Gå til innhold

Undersøkelse om utroskap

Elefantina

Er du mann eller kvinne, og har du noen gang vært utro?  

1. 1. Er du mann eller kvinne, og har du noen gang vært utro?

• Mann - har vært utro
      3
    • Mann - har ikke vært utro
      2
    • Kvinne - har vært utro
      27
    • Kvinne - har ikke vært utro
      49

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg synes det ser ut til at utroskap er mer regelen enn unntaket blandt brukerne her, og lurer litt på om intrykket mitt stemmer? Jeg lurer også på om det er kvinnene eller mannfolka her inne som er "mest utro"?

Jeg avventer min konklusjon til jeg ser resultatet av denne min lille uoffisielle og ikke vitenskapelige markedsundersøkelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den diskusjonen har vel vært oppe en del ganger før?

Min definisjon på utroskap er å gjøre noe seksuelt med en annen person, som du ikke ville godtatt/likt at partneren din gjorde mot deg, evt. som du vet at partneren din ikke vil godta (f.eks. tror jeg at min toleransegrense for utroskap er lenger unna og mer tøyelig enn min samboer sin, ergo må jeg føye meg etter det han godtar).

Et "uskyldig" kyss er ikke utroskap, klining og klassing på fest el.l. er fra min side tolererbar utroskap (usikker på kjærestens mening - har ikke tenkt å teste det), mens sex (ikke nødvendigvis med samleie) for meg er utroskap.

Jeg har aldri blitt testet på hvor mye jeg tåler - dvs. ingen av mine partnere har enda overskredet den grensen - slik at jeg ikke vet hvor mye jeg vil akseptere før jeg evt. bryter ut av et forhold.

Håper dette var mer oppklarende enn forvirrende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne, har vært utro èn gang i ett tidligere forhold, min tolkning av utroskap innebærer også klining, da jeg selv ikke ville sett på det som neo annet dersom kjæresten gjorde det.

(min egen utroskap innebar "kun" fylleklining, ikke klåing eller noe, men for meg er det like mye utroskap, og like lite tålererende som annet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte fordi noen oppfatter det først som utroskap når d er sex inne i bildet...

Når klining og "beføling" er med i definisjonen har jeg vært utro ja... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er i mine øyne veldig galt, jeg hater vitser om det og alt som har med det å gjøre... Og et uskyldig kyss er ikke utroskap, men alt som kommer etter det er utroskap... (om det skjer frivillig da..)

Dette er min mening i allfall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært utro i et tidligere forhold, men det kommer nok ikke til å gjenta seg nå. Et uskyldig kyss er ikke utroskap i mine øyne, og klining og tafsing er tolererbar utroskap....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg bør revurdere min oppfatning av hvor vanlig utroskap er blandt KG brukerne (hvis det er noe som helst hold i denne undersøkelsen da?). Takk for svarene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkurat si at jeg "kjøper" at nesten 70 % av KG-brukerne ikke har vært utro...!!!!

Tallene ute i det "virkelige liv" er jo mye høyere når d gjelder utroskap...tror ikke brukerne her inne er så mye "bedre"...!!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Ja, jeg har etter min (og typens) mening vært utro. Jeg var full og vi klinte og klådde litt. Pluss litt flørting i ettertid. Han har tilgitt meg, men hvis han hadde gjort det samme, hadde jeg ALDRI tilgitt han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utro i mittt tidligere forhold, i den grad det kan kalles utro når forholdet var over uten at det var satt ord på det; ikke formelt avsluttet så og si.

Jeg hadde blitt dødsskuffet om forloveden hadde vært utro - bare det er for meg en sperre for ikke å være utro mot ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, mener ikke at noen lyver , Madison....men tror bare ikke at denne undersøkelsen er helt representativ for KG's brukere.

En omfattende undersøkelse på dette temaet ble gjort for en stund tilbake...som konkluderte med at 40 % av kvinner var utro en eller gjentatte ganger...husker ikke helt tallet for menn, men det var iallefall en god del høyere. Dette ble publisert i media.

(husker ikke om definisjonen på utroskap inkluderte klining/beføling eller om det kun var ved sex........gjaldt kun sistnevnte ville tallet være ennå høyere med en "strengere" definisjon...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....i tillegg så er d få menn som har stemt.....hadde de kommet mer på "banen" hadde kanskje tallene steget....???? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Ikke sex' date=' ikke klining, klåing whatever :D[/quote']

Helt enig!

Alt dette er fy, fy når det gjelder "utenforstående"......

Takk og lov at vi har samme syn på det her hjemme : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, er nok viktig å ha noenlunde samme syn på hva som er "lov" og ikke.

Grunnen til at flertallet sier de(hmm vi) ikke har vært utro, er kanskje fordi det er lettere å fortelle "alle" her.

Hadde jeg vært det noengang, så er det nok ikke det jeg hadde skreket høyest om.

Man har jo sunket ganske lavt, mener jeg :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, min kone har akkurat vert utro,helt ut altså. Hun Angrer nok men det er like galt,sårende og et totalt tillitsbrudd mot meg. tror ikke jeg noen gang kommer til å klare og tilgi henne selv om jeg er glad i henne. skal gjøre et forsøk.... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg svarte at jeg aldri har vært utro, og det mener jeg også er helt korrekt svar. Jeg kysset likevel min nåværende samboer (ok, klina er vel bedre ord) før jeg hadde slått opp med eksen. Jeg anser likevel ikke dette som utroskap. Det var bare snakk om timers differanse "feil vei" pga at jeg rett og slett ikke hadde fått snakka med ham, grunnet milevis med avstand. Jeg hadde bestemt meg for at forholdet var slutt, delvis nettopp pga at jeg hadde truffet han jeg nå bor sammen med, før dette skjedde.

Jeg vet at overgangen gikk fort, men utro var jeg ikke. Det var mye smerte og tanker og følelser i sving hos meg på den tiden, og min eks har nok enda ikke tilgitt meg. Det er ikke utroskap han beskylder meg for altså, men SVIK. (fordi jeg forlot ham for en annen) Men slikt skjer jo fra tid til annen. Vi var bare helt i begynnelsen av 20-åra, man må jo få lov til å ombestemme seg...

Men utroskap, det kunne jeg aldri tilgitt, og det vil jeg heller aldri kunne gjøre selv. Være utro altså. Jeg elsker min samboer for høyt, det byr meg i mot bare tanken på å være sammen med noen andre!

(hørte forresten på radioen i går om en undersøkelse som viste at 26% av studenter hadde vært utro. Hva det reelle tallet i hele befolkningen er, det kan vi vel bare tippe på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok vært utro jeg også ja.

Det var ikke snakk om samleie, men det var ikke så fryktelig lang i fra.

Han jeg var sammen med har aldri fått vite det. Jeg flyttet fra ham etter denne episoden og så ingen grunn til å gjøre det hele verre for ham ved å fortelle hva som var skjedd.

Tror nok jeg selv vil være i stand til å godta utroskap som et engangstilfelle. Men om det hadde foregått over tid hadde jeg nok sagt takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...