Gå til innhold

Hvordan sjekke om jeg har lappen på manuell eller automat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

bankid med kodebrikke, så kommer det opp "feil inntastet, prøv igjen" etter jeg har skrevet mitt personlige passord. Logget inn på banken for å se om det funka der, og det gjorde det. Så mistenker at den kun ikke funker på Staten vegvesen sin nettside

Anonymkode: db81f...267

Det høres jo mest ut som om du gjør en tastefeil på den siden. 

Anonymkode: e8f84...637

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så, du fikk tilbud om en time for å komme og snakke med dem. Og så passet ikke tidspunktet de foreslo. 
Da må du jo nesten lete etter en løsning da. Sjekk om de har lenge åpent en dag i uka, så det er mulig å reise dit etter jobb. 

Det er jo generelt ganske rart at  du får feilmelding når du prøver å logge deg inn, og at de ikke har mulighet til å hjelpe deg med å finne ut av det problemet uten å møte opp fysisk. 

Har du forsøkt å laste ned appen? For å se om du klarer å få lastet inn førerkortet ditt der? 

Anonymkode: e8f84...637

Jeg får opp samme problem som jeg gjør på nettsiden deres når jeg prøver å logge inn på appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan skal jeg vite hvordan Staten vegvesen fungerer? Jeg mistenkte jo i utgangspunktet at de hadde blokkert meg eller slettet min profil ettersom jeg har vært inaktiv i 13+ år? Grunnen til at jeg tenkte det er fordi de gjorde det samme på Instagram og Twitter, altså å fjerne inaktive brukere. Det er da vel ikke så rart forslag å komme?

Jo, det er et veldig rart forslag å komme med. At du ikke ser forskjell på svv og tjenester i sosiale medier viser et kunnskapshull du burde dekke.

Anonymkode: 5b0be...201

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Maatte_ha_konto said:

Hva er dette her?🤣

det automatopplegget fantes ikke for 13 år siden, ergo du har mulighet til å kjøre både manuell og automat dersom du ikke av årsaker som handikap ikke har lov.

Ehh jo. Automatlappen var en greie for 13 år siden og. 

Anonymkode: 5b0be...201

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som aldri hat tatt en eneste kjøretime har jo bedre oversikt over lovverk og alternativer enn TS... Men det som faktisk bekymrer meg mest av alt her, er at et menneske som knapt har sittet bak et ratt på 13 år og har minimalt med kjæreerfaring, uten å nøle sier ja til å ta på seg sjåføroppgaver i jobben.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke reise på jobb når du har timen, TS, for du kan ikke kjøre uten lappen.

Anonymkode: 50504...e37

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hei. Jeg har av ulike grunner ikke fått kjørt noe særlig bil siden oppkjøring, som var for over 13 år siden. Har kjørt biler til noen venninner litt her og der, men har aldri eiet min egen bil. Men det har seg slik at jeg har begynt i en ny jobb, hvor det kreves at man må kjøre store varebiler for å levere/hente ulike folk. Men problemet er at varebilen er manuell, og jeg kan faktisk ikke huske om jeg kjørte opp på manuell eller automat.

Jeg vet det høres utrolig dumt ut, men la meg forklare. Da jeg gikk på kjøreskolen så brukte kjørelæreren min to ulike biler da vi kjørte sammen. Han hadde to biler som var akkurat samme merke og modell, men ulike girkasse. Det var mange ganger han hadde andre elever som kjørte opp på automat, at han ikke gadd å skifte bilen før vår kjøretimer. Noe som endte opp med at jeg kjørte både automat og manuell i kjøretimene. Jeg tenkte ikke noe særlig over det før nå, men det var ganske sykt av han å gjøre. Jeg burde ha rapportert han, men tenkte ikke noe særlig over det den gang. Men på selve oppkjøringsdagen klarer jeg faktisk ikke å huske om jeg kjørte opp på manuell bilen eller automat bilen. Jeg hadde andre ting som foregikk i livet mitt på den tiden, og kan ærlig si at jeg husker veldig lite fra den tiden også. Jeg har jo også kjørt venninnene mine sin biler noen få ganger, og noen av dem har manuell biler, så er utrolig rart å tenke på at jeg muligens har brutt loven de gangene jeg kjørte dem!

Jeg finner ikke førerkortet mitt, og kan ikke huske å ha sett den siden jeg fikk den i postkassa, siden jeg ikke hadde en bil og som sagt andre ting foregikk som var langt viktigere. Jeg har lest på nettet at det skal stå en slags kode på førerkortet som tilsier hvilke klasser man har rett å kjøre på, men jeg får heller ikke logget inn på Statens Vegvesen for å få sjekket dette.

Har ikke spurt noen venner om hjelp siden dette er utrolig flaut. Tenk å ikke huske hvilken bil man kjørte opp med! Skammer meg sånn. Men de fra jobben antar at jeg kan kjøre varebilen, og det gikk overraskende bra i går faktisk, da jeg kjørte for første gang på halvannet år. Takk for all hjelpa jeg får!

Kanskje du kan laste ned førerkortappen og logge inn på den måten? Der er jo førerkortet ditt også. 

Anonymkode: 0f49c...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

bankid med kodebrikke, så kommer det opp "feil inntastet, prøv igjen" etter jeg har skrevet mitt personlige passord. Logget inn på banken for å se om det funka der, og det gjorde det. Så mistenker at den kun ikke funker på Staten vegvesen sin nettside

Prøvd med app eller SMS?

Anonymkode: eaa54...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ringte dem istad, og de på telefonen sa at de ikke hadde tilgang til å søke meg opp, og ba meg om å komme til dem i morgen kl 10:15. Men det har jeg ikke tid til ettersom jeg jobber og skal på kino.

Skal du kjøre til jobb eller i løpet av dagen? Du skjønner at du ikke har lov å kjøre før dette er fikset? 

Det virker ikke som du skjønner det hvis det er viktigere for deg å dra på kino.

Anonymkode: 7b1c7...4ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å oppsøke statens vegvesen uten timeavtale, må gjerne vente litt lengre. 

Anonymkode: a0cda...3d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Jeg som aldri hat tatt en eneste kjøretime har jo bedre oversikt over lovverk og alternativer enn TS... Men det som faktisk bekymrer meg mest av alt her, er at et menneske som knapt har sittet bak et ratt på 13 år og har minimalt med kjæreerfaring, uten å nøle sier ja til å ta på seg sjåføroppgaver i jobben.

Det var ikke sånn at jobben min gikk ut på å kjøre store personbiler og frakte folk osv. Men sjåføren på jobben er sykemeldt og de to andre på jobben hadde ikke førerkort eller kun førerkort på automat. Jeg vil si at det gikk overraskende bra første gang jeg kjørte, (selv om jeg ærlig kan si at jeg glemte hva vikepliktskiltet var men huska det igjen raskt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Skal du kjøre til jobb eller i løpet av dagen? Du skjønner at du ikke har lov å kjøre før dette er fikset? 

Det virker ikke som du skjønner det hvis det er viktigere for deg å dra på kino.

Anonymkode: 7b1c7...4ff

Dersom du  hadde lest tråden, hadde du fått med deg at jeg ikke har en bil, og har så vidt kjørt siden jeg fikk førerkortet for 13  år siden. Jeg kjører kun på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du kan laste ned førerkortappen og logge inn på den måten? Der er jo førerkortet ditt også. 

Anonymkode: 0f49c...6d8

Det er mange som ber meg om å gjøre dette her, og vanligvis hadde jeg sagt "les tråden så ser du hvorfor jeg ikke kan bruke appen heller" men ser det begynner å bli 8 sider lang så ikke rart de samme spørsmålene stilles på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warg skrev (1 time siden):

Hei TS, du kunne ikke være så snill å fortelle hvor i landet du skal ferdes? 

Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan ikke reise på jobb når du har timen, TS, for du kan ikke kjøre uten lappen.

Anonymkode: 50504...e37

Jo, jeg ser den. Men jeg må møte opp på jobb, kan ikke risikere å få sparken igjen. Jeg trenger virkelig pengene, og hvis jeg forteller til sjefen min om at jeg ikke engang aner hvilken førerkortklasse jeg har, hvordan tror du han kommer til å reagere. Vil helst løse dette uten å blande han inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, jeg ser den. Men jeg må møte opp på jobb, kan ikke risikere å få sparken igjen. Jeg trenger virkelig pengene, og hvis jeg forteller til sjefen min om at jeg ikke engang aner hvilken førerkortklasse jeg har, hvordan tror du han kommer til å reagere. Vil helst løse dette uten å blande han inn.

Du har nok manuell. Automat var ikke så populært for 13 år siden. Husker du hvilken kjøreskole du kjørte med? Du kan ringe de og spørre. 

Anonymkode: 257d3...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bestille time på vegvesen.no, eller du kan dra dit og trekke kølapp. Kan bli litt venting, men det er jo verdt det. 

Anonymkode: dabb7...790

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var ikke sånn at jobben min gikk ut på å kjøre store personbiler og frakte folk osv. Men sjåføren på jobben er sykemeldt og de to andre på jobben hadde ikke førerkort eller kun førerkort på automat. Jeg vil si at det gikk overraskende bra første gang jeg kjørte, (selv om jeg ærlig kan si at jeg glemte hva vikepliktskiltet var men huska det igjen raskt!)

Holder meg unna Trøndelag imorgen, jeg........................

Anonymkode: b6a33...a6f

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Holder meg unna Trøndelag imorgen, jeg........................

Anonymkode: b6a33...a6f

ingen behov for det. Vet at det er et trekantet skilt som er hvitt og rødt👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...