Arielle Skrevet 22. januar 2006 #1 Skrevet 22. januar 2006 Kan være noe som man kjøper, eller noe jeg kan lage selv. Noe som er fint og nyttig å få og som man har "bruk" for eller som er fint å ha hele barndommen/livet. Altså ikke en genser som de vokser ut av etter to måneder.. Er ikke så veldig glad i sånn sølvnips.. Det er til en gutt, bare sånn til opplysning
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #2 Skrevet 22. januar 2006 Jeg ga penger, det får han også til konfirmasjonen og 18-årsdagen samt andre ganger dersom jeg har råd
Gjest Pi Skrevet 22. januar 2006 #3 Skrevet 22. januar 2006 Medlemsskap i borettslaget på hjemplassen (blir sinnsykt god ansennitet når tiden er inne). Må bare følges opp av evt bursdagsgaver hvert år med fornyelse av medlemsskapet. Og så bør man vel forsikre seg om at det er på en plass der foreldrene er enige i at et borettslagsmedlemsskap kan være sannsynlig nyttig.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #5 Skrevet 22. januar 2006 Avhengig av prisklasse selvfølgelig, men en virkelig flott gave er å kjøpe en barnestol som er malt med barnemotiv. Eks. OleBrum, Karius og Baktus eller andre. På stolen kan du også få skrevet barnets nav og fødselsdato. De er virkelig flotte. Vi har slike som er kjøpt på malurten.no. Vet det er mange som driver med slikt. Søk på nettet for å finne noe i nærheten av deg.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #6 Skrevet 22. januar 2006 Vår sønn fikk Hagløfs barnesovepose(alder 1-13 år ca) og Hagløfs barnetursekk. Dette er noe han har brukt veldig mye, og som vi satte stor pris på. Men hvis foreldrene ikke er glade i friluftsliv, er det kanskje ikke noe alternativ.
Shea Skrevet 22. januar 2006 #7 Skrevet 22. januar 2006 Hva med å få noen (om du ikke kan selv) til å brodere et mønster og navn på et flott sengtøysett. Det er jo også mulig å kjøpe et flott sengtøysett og bare brodere på navnet selv. Det gjorde jeg til et av mine tantebarn og ble meget godt mottatt.
Tjorven Skrevet 23. januar 2006 #8 Skrevet 23. januar 2006 Hva med å brodere en klokkestreng? Lage kleshengere og dekorere? Eller hva med en slik bok, den er jo suveren: http://www.dinsaga.se/
Chiquita Skrevet 23. januar 2006 #9 Skrevet 23. januar 2006 Avhengig av prisklasse selvfølgelig, men en virkelig flott gave er å kjøpe en barnestol som er malt med barnemotiv. Eks. OleBrum, Karius og Baktus eller andre. På stolen kan du også få skrevet barnets nav og fødselsdato. De er virkelig flotte. Vi har slike som er kjøpt på malurten.no. Vet det er mange som driver med slikt. Søk på nettet for å finne noe i nærheten av deg. ← Du kan lage selv også. Det går med litt tålmodighet og "juks" (printe ut motivet på overheadpapir, skjære ut de svarte linjene, tegn og mal) Har gjort det selv jeg, og det ble svært vellykket
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #10 Skrevet 23. januar 2006 Jeg bruker å gi den store barnesangboka. Hos de som har fått den av meg vet jag at det har vært en stor suksess. pulverheksa
Skravla Skrevet 23. januar 2006 #11 Skrevet 23. januar 2006 Min niese fikk et rør hvor det var gravert inn navn, fødselsdato, dåpsdato etc. Inne i røret var det plass til dåpsattest/fødselsattest.
Gjest Liten Tapir Skrevet 23. januar 2006 #12 Skrevet 23. januar 2006 Eventyrbøker ← Eller noe ala Astrid Lindgrens eller Torbjørn Egners samlede, sangbøker osv. Eller hva med alle Pippi eller Emil-filmene på DVD?
Gjest Gjest_lene_* Skrevet 23. januar 2006 #13 Skrevet 23. januar 2006 vin. lagrings vin. så kan han åpne den på atten årsdagen sin.
2små Skrevet 24. januar 2006 #14 Skrevet 24. januar 2006 Hva med å kjøpe aksjefond til gutten? En fin gave å få og muligens vil han tjene noen ekstra kroner når han skal løse dem ut når han blir konfirmant/18 årsdagen. Og hvis du setter inn litt penger i ny og ne blir det til slutt en meget fin gave over lang sikt.
Glossy Skrevet 24. januar 2006 #15 Skrevet 24. januar 2006 Jenta mi fikk redningsvest. Helt supert for oss som er en del i båt. Ellers er bøker helt supert å få.
Arielle Skrevet 24. januar 2006 Forfatter #16 Skrevet 24. januar 2006 Du kan lage selv også. Det går med litt tålmodighet og "juks" (printe ut motivet på overheadpapir, skjære ut de svarte linjene, tegn og mal) Har gjort det selv jeg, og det ble svært vellykket ← Det var jo ikke så dumt. Elsker å holde på med slike ting selv. Hvor kjøpte du selve stolen?
Gjest gjesta Skrevet 24. januar 2006 #17 Skrevet 24. januar 2006 Jeg malte en dåpstallerken til fadderbarnet mitt, med navn og dåpsdato. Den ble veldig populær, og flere ville at jeg skulle lage en slik en til deres barn og, men det ble bare med denne ene gangen. Ville at den skulle være litt spesiell, og ikke slik som alle søskenbarna hans hadde
Spirito Skrevet 25. januar 2006 #18 Skrevet 25. januar 2006 Vin synes jeg ikke passer til et dåpsbarn, hvis jeg skal være ærlig. Jeg var i dåp der dåpsbarnet fikk en vin som skulle være "klar" til 20-årsdagen hennes, men de færreste 20-åringer setter pris på slike dyre, gamle viner. Synes heller man kan gi årgangsvin til 18-årsdagen som er god når man fyller 30. Og klokkestrenger er kanskje ikke noe barn (og etterhvert ungdom) setter pris på? Jeg ga Thorbjørn Egnes samlede plater og en eventyrbok sist jeg var i dåp, det er ting man har glede av hele livet, fra dåpen og til man selv får barn og barnebarn. Til jenter er det fint å gi smykkeskrin, de får ofte masse smykker og har ikke noe å ha dem i.
Gjest Rognebær Skrevet 25. januar 2006 #19 Skrevet 25. januar 2006 Hvis det er fare for at barnet dras ut i skog og mark, ville jeg vurdert en flott, forseggjort, ikke så stor kniv, slik at barnet kan ha sin egen og lære å bruke den på en forsvarlig måte som det livsviktige verktøyet en kniv er på tur! Gjerne håndlaget, med navnet brent inn på slira og kanskje også skaftet.
HMSP Skrevet 26. januar 2006 #20 Skrevet 26. januar 2006 Jeg gav en gang en skikkelig kniv i dåpsgave. Det er en familie som er mye på tur så han kan lære å bruke naturen skikkelig. Tenk gjerne langsiktig. Det var mange gode forslag her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå