et lite underforum av KvinneGuiden.

Nå ble jo denne tråden flyttet fra nettopp økonomi til generaliseringer, det sier jo sitt…

Skrevet

Folk har gjort seg vant til lave renter og dermed høy gjeld, høye boligpriser som tilsynelatende ville stige inn i himmelen, ørten utenlandsreiser i året, forbrukslån til piss og fjas, biler til en halv million eller mer, og så videre. Det er lett å venne seg til luksus, og knallhardt å avvenne seg med det. Mange synes nok at de har blitt "fattige" fordi de ikke kan holde forbruket oppe slik som før, og mange sitter jo nå og ser på høyere renter og boligprisfall som noe utelukkende negativt.. når det mest logiske ville vært å innrømme at for lang periode med lave renter og for høy gjeld (og dermed for høye boligpriser) er det som er det egentlige problemet.. alle vil gå bananas på fest, men ingen vil ha bakrusen som kommer etterpå..

Anonymkode: 255f1...75e

Skrevet

I min familie har vi alt vi ønsker oss. Hvorfor skal vi klage over å bo i et trygt og rikt land? De som er misfornøyde kan jo bare finne seg et annet land de vil trives bedre i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...