Gå til innhold

Hvor lenge registrere etter treningsøkt på pulsklokke for å få riktig forbrenning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man forbrenner jo også etter en økt. Hvis man stopper klokken rett etter trening, blir ikke da antall kalorier som er forbrent, for lav? 

Hvor lenge bør man registrere trening før klokken stoppes?

Anonymkode: d63dc...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klokken din viser trolig et litt for høyt tall uansett, så hvorvidt du lar klokken gå i 10 minutter til har lite å si. 

Anonymkode: 0c944...e08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man forbrenner jo også etter en økt. Hvis man stopper klokken rett etter trening, blir ikke da antall kalorier som er forbrent, for lav? 

Hvor lenge bør man registrere trening før klokken stoppes?

Anonymkode: d63dc...973

Jeg stopper iallfall klokka ganske umiddelbart, men den sitter fortsatt på armen og ser hvor høy puls jeg har hele tiden. Mulig den kalulerer dagsforbrenning ut fra det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stopper umiddelbart etter, for jeg vil ikke registrere mer trening enn jeg faktisk gjør. 
Men min fitbit regner kalorier etter pulsen, og jeg bruker klokka for å registrere treningsøkters lengde og kunne se intensiteten i det tidsrommet. 

Anonymkode: 6db48...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ingenting å si for klokka registrerer jo forbrenning uansett så lenge den er på? Får du 100 kalorier ekstra registrert på økta etter en treningsøkt betyr det bare 100 kalorier mindre registrert på "ikke trening". 

I tillegg overestimerer disse klokkene noe veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger å bekymre deg for at klokka sier du har forbrent mindre kalorier enn sannheten. Vær heller litt bekymret andre veien.

Anonymkode: e2e6c...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klokkene er så unøyaktige, og innholdet som står på maten du spiser er så unøyaktig, at dette er irrelevant å tenke på :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...