Gjest Anonyme-meg Skrevet 24. september 2023 #181 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): det er den naturlige konsekvensen, ja Anonymkode: 9f0b7...fc4 Så du syns det er helt greit at skolen eller barnehagen mister tilgangen til FAU? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #182 Del Skrevet 24. september 2023 Anonyme-meg skrev (2 minutter siden): Så du syns det er helt greit at skolen eller barnehagen mister tilgangen til FAU? Det har jeg ikke noe problem med. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 24. september 2023 #183 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det har jeg ikke noe problem med. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Vet du hva jobben til FAU er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #184 Del Skrevet 24. september 2023 Anonyme-meg skrev (4 minutter siden): Vet du hva jobben til FAU er? nå har jeg brukt en halv time på å lese referatene fra det siste årets FAU-møter på vår skole, og jeg fastholder min mening om at jeg ikke har et problem med en FAU-fri skole, Anonymkode: 9f0b7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 24. september 2023 #185 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det har jeg ikke noe problem med. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Jeg sa tidliger at det ikke var lovpålagt. Men FAU er faktisk det i skolen. Og hver klasse skal ha representanter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #186 Del Skrevet 24. september 2023 Anonyme-meg skrev (4 minutter siden): Jeg sa tidliger at det ikke var lovpålagt. Men FAU er faktisk det i skolen. Og hver klasse skal ha representanter det skrev jeg for flere innlegg siden at jeg er kjent med. Det pålegger likevel ikke en arbeidsplikt for meg personlig. Det er ikke et stortingsverv liksom, som man er pliktig til å ta imot. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #187 Del Skrevet 24. september 2023 Jeg synes det er så kjedelig med FAU og alt sånt, så jeg gidder ikke. Alltid noen andre som sier ja uansett 😊 Har bedre ting å gjøre på en søndag enn å stå i kakebod i idrettshallen. Anonymkode: 2f4e8...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #188 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 20.54): Jeg ønsker bare å skyte inn en ting; vær så uendelig snill å ikke la det gå utover barna til disse foreldrene. Jeg var barn av uengasjerte foreldre(de hadde ingen unnskyldninger) og jeg fikk alt peset med at de aldri stilte opp. Måtte bare slutte på aktiviteter til slutt. Anonymkode: 15491...094 Sorry altså, men jeg er ikke så glad i andres barn at jeg tar foreldrenes jobb. Da får barna heller lide. Jeg har nok annet om jeg ikke skal jobbe ekstra pga andres latskap. Anonymkode: 4d14b...45e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 24. september 2023 #189 Del Skrevet 24. september 2023 Barnet mitt har ikke fritidsaktiviteter ennå (står i kø for å få plass), men jeg stiller på alt av foreldremøter, stiller opp til 17. mai og lignende. Jeg har sterk angst med flere sykdommer på slep, så for eksempel FAU og salg av ditt og datt klarer jeg ikke. Det jeg klarer av ulike aktiviteter gjør jeg, jeg stiller gjerne med kake til kakesalg eller lager kaffe og slik, men noe som har noe med veldig mange mennesker å gjøre, og snakke høyt foran mengder av folk klarer jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 24. september 2023 #190 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): det skrev jeg for flere innlegg siden at jeg er kjent med. Det pålegger likevel ikke en arbeidsplikt for meg personlig. Det er ikke et stortingsverv liksom, som man er pliktig til å ta imot. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Men noen må stille. Å det bør gå på rundgang. At FAU på din skole har lite å drive med, vitner om uengasjerte foreldre. Eller er alt perfekt ved skolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #191 Del Skrevet 24. september 2023 Anonyme-meg skrev (1 minutt siden): Men noen må stille. Å det bør gå på rundgang. At FAU på din skole har lite å drive med, vitner om uengasjerte foreldre. Eller er alt perfekt ved skolen? jeg sa ikke at de driver med lite. Jeg sa bare at det de driver med kan vi klare oss uten. Det vi ikke kan klare oss uten, er 17. maiarrangementet deres, men det kunne enkelt vært erstattet av en 17. maikomite. Den skulle jeg med glede meldt meg frivillig til. Men det supperådet som sitter og tar imot informasjon fra rektor, som de ikke bringer videre, det hadde vi klart oss fint uten. Da måtte rektor henvendt seg direkte til alle istedet. Det hadde igrunnen vært mye bedre. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 24. september 2023 #192 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg sa ikke at de driver med lite. Jeg sa bare at det de driver med kan vi klare oss uten. Det vi ikke kan klare oss uten, er 17. maiarrangementet deres, men det kunne enkelt vært erstattet av en 17. maikomite. Den skulle jeg med glede meldt meg frivillig til. Men det supperådet som sitter og tar imot informasjon fra rektor, som de ikke bringer videre, det hadde vi klart oss fint uten. Da måtte rektor henvendt seg direkte til alle istedet. Det hadde igrunnen vært mye bedre. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Da har dere et dårlig FAU ved deres skole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #193 Del Skrevet 24. september 2023 Anonyme-meg skrev (Akkurat nå): Da har dere et dårlig FAU ved deres skole. Det tviler jeg på. Det er en veldig stor skole, så jeg antar at til FAU å være er de sikkert helt ok og ganske veldrevet. Det er bare det at det er min personlige mening at de oppgavene de er tillagt, gjør dem, per def, til et supperåd. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #194 Del Skrevet 24. september 2023 Anonyme-meg skrev (36 minutter siden): Men noen må stille. Å det bør gå på rundgang. At FAU på din skole har lite å drive med, vitner om uengasjerte foreldre. Eller er alt perfekt ved skolen? Jeg er ikke enig i at det bør gå på rundgang. Jeg synes faktisk det er en helt elending ide. Det er et verv som bør tas av folk som ikke finner det fullstendig meningsløst og provoserende, og som faktisk har tid og anledning til å gjøre jobben. Hvis det skal gå blindt på rundgang, så risikerer man å legge det på alenemammaen med ME, eller familien som har fem barn og allerede er klassekontakt i tre andre klasser. Anonymkode: 9f0b7...fc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 24. september 2023 #195 Del Skrevet 24. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke enig i at det bør gå på rundgang. Jeg synes faktisk det er en helt elending ide. Det er et verv som bør tas av folk som ikke finner det fullstendig meningsløst og provoserende, og som faktisk har tid og anledning til å gjøre jobben. Hvis det skal gå blindt på rundgang, så risikerer man å legge det på alenemammaen med ME, eller familien som har fem barn og allerede er klassekontakt i tre andre klasser. Anonymkode: 9f0b7...fc4 Men de må ta en del av jobben de også. Det er en del av det å ha barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #196 Del Skrevet 24. september 2023 Anonyme-meg skrev (Akkurat nå): Men de må ta en del av jobben de også. Det er en del av det å ha barn. ikke enig 🤷♀️ Anonymkode: 9f0b7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #197 Del Skrevet 25. september 2023 Fordi jeg ikke har kapasitet. Har en stressende jobb med mye kveldsarbeid. Anonymkode: 137d8...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. september 2023 #198 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 1.15): Til dere som overlater alt av verv, dugnad og engasjement rundt egne unger til andre foreldre - hvorfor? Da tenker jeg ikke på dere som er nedsyltet i angst og problemer, har eneansvar osv. men dere som er på det jevne. Hvorfor kan dere ikke bidra med noe på følgende: Kafe med håndballaget? Stiller ikke. Dugnad for idrettslaget? Lukker ørene. Samkjøring til bursdag/treninger/cup/kamp? Ikke et ord. 17. maikomite? Da reiser vi bort. Klassekontakt. Tysst. FAU? Aldri. Bidra med innspill i Facebook-grupper for klassen/fritidsaktiviteter? Neida. Vet dere hva? Dere driter dere ut! Anonymkode: c3929...67c Men i all verden. Har du tenkt at folk er forskjellige? Noen passer til den ene jobben, andre til den andre. Har du tenkt at familier er forskjellige? Noen har overskudd til det, andre - ikke. Hva er denne svartmalingen av foreldre som ikke ''bidrar'' i verv, dugnad, engasjement, idrettslag, osv? Ingen av mine barn driver med organisert idrett som er foreldredrevet. Jeg er sjeleglad for det. Jeg orker ikke alt styret og den ubetalte merjobben som blir påtvunget foreldrene. Eldste deltar i en slags idrett, men det er andre som driver det, vi betaler månedsbeløp og det eneste foreldrene må gjøre er levere, hente og hvis de vil kan de være der og se på treningen. Det er andre som organiserer 3 ganger i året ''leir'' i nærheten i løpet av en helg, vi bare leverer og henter barna med tilhørende sovepose, klær og annet i en gymbag. Mat, drikke, moro og alt annet er det de som driver aktiviteten til vanlig som sørger for og som betales med det månedlige beløpet. Man som forelder slipper stresset og kan fokusere på andre ting. Jeg har sittet i FAU både i barnehage, og på skole, jeg deltar i dugnader når jeg orker og har tid, donerer til loppemarked, baker en kake eller to til sosiale ting på skolen, osv, men det kreves mer og mer av foreldrene i dag i en allerede hektisk hverdag med jobb, hus og barn. Så jeg melder pass fremover bortsett fra når det blir vårt trinns tur å organisere 17.mai og da bidrar jeg gjerne med mat og ikke annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. september 2023 #199 Del Skrevet 25. september 2023 Anonyme-meg skrev (8 timer siden): Men de må ta en del av jobben de også. Det er en del av det å ha barn. Det er ikke en del av det å ha barn. Det er et norsk fenomen som mangler i mange andre land. Barn vokser kjempefint også uten at foreldrene er i FAU, styrer med foreldredrevet idrett og generelt må gjøre masse annet som ikke gjøres i mesteparten av verden. Når grensen mellom frivillighet og påbud krysses og det frivillige går over til påbud, da har man mistet det helt og må finne et nytt system som ikke pålegger foreldrene mye unødvendig merarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #200 Del Skrevet 25. september 2023 Drizzt skrev (12 minutter siden): Det er ikke en del av det å ha barn. Det er et norsk fenomen som mangler i mange andre land. Barn vokser kjempefint også uten at foreldrene er i FAU, styrer med foreldredrevet idrett og generelt må gjøre masse annet som ikke gjøres i mesteparten av verden. Når grensen mellom frivillighet og påbud krysses og det frivillige går over til påbud, da har man mistet det helt og må finne et nytt system som ikke pålegger foreldrene mye unødvendig merarbeid. Men nå lever vi i Norge. Og i Norge er det lovpålagt å ha FAU på skolen, da må noen sitte. Flere av fritidsaktivitetene som barn kan være med på er styrt på frivillighet. Skal barna være med da, må foreldrene hjelpe til. Men å ha barna sine der, er helt frivillig. Men det er de det går utover. Anonymkode: c4663...9ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå