AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #221 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 19.16): Dette er frivillig. Man kan ikke pålegge foreldre å delta. Jeg er for at hver enkelt bestemmer. I verste fall får man droppe styret med å finne noen. Anonymkode: b7b00...f7b Ja, frivillig, men da kan man heller ikke forvente at barna får delta på forskjellige aktiviteter! Sofakona skrev (På 22.9.2023 den 19.19): Så flott holding du har....vel dette er en av grunnene til at mange foreldre ikke vil stille opp... ikke alle klarer dette..eller rett og slett vil. Noen foreldre er født til slikt .andre ikke...og det er frivillig Her vi bor så arrangeres f.eks. 17. mai av foreldre. Det er jo ingen som har lyst å være..., men de fleste tar heldigvis ansvar, ellers blir det ingen feiring for barna... Egoistiske idiotforeldre som ikke gidder fordi "jeg er ikke født slik" osv, er, ja hva skal jeg si, triste folk. Hadde ikke barna deres blitt lei seg hvis de ikke fikk 17. mai-feiring fordi foreldrene er egotryner? Hva med fotballcuper osv - det er foreldre som stort sett får dette opp å gå også.... Synd for det barnet som ikke kan være med fordi foreldre ikke gidd engasjere seg. Det blir lagt merke til og går utover barna. Anonymkode: 6930b...9e7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #222 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 20.25): Men.. du vet jo ikke hvem som sliter med angst eller har andre problemer. De fleste som sliter forteller jo ikke om det, å mange ser helt oppegående ut og tilsynelatende har alt på det jevne som du sier. Jeg stiller ikke opp på slikt, å jeg har mine grunner for det. Men det er jo ingen andre som vet hvorfor, det får de heller ikke vite. 😊 Anonymkode: e0e15...a1a Det er synd at du ikke vil si hva det gjelder, uten å si hva det gjelder hvis du skjønner, for det blir snakket, og det går utover ditt barn... Dessverre. Jeg har opp gjennom årene med 4 barn sett mange foreldre som aldri stiller opp på f.eks. 17. komité og/eller dugnad på fotballen og håndballen osv. Vi bor et lite sted, så alle kjenner alle. Vi VET at det ikke er pga. angst de ikke stiller, for de er aktive i mange andre ting. De har bare ikke lyst! Men forventer at barna skal få være med på alt, de forventer at 17. mai blir gjennomført og de deltar og er med barna hele dagen, mens de ser på at de andre foreldrene stresser livet av seg med for lite folk og de får ingen tid til egne barn. Det er egoistiske folk! Anonymkode: 6930b...9e7 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #223 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er synd at du ikke vil si hva det gjelder, uten å si hva det gjelder hvis du skjønner, for det blir snakket, og det går utover ditt barn... Dessverre. Jeg har opp gjennom årene med 4 barn sett mange foreldre som aldri stiller opp på f.eks. 17. komité og/eller dugnad på fotballen og håndballen osv. Vi bor et lite sted, så alle kjenner alle. Vi VET at det ikke er pga. angst de ikke stiller, for de er aktive i mange andre ting. De har bare ikke lyst! Men forventer at barna skal få være med på alt, de forventer at 17. mai blir gjennomført og de deltar og er med barna hele dagen, mens de ser på at de andre foreldrene stresser livet av seg med for lite folk og de får ingen tid til egne barn. Det er egoistiske folk! Anonymkode: 6930b...9e7 Det er nettopp denne type foreldre som ødelegger mest! Uten denne rypen hadde ikke foreldre med virkelige utfordringer blitt mistrodd eller deres manglende kapasitet kunne blitt dekket over. Ja, jeg tar gjerne en ekstra vakt for familien med mye sykdom/utfordringer, men jeg kjører nå omveier for å slippe å kjøre på barn hvor foreldre ikke gidder. Anonymkode: 3c701...ab1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. september 2023 #224 Del Skrevet 25. september 2023 (endret) Anonyme-meg skrev (3 timer siden): Men det skal være representanter fra hvert trinn og hvis ingen melder seg, hvordan skal det løses da? Det er helt valgfritt og melde barna sine inn i disse frititsorganisasjonene. Men velger man å gjøre det, må man bidra. Da blir det ikke FAU fra alle trinn rett og slett. Nei, det er ikke valgfritt å melde barna sine hvis man må gjøre hva som helst. Med mindre du mener at man da velger mellom å bli pålagt noe fordi man har meldt barnet sitt på den ene siden, og å ikke melde barnet sitt for å slippe unna påbudet. Da blir det bare et tilbud til de utvalgte og ikke spesielt inkluderende slik tilbudet kan bli presentert ''alle barn kan bli med'', ''det er bare å melde seg'', osv. Anonyme-meg skrev (3 timer siden): Hvis ingen melder seg syns jeg den mest rettferdige måten er å trekke. Blir du trukket ut, får du gjøre jobben. Eller så kan du bare sitte der og gjøre ingenting fordi du ikke vet hva du skal gjøre. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette stemmer da ikke? De fleste vestlige land jeg kommer på har foreldreråd tilsvarende FAU ( PTA i USA feks). Det er også ganske vanlig at foreldre stiller som vakt på skoleball o.l, selger kaker etc for å samle inn penger til uniformer, bytter på å ta med forfriskninger til kamper osv.. Anonymkode: 52421...2d3 Jeg har bodd i flere vestlige land i Europa gjennom oppveksten og ikke en eneste gang har jeg vært i nærheten av obligatorisk FAU deltakelse, påbud for foreldre å ha med kaker eller annet de må gjøre. Alt har vært frivillig og ikke i nærheten av påbudene i Norge. USA vet jeg ikke så mye om. Skolesystemet der er en helt annen verden. P.S. Det kan godt være at ting har endret seg de siste årene, men i så fall hvilke vestlige land i Europa har fått obligatorisk foreldredeltakelse i FAU og obligatoriske kaker i dag? Endret 25. september 2023 av Drizzt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #225 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette synes jeg var mye syting om bageteller. Bake rundstykker som eksempel på dugnadsjaget? ALtså - nei. Det er en bagatell. Og kjøring er ikke dugnad. Det er bare transport, og bidrar ikke til driften av laget. La ungene sykle eller ta bussen, og bruk dugnadstiden på noe som skaper verdi for laget. Hvis du ikke vil selge tennbriketter, så la være da. Det er ingen som kan tvinge deg. Det gjelder et gratisprinsipp i skolen, og hvis ingen vil selge tennbriketter, så er den naturlige konsekvensen at det ikke blir skoletur. Så da selger du tennbrikettene uten å syte, ELLER betaler et frivillig bidrag til klassekassen ELLER aksepterer at det ikke blir tur. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Kjøring er dugnad for andre foreldre som ikke har tid til å kjøre selv. Vi bor i et område som ligger på andre side av byen hvor mange av aktivitetene avholdes, og det er utrygt å sende barna med bussen. Vi kjører også hver gang de må til nabolandet(!) for å konkurrere, og nei, vi bor ikke på grensen til Sverige. Npr det gjelder skoledugnader har vi (og flere) pushet på å heller gi anonyme pengebidrag til klassekassa. Dette fordi folk i vårt område har pengene, men nødvendigvis ikke tiden til dugnadsarbeid. En annen ting er at folk er mettet på gavepapir/bursdagskort/småkaker/dopapir/spylevæske/tennbriketter/you name it. Her snakker vi så lite bærekraft at det er til å bli dårlig av. Vi får ikke lov å bare donere pengene, her må det selges/kjøpes noe. Folk drukner jo i disse unyttige tingene. Vi har ikke engang peis, når skal vi bruke tennbriketter..? Jeg har forøvrig et barn som ikke var med på klassetur en gang fordi h*n vegret seg for det. "Det blir ikke klassetur" er ikke akkurat en trussel for vedkommende. Kjenner til nok av andre barn som har angst rundt sånt, så jeg gidder ikke å pushe på sånt. Det finnes, overraskende nok, barn og voksne som ikke elsker å være sosiale i flere døgn om gangen. Skikkelig vanskelig for ekstroverte superforeldre å forstå akkurat det, men sånn er det. Når jeg ikke melder meg frivillig til å bli med på klassetur, er det fordi jeg ikke orker alt det sosiale pakket inn på fire dager. Det samme gjelder det ene barnet mitt. Vi er ikke alle flokkdyr. Anonymkode: a9647...da4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 25. september 2023 #226 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 20.58): Ingenting av dette ble gjort i 1980-årene, og både barn og foreldre klarte faktisk å overleve; barna gikk på skolen og kom hjem, det var foreldremøte to ganger i året så vidt jeg husker (der deltagelsen var helt frivillig), og 17. mai-komité var det ingen som så noen vits i. Merkelig hvor mye unødvendig stress og mas man har klart å skape idag. Anonymkode: 7b782...fb7 Så dere var aldri på 17-mai arrangementer (med leker, kiosk osv)? Merkelig.. Julegranen ble ikke tent..barna fikk aldri mandarin av nissen.. Ingen sankthansbål.. Aldri 17-mai tog.. For en kjedelig barndom. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #227 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 19.16): Dette er frivillig. Man kan ikke pålegge foreldre å delta. Jeg er for at hver enkelt bestemmer. I verste fall får man droppe styret med å finne noen. Anonymkode: b7b00...f7b FAU er ikke frivillig. Man MÅ ha FAU. Det er frivillig å bake kaker til arrangementer, men å sitte i FAU må NOEN gjøre. Hvorfor skal det alltid være "Noen andre"? Hilsen en som har sittet i FAU fem år på rad... Fordi ingen, absolutt ingen, andre stiller. Anonymkode: db829...eaa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #228 Del Skrevet 25. september 2023 Drizzt skrev (1 time siden): Da blir det ikke FAU fra alle trinn rett og slett. Nei, det er ikke valgfritt å melde barna sine hvis man må gjøre hva som helst. Med mindre du mener at man da velger mellom å bli pålagt noe fordi man har meldt barnet sitt på den ene siden, og å ikke melde barnet sitt for å slippe unna påbudet. Da blir det bare et tilbud til de utvalgte og ikke spesielt inkluderende slik tilbudet kan bli presentert ''alle barn kan bli med'', ''det er bare å melde seg'', osv. Eller så kan du bare sitte der og gjøre ingenting fordi du ikke vet hva du skal gjøre. Jeg har bodd i flere vestlige land i Europa gjennom oppveksten og ikke en eneste gang har jeg vært i nærheten av obligatorisk FAU deltakelse, påbud for foreldre å ha med kaker eller annet de må gjøre. Alt har vært frivillig og ikke i nærheten av påbudene i Norge. USA vet jeg ikke så mye om. Skolesystemet der er en helt annen verden. P.S. Det kan godt være at ting har endret seg de siste årene, men i så fall hvilke vestlige land i Europa har fått obligatorisk foreldredeltakelse i FAU og obligatoriske kaker i dag? 😅 du bare kverulerer 😉 det er ikke slik i Norge heller at lensmannen kommer hjem og henter en kake hos de som ikke stiller… « Frivillig tvang» De gangene noen fullstendig nekter å sitte i FAU pleier noen andre til slutt bare ta det. Anonymkode: 52421...2d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. september 2023 #229 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 😅 du bare kverulerer 😉 det er ikke slik i Norge heller at lensmannen kommer hjem og henter en kake hos de som ikke stiller… « Frivillig tvang» De gangene noen fullstendig nekter å sitte i FAU pleier noen andre til slutt bare ta det. Anonymkode: 52421...2d3 Les tråden, vær så snill får nå kverulerer du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #230 Del Skrevet 25. september 2023 Slik jeg ser det, så er det slik at det å sette barn til verden fører med seg ansvar på en del arenaer, som personer uten barn ikke trenger å tenke på. FAU, klassekontakt og diverse verv innen fritidsaktiviteter er noen av disse områdene. Man kan si at man ikke kan "tvinge" noen til å inneha disse vervene, men hvis ingen tar dette ansvaret, så blir det ingen 17.mai, ingen klasseturer, ingen cuper, ingen sommerfest, ingen juleavsllutning osv osv. Og det er faktisk ikke rettferdig at de samme personene skal sitte år etter år, fordi alle ser ned i bordet eller glimrer med sitt fravær når man skal avgjøre hvem som skal inneha disse. Og det å ha verv ett sted, er faktisk heller ingen unnskyldning for å ikke ha verv andre steder. Selv om du er fotballtrener, så kan du fortsatt sitte i FAU. Å sitte som vara klassekontakt eller FAU er faktiak ikke mye jobb, og jeg har vært begge deler samtidig som jeg har vært lagleder for min sønns fotballag i 7 år. Mange tenker også at de burde slippe unna disse tingene fordi de ikke passer til det. Gjett hva, det gjør egentlig ikke jeg heller. Jeg er både introvert og innadvendt, men skjønner at for at noe skal bli gjort, så må faktisk noen stille opp. Uansett, om man ikke klarer å ha verv av ulike grunner, så still nå i hvertfall opp på det som forventes av deg som forelder til et barn på skolen eller i et idrettslag. Dukk opp på foreldremøter, ta kioskvakten som du blir satt opp på, om du ikke kan, prøv å bytt selv, fremfor å forvente at andre gjør det for deg. Kom og se barnet ditt spille kamp, om du ikke kan kjøre til bortekamper, ta heller en ekstra kioskvakt, eller selg mer doruller. BIDRA til tingene dine baen deltar på! Anonymkode: c0d48...461 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #231 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik jeg ser det, så er det slik at det å sette barn til verden fører med seg ansvar på en del arenaer, som personer uten barn ikke trenger å tenke på. FAU, klassekontakt og diverse verv innen fritidsaktiviteter er noen av disse områdene. Man kan si at man ikke kan "tvinge" noen til å inneha disse vervene, men hvis ingen tar dette ansvaret, så blir det ingen 17.mai, ingen klasseturer, ingen cuper, ingen sommerfest, ingen juleavsllutning osv osv. Og det er faktisk ikke rettferdig at de samme personene skal sitte år etter år, fordi alle ser ned i bordet eller glimrer med sitt fravær når man skal avgjøre hvem som skal inneha disse. Og det å ha verv ett sted, er faktisk heller ingen unnskyldning for å ikke ha verv andre steder. Selv om du er fotballtrener, så kan du fortsatt sitte i FAU. Å sitte som vara klassekontakt eller FAU er faktiak ikke mye jobb, og jeg har vært begge deler samtidig som jeg har vært lagleder for min sønns fotballag i 7 år. Mange tenker også at de burde slippe unna disse tingene fordi de ikke passer til det. Gjett hva, det gjør egentlig ikke jeg heller. Jeg er både introvert og innadvendt, men skjønner at for at noe skal bli gjort, så må faktisk noen stille opp. Uansett, om man ikke klarer å ha verv av ulike grunner, så still nå i hvertfall opp på det som forventes av deg som forelder til et barn på skolen eller i et idrettslag. Dukk opp på foreldremøter, ta kioskvakten som du blir satt opp på, om du ikke kan, prøv å bytt selv, fremfor å forvente at andre gjør det for deg. Kom og se barnet ditt spille kamp, om du ikke kan kjøre til bortekamper, ta heller en ekstra kioskvakt, eller selg mer doruller. BIDRA til tingene dine baen deltar på! Anonymkode: c0d48...461 Jeg er veldig enig… Jeg er selv introvert, har sittet i FAU og vært klassekontakt flere ganger, det krever ingen kompetanse som ikke de aller aller fleste voksne besitter… At andre muligens hadde gjort en bedre jobb kan godt være, men hva hjelper det når ingen andre meldte seg? Da tenker jeg de får ta til takke med meg som gjør så godt jeg kan, og hvis de ikke er fornøyd kan de melde seg selv frivillig neste gang 😅 Også enig videre ; stiller man opp så godt man kan på det man kan, så er ikke folk flest vanskelig dersom du trenger bytte / ikke kan en gang osv.. Det er alle de som «aldri» kan eller som gjør seg vanskelig som er irriterende.. Anonymkode: 52421...2d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #232 Del Skrevet 25. september 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg ser det, så er det slik at det å sette barn til verden fører med seg ansvar på en del arenaer, som personer uten barn ikke trenger å tenke på. FAU, klassekontakt og diverse verv innen fritidsaktiviteter er noen av disse områdene. Man kan si at man ikke kan "tvinge" noen til å inneha disse vervene, men hvis ingen tar dette ansvaret, så blir det ingen 17.mai, ingen klasseturer, ingen cuper, ingen sommerfest, ingen juleavsllutning osv osv. Og det er faktisk ikke rettferdig at de samme personene skal sitte år etter år, fordi alle ser ned i bordet eller glimrer med sitt fravær når man skal avgjøre hvem som skal inneha disse. Og det å ha verv ett sted, er faktisk heller ingen unnskyldning for å ikke ha verv andre steder. Selv om du er fotballtrener, så kan du fortsatt sitte i FAU. Å sitte som vara klassekontakt eller FAU er faktiak ikke mye jobb, og jeg har vært begge deler samtidig som jeg har vært lagleder for min sønns fotballag i 7 år. Mange tenker også at de burde slippe unna disse tingene fordi de ikke passer til det. Gjett hva, det gjør egentlig ikke jeg heller. Jeg er både introvert og innadvendt, men skjønner at for at noe skal bli gjort, så må faktisk noen stille opp. Uansett, om man ikke klarer å ha verv av ulike grunner, så still nå i hvertfall opp på det som forventes av deg som forelder til et barn på skolen eller i et idrettslag. Dukk opp på foreldremøter, ta kioskvakten som du blir satt opp på, om du ikke kan, prøv å bytt selv, fremfor å forvente at andre gjør det for deg. Kom og se barnet ditt spille kamp, om du ikke kan kjøre til bortekamper, ta heller en ekstra kioskvakt, eller selg mer doruller. BIDRA til tingene dine baen deltar på! Anonymkode: c0d48...461 Må man ha egen juleavslutning? De fleste barn deltar på aktiviteter og der har de juleavslutning. De har jo også juleavslutning i skoletiden som lærerne organiserer. Det samme gjelder sommeravslutning. Og klassetur, må man ha det? I tidligere generasjoner var det gjerne årets høydepunkt. Nå har de fleste barn fritidsaktiviteter hvor de drar på turer og med skilte foreldre er det ofte dobbelt opp med sommerferier og andre reiser. Det kan kanskje bli litt i overkant. Flere barn er introvert og vegrer seg for klasseturer og blir sliten av så mye opplegg. 17. mai er også en dag hvor de fleste har lyst å være med slekten. Barna har for mye aktiviteter allerede. Anonymkode: 22ae8...3b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #233 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Må man ha egen juleavslutning? De fleste barn deltar på aktiviteter og der har de juleavslutning. De har jo også juleavslutning i skoletiden som lærerne organiserer. Det samme gjelder sommeravslutning. Og klassetur, må man ha det? I tidligere generasjoner var det gjerne årets høydepunkt. Nå har de fleste barn fritidsaktiviteter hvor de drar på turer og med skilte foreldre er det ofte dobbelt opp med sommerferier og andre reiser. Det kan kanskje bli litt i overkant. Flere barn er introvert og vegrer seg for klasseturer og blir sliten av så mye opplegg. 