AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #1 Del Skrevet 21. september 2023 Er det da innafor med penbukse/bluse eller "må" det være kjole?? Skal i høstbryllup nå og sliter med antrekk, veldig lite kjoler å velge i nå som jeg synes noe om... Anonymkode: 930f8...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #2 Del Skrevet 21. september 2023 Spør bruden hvis du er i tvil. Anonymkode: 71b07...382 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #3 Del Skrevet 21. september 2023 eller hva med en søt sommerkjole med olajakke over? (er jo spådd kjølig/regn-derav jakken) Kan jeg ha det? Kan seff spørre, men føler det litt teit Kjenner ikke bruden så godt...(er mennene våre som har en relasjon) Anonymkode: 930f8...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #4 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): eller hva med en søt sommerkjole med olajakke over? (er jo spådd kjølig/regn-derav jakken) Kan jeg ha det? Kan seff spørre, men føler det litt teit Kjenner ikke bruden så godt...(er mennene våre som har en relasjon) Anonymkode: 930f8...37d Olajakke i bryllup? Nei. Hadde vært helt upassende i alle bryllup jeg har vært i. Forskjell på st.hans og bryllup.. Anonymkode: 157f5...f56 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Del Skrevet 21. september 2023 Penbukse og pyntet bluse er innafor. Med fine sko. Type pumps eller liknende Anonymkode: dcc51...1bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): eller hva med en søt sommerkjole med olajakke over? (er jo spådd kjølig/regn-derav jakken) Kan jeg ha det? Kan seff spørre, men føler det litt teit Kjenner ikke bruden så godt...(er mennene våre som har en relasjon) Anonymkode: 930f8...37d Hvis du ikke kjenner brudeparet så godt så ville jeg gått i kjole og ikke bukse og bluse fordi kjole er mer «safe». Og forstår aldri folk som skriver «det er lite å velge i nå»- har du ingen kjoler hjemme? De fleste damer har vel massevis av kjoler. En sommerkjole går bra, men jeg ville ikke valgt olajakke over i bryllup. Mest safe er en mellom-pyntet kjole med blazer eller en cardigan over. Anonymkode: 2ba6b...d8c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Del Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du ikke kjenner brudeparet så godt så ville jeg gått i kjole og ikke bukse og bluse fordi kjole er mer «safe». Og forstår aldri folk som skriver «det er lite å velge i nå»- har du ingen kjoler hjemme? De fleste damer har vel massevis av kjoler. En sommerkjole går bra, men jeg ville ikke valgt olajakke over i bryllup. Mest safe er en mellom-pyntet kjole med blazer eller en cardigan over. Anonymkode: 2ba6b...d8c er ikke sånn at alle damer har massevis med kjoler nei. Jeg har aldri vært en kjole jente og har veldig få. men faktisk kjøpt meg 3 sommerkjoler i sommer, det er vel mer enn jeg har kjøpt hele livet mitt omtrent Har en ordentlig pen-kjole, men den er blitt litt for stor.... Har en blazer jeg kunne hatt over, men føler ikke den passer til den kjolen... Anonymkode: 930f8...37d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 21. september 2023 #8 Del Skrevet 21. september 2023 Hadde aldri gått i verken bukse eller olajakke i bryllup. Kjole er safe. Evt pen jakke/blazer over. Ikke olajakke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #9 Del Skrevet 21. september 2023 38 minutter siden, AnonymBruker said: er ikke sånn at alle damer har massevis med kjoler nei. Jeg har aldri vært en kjole jente og har veldig få. men faktisk kjøpt meg 3 sommerkjoler i sommer, det er vel mer enn jeg har kjøpt hele livet mitt omtrent Har en ordentlig pen-kjole, men den er blitt litt for stor.... Har en blazer jeg kunne hatt over, men føler ikke den passer til den kjolen... Anonymkode: 930f8...37d Hva med blazer over sommerkjole? Anonymkode: 7ba51...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #10 Del Skrevet 22. september 2023 Penbukse og bluse er innenfor ved nesten alle kleskoder (unntatt galla). Det er materialet og stilen som avgjør. Anonymkode: f030f...487 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 22. september 2023 #11 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis du ikke kjenner brudeparet så godt så ville jeg gått i kjole og ikke bukse og bluse fordi kjole er mer «safe». Og forstår aldri folk som skriver «det er lite å velge i nå»- har du ingen kjoler hjemme? De fleste damer har vel massevis av kjoler. En sommerkjole går bra, men jeg ville ikke valgt olajakke over i bryllup. Mest safe er en mellom-pyntet kjole med blazer eller en cardigan over. Anonymkode: 2ba6b...d8c Nei, de fleste kvinner har ikke massevis av kjoler. Det er ikke alle som er i pyntede selskaper hele tiden, alle er ikke så opptatt av klær, og noen har ikke råd til å kjøpe så mye klær at de har skapet fullt av klær de aldri bruker. Det andre er jeg enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #12 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg hadde heller ikke gått med Olajakke i bryllup, men ellers synes jeg både enkle kjoler og pen bukse/bluse er innafor. De som har «strenge» kleskoder pleier poengtere det. Jeg har ofte spurt noe andre som skal gå hvilket nivå de legger seg på, dersom jeg er usikker - kjenner du noen andre som skal? 😊 Anonymkode: 922d7...627 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. september 2023 #13 Del Skrevet 22. september 2023 Hva med en fin jumpsuit? ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 22. september 2023 #14 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Penbukse og bluse er innenfor ved nesten alle kleskoder (unntatt galla). Det er materialet og stilen som avgjør. Anonymkode: f030f...487 Det er jeg for så vidt enig i, men siden TS spør om hun kan bruke olajakke, tror jeg kanskje ikke hun helt er der at hun ser hvilken penbukse hun kunne komme unna med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. september 2023 #15 Del Skrevet 22. september 2023 https://www.only.com/nb-no/product/15302472_767/jumpsuit?gclid=Cj0KCQjw06-oBhC6ARIsAGuzdw2RIL0kOYsTe3KNhQclko5vyUm40WXPm2IEGqWw6AvQDtpxm5UtiwgaAhoKEALw_wcB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #16 Del Skrevet 22. september 2023 ti10 skrev (4 timer siden): Det er jeg for så vidt enig i, men siden TS spør om hun kan bruke olajakke, tror jeg kanskje ikke hun helt er der at hun ser hvilken penbukse hun kunne komme unna med. Der har du et poeng ja. Det bør jo selvsagt være en bukse i det som kalles «festfint materiale», altså ikke den svarte dressbukse man bruker på jobben, men for eksempel en løstsittende bukse i fløyel eller silke (eller liknende materiale). Anonymkode: f030f...487 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #17 Del Skrevet 22. september 2023 ti10 skrev (7 timer siden): Det er jeg for så vidt enig i, men siden TS spør om hun kan bruke olajakke, tror jeg kanskje ikke hun helt er der at hun ser hvilken penbukse hun kunne komme unna med. TS her. Joda, jeg har penbukser jeg kunne kommet unna med hadde tilogmed hatt pene bluser å bruke til de. Men jeg har ikke penjakke til å ha utenpå kjolene... MEN, nå har det ordnet seg. Den kjolen jeg hadde som var litt for stor, har jeg fått sydd sammen litt over brystet (der den var for stor) og satt på en brosje der så ser det OK ut. Værmeldingen for stedet er også bedre nå enn tidligere så behovet for jakke blir ikke like stort-så da løser det seg greit denne gangen Anonymkode: 930f8...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #18 Del Skrevet 22. september 2023 ti10 skrev (7 timer siden): Nei, de fleste kvinner har ikke massevis av kjoler. Det er ikke alle som er i pyntede selskaper hele tiden, alle er ikke så opptatt av klær, og noen har ikke råd til å kjøpe så mye klær at de har skapet fullt av klær de aldri bruker. Det andre er jeg enig i. Da hadde jeg gått til innkjøp av en -1- kjole, som hang klar, og som jeg kunne brukt til alle (eller nesten alle) anledninger. For å passe til alt vil de fleste like en som er i en nøytral farge, verken for avkledd eller påkledd og i en fasong som kler deg. Blå, grønn eller brun kan være en aktuell farge og kjolen kan feks ha halvlange eller lange ermer og slutte ca ved kneet. Og så kan du variere med smykker, sko osv etter anledning. Skal love deg at du er mye finere med den enn noe rask som er tatt med fra Vero Moda i siste sekund. Det var det jeg mente - ikke at man skal ha masse forskjellige kjoler til søle anledninger men en eller noen få som passer til alt. Det er det jeg ikke skjønner at ikke alle kvinner har. Det er så mye enklere å kle seg og du trenger ikke stresse med nytt antrekk til hver gang. Før noen skriker ut - men jeg går opp og ned i vekt! - da har du to kjoler til ulik vektsituasjon eller en kjole som sr fleksibel i størrelsen. Anonymkode: 2ba6b...d8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #19 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da hadde jeg gått til innkjøp av en -1- kjole, som hang klar, og som jeg kunne brukt til alle (eller nesten alle) anledninger. For å passe til alt vil de fleste like en som er i en nøytral farge, verken for avkledd eller påkledd og i en fasong som kler deg. Blå, grønn eller brun kan være en aktuell farge og kjolen kan feks ha halvlange eller lange ermer og slutte ca ved kneet. Og så kan du variere med smykker, sko osv etter anledning. Skal love deg at du er mye finere med den enn noe rask som er tatt med fra Vero Moda i siste sekund. Det var det jeg mente - ikke at man skal ha masse forskjellige kjoler til søle anledninger men en eller noen få som passer til alt. Det er det jeg ikke skjønner at ikke alle kvinner har. Det er så mye enklere å kle seg og du trenger ikke stresse med nytt antrekk til hver gang. Før noen skriker ut - men jeg går opp og ned i vekt! - da har du to kjoler til ulik vektsituasjon eller en kjole som sr fleksibel i størrelsen. Anonymkode: 2ba6b...d8c TS her, jeg har hatt en knelang selskapskjole, men gått ned nesten 10 kilo så den begynner å bli for stor, spesielt over brystet. men har satt noen sting der, samt satt på den brosje nå så da går den hvertfall denne gangen fikk også noe kort tid på å planlegge dette, så ikke like lett å finne noe nytt på et lite sted med lite utvalg. Anonymkode: 930f8...37d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #20 Del Skrevet 22. september 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Der har du et poeng ja. Det bør jo selvsagt være en bukse i det som kalles «festfint materiale», altså ikke den svarte dressbukse man bruker på jobben, men for eksempel en løstsittende bukse i fløyel eller silke (eller liknende materiale). Anonymkode: f030f...487 Fløyel? Nei bedre med dressbuksen enn det Anonymkode: 7ba51...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå