Gå til innhold

Uengasjerte foreldre mens andre stiller opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😅😅 hvorfor melder du barnet ditt på da? 

Anonymkode: 52421...2d3

Det er ett godt spørsmål som jeg ikke har noe godt svar på. Kanskje fordi at det finnes folk som deg? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

Det er ett godt spørsmål som jeg ikke har noe godt svar på. Kanskje fordi at det finnes folk som deg? :D

Rosa Gnom skrev (2 minutter siden):

Åja,har ikke fulgt så nøye med på det. Er noen år siden jeg holdt på med det,men det er noe med ordet "dugnad" som gjør at jeg grøsser. Vet ikke helt hva det er .

Kan det være fordi du er litt mindre begavet? 🥰 Det er mest synd på deg i lengden.. Jeg husker slike foreldre når jeg var barn/ungdom - og barna deres skammet seg.. Jeg har muligens bruke litt mer av min tid nå, men vel verdt - både for mine barn og deres venner 😅Jeg gjør dette for de barna det gleder, for jeg husker hvordan noen av mine jevnaldrende skammet seg… ❤️ Jeg vil ikke være «den» moren/faren …  ( og dette gjelder igjen IKKE de foreldrene som har god grunn, de gjør så godt de kan / ingen skam) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å være mindre begavet altså. Hvis det gjør at jeg slipper unna.  Da kan jeg også skryte på meg samtlige diagnoser bare jeg slipper. Kunne ikke brydd meg mindre. Heldigvis er vi forskjellige. Barna trenger sånne som deg. Viktig det ! Kan godt være han dere prater om som aldri gidder å gjøre noenting for barna sine hvis det hjelper !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (Akkurat nå):

Det går helt fint å være mindre begavet altså. Hvis det gjør at jeg slipper unna.  Da kan jeg også skryte på meg samtlige diagnoser bare jeg slipper. Kunne ikke brydd meg mindre. Heldigvis er vi forskjellige. Barna trenger sånne som deg. Viktig det ! Kan godt være han dere prater om som aldri gidder å gjøre noenting for barna sine hvis det hjelper !

Jeg er enig i at barn trenger gode forbilder, så dersom det er endgame skal jeg stille opp så godt jeg kan - den korte tiden jeg har igjen i gamet.  Disse foreldrene irriterer meg et par år her og det, men jeg prater aldri høyt om de - det er barna deres det er vondt for både nå og i lengden. Når jeg er med barna og de prøver å bortforklare hvorfor mamma/pappa ikke er der så avfeier jeg selvfølgelig bare det, og sier « de har det jo travelt, jeg tror de byttet til neste gang» , selv om både barna og jeg vet det er BS… Det er selvfølgelig ikke meg dette går mest ut over, ikke på langt nær… 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er enig i at barn trenger gode forbilder, så dersom det er endgame skal jeg stille opp så godt jeg kan - den korte tiden jeg har igjen i gamet.  Disse foreldrene irriterer meg et par år her og det, men jeg prater aldri høyt om de - det er barna deres det er vondt for både nå og i lengden. Når jeg er med barna og de prøver å bortforklare hvorfor mamma/pappa ikke er der så avfeier jeg selvfølgelig bare det, og sier « de har det jo travelt, jeg tror de byttet til neste gang» , selv om både barna og jeg vet det er BS… Det er selvfølgelig ikke meg dette går mest ut over, ikke på langt nær… 

Jeg forstår dette. Måtte bare fyre litt oppunder. Er forsåvidt helt enig med deg. :) Det er jo kun barna dette går utover og ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 1.15):

Til dere som overlater alt av verv, dugnad og engasjement rundt egne unger til andre foreldre - hvorfor? Da tenker jeg ikke på dere som er nedsyltet i angst og problemer, har eneansvar osv. men dere som er på det jevne. 

Hvorfor kan dere ikke bidra med noe på følgende:

Kafe med håndballaget? Stiller ikke. 

Dugnad for idrettslaget? Lukker ørene.

Samkjøring til bursdag/treninger/cup/kamp? Ikke et ord.

17. maikomite? Da reiser vi bort.

Klassekontakt. Tysst. 

FAU? Aldri. 

Bidra med innspill i Facebook-grupper for klassen/fritidsaktiviteter? Neida. 

Vet dere hva? Dere driter dere ut! 

Anonymkode: c3929...67c

Klarer du å se på folk hvordan de har det inni seg? Hvis ja - søk ny jobb i nav kontroll, eller hva det heter. Hvis nei - pass dine egne saker. Det er mye lettere å tenke at folk er late enn syke, men mange er faktisk syke og det uten å si det til noen også.

Anonymkode: c3da5...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 21.39):

det synes jeg IKKE er greitt. Det er skoleplikt her i landet, så som forelder har man ikke så himla mye valg. Man må faktisk bare forholde seg til skolen, og det opplegget du skisserer er jo tvangsarbeid. Der ville jeg brølt nei. Det å velge å ikke delta i FAU er ikke å "lure seg unna". Jeg bruker veldig mange timer i uka på dugnad for fritidsaktiviteter for barn i nærmiljøet, men FAU og Natteravnene sier jeg nei til. Samme med klassekontakt.

Dugnad for fritidsaktiviteter derimot, er annerledes. Der kunne man hatt et slikt opplegg, fordi det å melde barnet sitt inn i en fritidsaktivitet er et frivillig valg, der man påtar seg forpliktelser.

Anonymkode: 9f0b7...fc4

NEI det er ikke skoleplikt i Norge, men opplæringsplikt!
Man kan fritt undervise barna selv hjemme eller på privatskole

Anonymkode: 00f49...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

NEI det er ikke skoleplikt i Norge, men opplæringsplikt!
Man kan fritt undervise barna selv hjemme eller på privatskole

Anonymkode: 00f49...b6e

Flisespikkeri. Vi har, for alle praktiske formål, skoleplikt. Folk flest må jobbe, og har ikke praktisk mulighet til å drive med hjemmeskole.

Da blir opplæringsplikten til skoleplikt. 

Ikke lat som det ikke er sant.

Anonymkode: 9f0b7...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...