17. mai er også en dag hvor de fleste har lyst å være med slekten. Barna har for mye aktiviteter allerede. Anonymkode: 22ae8...3b0 Men dersom du ønsker endringen i årshjulet, så kan du jo melde deg til FAU og jobbe for disse endringene… Ellers må du nesten tåle at de som sitter der fortsetter med status quo ❤️ Anonymkode: 52421...2d3 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #234 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fordi jeg ikke har kapasitet. Har en stressende jobb med mye kveldsarbeid. Anonymkode: 137d8...8cb Har du ikke tid til å ha barn, og stille opp for dem? Da burde du droppet å få kids. Din jobb er ikke viktigere enn andre sin, og ennå mindre viktig enn ungene dine. Håper kidsa dine driter i deg også, den dagen du blir gammel og kanskje trenger litt hjelp til ulike ting. Evnt, du blir ensom fordi ungene dine prioriteter jobb og sitt liv. Aldri ride ranke.. Anonymkode: 97462...105 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #235 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 8.36): Dere som ønsker at dugnadsprinsippet forlates til fordel for høyere kontingent: Hva tenker dere om hvor mange som da ikke vil ha råd til å delta på aktivitetene som i dag i stor grad er dugnadsfinansiert? Anonymkode: 0efae...0ff …og det da kan bli mye vanskeligere å stille et lag, fordi mange ikke har råd til å trene. Hjelper lite at x antall har råd til å betale seg ut av det, når de ikke har nok spillere til å stille et lag. Det samme i et korps. Foreldrene til ungene på kornett, og stortromma har råd til å betale. Blir et heidundrende korps! Eller to foreldre i eks svømming, skøyter, eller annen individuell idrett. Ganske kjipt, muligens? Evnt slik vi ser her, hvor ekstremt mange drar bort 17. mai. Blir litt kjedelig, slik det sto fra et sted hvor de mente de måtte droppe hele greia. Når det er sagt, må si det er litt godt å ha store unger. Være ferdig med gudd vet hvor mange langpannekaker, liter vaffelrøre, kjøringer, FAU- møter, salg av kalendere, lodd og ymse. Fem våre-dine, blir en del dugnader.. Jeg mener og vi kan droppe noen av alle avslutningene. Vi trenger ikke avslutte alt med «full pupp», både jul, påske og sommer. Hva med en pinneis, og ses etter ferien? I stedet for alle foreldre, ta med kaker osv. Kan bli litt mye, mener jeg. Litt mange dugnader. (-greit for å tjene penger, men dette er gratiskaker osv) Anonymkode: 97462...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #236 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Så det er lovpålagt å sitte i FAU, være klassekontakt og gå natteravn? Vis meg hvor det står. For ordens skyld - jeg vet at FAU som samarbeidsorgan er lovpålagt, men det betyr ikke at jeg har en plikt til å sitte i FAU. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Men du ønsker ungen din skal være trygg når den raver dritings rundt, en sen natt? -eller er du en av de som svarer det er natteravnen sin sak å få ungen din hjem, når de ringer og sier du må hente ungen, da den ligger i ei grøft? Kult da, de natteravnene som svarer de ikke har tid, men de kan be politi og barnevern gjøre det.. Er plutselig mulig å få noen til å hente lille gullet likevel, da. Tross foreldrene er langt nede i noe-godt-i-glasset nr x. Fint da, at noen ser ungdommene, politiet har sjelden tid til å følge opp annet enn spetakkel. Anonymkode: 97462...105 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #237 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du ønsker ungen din skal være trygg når den raver dritings rundt, en sen natt? -eller er du en av de som svarer det er natteravnen sin sak å få ungen din hjem, når de ringer og sier du må hente ungen, da den ligger i ei grøft? Kult da, de natteravnene som svarer de ikke har tid, men de kan be politi og barnevern gjøre det.. Er plutselig mulig å få noen til å hente lille gullet