Gå til innhold

Kjerringråd for å bli gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen tanker om kjerringråd ift det å bli gravid? Har det noe for seg? 

Jeg har fått tips om å drikke granateplejuice, at det skal gjøre det lettere å bli gravid. Fikk også tips om å kysse en baby i panna (?!). Men det fikk meg til å tenke på at det kanskje er andre råd som muligens kan fungere? Noen som vet? 

Anonymkode: f5356...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var sagt tidligere at beste tidspunktet for å bli gravid var ved fullmåne.

Har hørt mange historier omkring dette tema, men kan desv ikkje huske alle idag.

Anonymkode: 4d824...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke grapefruktjuice i uka før eggløsning. Det skal visst gi mer eggløsningsslim så sædcellene svømmer lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som snuser? Når vi var i prøveperioden, ba jeg mannen min om å kutte ned på snusen. Det er bevisst at snus kan ha innvirkning på sædkvaliteten.

Anonymkode: 6d378...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke et kjerringråd og kan være tilfeldigheter: 

Etter en lenger prøveperiode kjøpte jeg noen injeksjonsgeler som skulle bidra til bedre miljø for sædcellene på apoteket. Ble gravid på første prøverunde da. 

Anonymkode: bff42...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje ikke et kjerringråd og kan være tilfeldigheter: 

Etter en lenger prøveperiode kjøpte jeg noen injeksjonsgeler som skulle bidra til bedre miljø for sædcellene på apoteket. Ble gravid på første prøverunde da. 

Anonymkode: bff42...9c3

Hva het disse?

Mener du sånne melkesyregreier? Vivag eller hva de heter?

Anonymkode: a8293...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle kjøpe katt om vi ikke ble gravid den runden.... la oss si det ble aldri noe katt hehe.

Men tror dessverre ikke kjerringråd funker...da det er bare sperm, eggløsning, tid og fruktbarhet som spiller inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva het disse?

Mener du sånne melkesyregreier? Vivag eller hva de heter?

Anonymkode: a8293...e9c

Jeg tror hun mener gele du tar bruker for å etterligne eggløsningsslim. Prefert er den meste kjente. Det har ikke hjulpet meg da.

Anonymkode: 31949...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk også tips om å kysse en baby i panna (?!). 

Viss det funka, så hadde dei som er småbarnsmor hatt kontinuerleg baby! Men samtidig så var det jo ofte standard med en baby i året i gamle dager. Kanskje derfra det kjerringrådet kommer? 😁

Anonymkode: ca320...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 12.47):

Jeg har fått tips om å drikke granateplejuice, at det skal gjøre det lettere å bli gravid. Fikk også tips om å kysse en baby i panna (?!). Men det fikk meg til å tenke på at det kanskje er andre råd som muligens kan fungere? Noen som vet? 

Etter å ha slitt med fertilitet og fått barn med hjelp av IVF så kjenner jeg jeg blir smått provosert av disse såkalte kjerringrådene som nevnes her 😅 Faktorer som helse, kosthold, alder, flaks og uflaks spiller inn. You do you selvfølgelig og noen blir sikkert gravide etter å ha kyssa en baby i panna, men det er like troverdig som julenissen

Anonymkode: 62d08...c53

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjerringråd. Jeg hadde god effekt av akupunktur. Man kan si placebo eller hva, men for min del funket det! Gikk fra sykluser 35-40 dager til 28 dagers regelmessig syklus. Og gravid :)

Anonymkode: 54a13...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye sex som mulig, helst med forskjellige menn for å få variasjon i sperm. Å bli gravid er ikke noe hokus pokus, har du egg så pul i vei.

Anonymkode: 81c34...445

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wild Yam tilskudd. Eneste syklusen jeg brukte det så ble jeg gravid, etter et års prøving. Kan være tilfeldigheter ja men uansett verdt et forsøk 

Anonymkode: 69355...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...