Gå til innhold

Freeloading: maten er viktigst

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det kan ikke vi andre ta hensyn til uten videre.

Anonymkode: 2c1ae...22a

Kommunikasjon løser slik

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Gjerrige menn er fullstendig uinteressante...

Anonymkode: 17582...bbf

Ja, det tenker jeg også. Som mann skjønner jeg at det er viktig for kvinner at vi kan ta oss av dem, også økonomisk. Jeg kunne aldri funnet på å spørre om vi skal dele regningen. Jeg vil jo vise frem at jeg har økonomien på stell, selv om det bare er en symbolsk handling.

Partners (økonomisk) trygghet er ikke like viktig for oss menn. Vi ser etter andre ting.

Anonymkode: f472e...e54

• Liker 1
Skrevet

På første date er det maks en kaffe, og den kjøper jeg selv. 

Anonymkode: 09cf0...337

Skrevet

jeg spanderer ikke på dater jeg har blitt bedt på av noen andre. slik er det bare i min verden. om jeg er i forhold med en mann så betaler jeg gjerne. når jeg går på date med noen er jeg interessert. da vil jeg gjerne ha en mann som ikke er seriedater. jeg dater ikke gnite menn. så dette er en del av dealen for videre interesse. kan bli j dyrt å date damer hvis du skal spandere masse middager pr uke/mnd. min teori er at disse(seriedaterene) oftere vil spleise på regningen pga det.

• Liker 1
Skrevet
Ænema skrev (18 minutter siden):

jeg spanderer ikke på dater jeg har blitt bedt på av noen andre. slik er det bare i min verden. om jeg er i forhold med en mann så betaler jeg gjerne. når jeg går på date med noen er jeg interessert. da vil jeg gjerne ha en mann som ikke er seriedater. jeg dater ikke gnite menn. så dette er en del av dealen for videre interesse. kan bli j dyrt å date damer hvis du skal spandere masse middager pr uke/mnd. min teori er at disse(seriedaterene) oftere vil spleise på regningen pga det.

Nettopp. Mannen vil bare merke det på lommeboka hvis han dater mange damer samtidig, eller dater mange damer etter hverandre, fordi ingen er noen gang god nok. 

Anonymkode: 2c1ae...22a

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil betale for meg selv på første date (og kanskje andre og tredje også), vil ikke føle at jeg "står i gjeld" til noen jeg kanskje ikke ønsker noe videre forhold/vennskap med. Etter at vi har datet en stund kan vi godt betale annenhver gang. 

Skrevet

Syns det er rart så mange sier at middag ikke er vanlig på første date? Det har vært helt vanlig for meg i alle fall. Jeg tenker at jeg syns det er hyggelig om daten spanderer, men jeg har alltid intensjon om å betale min egen mat. Dersom en mann hadde forventet at jeg skulle betale hans og min mat på første date hadde jeg ikke giddet flere dates. Driter i om det er frekt å forvente at en mann skal spandere, men jeg forventer faktisk det. Enten spanderer han, eller så betaler jeg egen mat.

Forøvrig godt gift med min første date, middag, som spanderte 

Anonymkode: 5a488...73e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vell alltid betalt for meg selv på de første datene. Å la meg spandere på av noen jeg ikke kjenner noe særlig byr meg imot. Noe annet når man begynner å få en relasjon. 

• Liker 1
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (8 minutter siden):

Jeg har vell alltid betalt for meg selv på de første datene. Å la meg spandere på av noen jeg ikke kjenner noe særlig byr meg imot. Noe annet når man begynner å få en relasjon. 

Tenker det samme.

Skrevet
Anonymbruker*** skrev (16 minutter siden):

Enig, ville følt meg dum over å bli spandert på.

Anonymkode: ae1f6...6d3

Skrevet

Jeg mener at ved lovebombing kan en freeloade, why not? 

Anonymkode: f6b09...a44

Skrevet

Jeg ( kvinne) foretrekker å betale for meg selv generelt. Men spesielt  i begynnelsen, og så kan man evt ta annenhver gang etterhvert… Som regel går dette helt av seg selv, men noen få ganger føles det som mannen virker litt snurt av å ikke spandere? Det er jo ikke for å være uhøflig på noen måte, og jeg vil ikke lage dårlig stemning eller gjøre de forlegne… Jeg sier det heller ikke med sånn streng stemme altså, men i hyggelig tone og med selvfølgelighet.  jeg bare liker ikke at noen betaler for min mat eller drikke, for min del er ikke dette naturlig når ikke jeg kjenner personen nok til å vite at jeg betaler noe annet så det går opp i opp. Skjønner dere hva jeg mener? 😅

Anonymkode: 650f5...80e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...