likevel, da. Tross foreldrene er langt nede i noe-godt-i-glasset nr x. Fint da, at noen ser ungdommene, politiet har sjelden tid til å følge opp annet enn spetakkel. Anonymkode: 97462...105 For det første så raver ikke ungene mine rundt dritings. For det andre har jeg holdt meg edru i årevis, og kommer til å fortsette med de i flere år til, slik at jeg alltid kan hente dem uansett hvor de er. Og da tar jeg med vennene deres og. Da jeg måtte gå natteravn, derimot ,satt barnet mitt hjemme i helgene fordi de andre ungene var utestengere og mobbere. Dem var det jo skikkelig motiverende å gå natteravn for. Not. For det tredje så er natteravn en jobb som bør gjøres av folk med erfaring og genuint engasjement, og ikke alle foreldrene på trinnet, uten individuell vurdering. Anonymkode: 9f0b7...fc4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #238 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For det første så raver ikke ungene mine rundt dritings. For det andre har jeg holdt meg edru i årevis, og kommer til å fortsette med de i flere år til, slik at jeg alltid kan hente dem uansett hvor de er. Og da tar jeg med vennene deres og. Da jeg måtte gå natteravn, derimot ,satt barnet mitt hjemme i helgene fordi de andre ungene var utestengere og mobbere. Dem var det jo skikkelig motiverende å gå natteravn for. Not. For det tredje så er natteravn en jobb som bør gjøres av folk med erfaring og genuint engasjement, og ikke alle foreldrene på trinnet, uten individuell vurdering. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Hvis man har et barn som dessverre mobbes. Kan FAU representanten på trinnet være til god hjelp. Anonymkode: c4663...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #239 Del Skrevet 26. september 2023 Med eldstemann som hadde asperger hadde jeg mer enn nok med å holde styr på han. Dugnader, fau etc var praktisk talt umulig som alenemor uten barnevakt/avlastning. Jeg hadde mer enn nok med å holde hodet over vannet. 10 år senere med partner og nytt barn gikk det fint. Jeg ble med i FAU i barnehagen, bakte kaker, stilte opp med kaffe, kjørte etc. Skal ikke dømme alle som ikke stiller opp under en kam. Er lov til å ha litt takhøyde her synes jeg. Du vet aldri hvordan de andre har det, men er det folk som ikke har utfordringer og kun ikke gidder ville jeg nok sett litt mer ned på det (om jeg visste det), Anonymkode: dc364...520 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #240 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du tenker at hvis ingen satt i FAU så ville læringsmiljøet vært utrygt? Ærlig talt, dette tror du ikke på selv?! Og hvorfor trenger foreldrene et talerør? Jeg har rektors epostadresse. Jeg kan henvende meg direkte, hvis jeg har noe på hjertet. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Nå vet jeg ikke hvor mye FAU på andre skoler gjør, men jeg har sittet i FAU noen år (...nettopp, ingen andre som ville, og det er så lite jobb at når alle bare stirrer i taket i 10 minutter så tar jeg på meg å sitte i et år til..). Og en av våre største saker var faktisk å få kommunen til å sette av nok midler til at det alltid var minst 2 lærere ute og observerte i friminuttene, fordi det faktisk VAR et utrygt skolemiljø med barn som ble banket opp i friminuttene. Noe mange foreldre kunne fortelle om, men lærerne "aldri hadde sett". Så... vil du sitte i FAU, eller vil du ha en unge som kommer hjem med hjernerystelse fordi "Per og Pål" banket ham opp og ingen grep inn? (Vi har for øvrig også lærere som sitter i FAU på skolen vår men selv jobber på andre skoler, og noen av historiene de forteller er hårreisende, blant annet ble en gutt på ungdomsskolen knivstukket i friminuttet...) Anonymkode: 37fce...02f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå