AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Del Skrevet 20. september 2023 Men på selve appen står det 12+, og det tolkes som 12 år og 1 dag av datteren min og flere av hennes venninner. Min datter fyller snart 12, og alle hennes venninner har snap allerede. Noen har hatt det i mange år, men det er en annen diskusjon. Er det 12 eller 13 års aldersgrense på snap? Anonymkode: 2402e...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 20. september 2023 #2 Del Skrevet 20. september 2023 alle sosiale medier-13 år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Del Skrevet 20. september 2023 Fra Barneombudet: Det er 13 års aldersgrense på tjenester som Snapchat, Instagram, Facebook, TikTok og andre sosiale medier fordi man ikke vil at de skal samle inn personlig informasjon om deg som barn. Er du under 13 år kan du likevel opprette en profil på sosiale medier om foreldrene dine sier det er greit. Anonymkode: f42dd...eba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Del Skrevet 20. september 2023 Før var det 12 år, så eldstemann fikk some da han startet på 7. trinn. Nå er det 13 år. Så jeg har satt grensen her hjemme på 7. trinn. Da er de 12, men blir 13. Datteren min startet i 7ende nå i høst og var den siste som fikk snap... Anonymkode: 41031...3c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #5 Del Skrevet 21. september 2023 Det er en anbefalt aldersgrense. Så får du som forelder ta en avgjørelse selv på når du syns det er ok. Anonymkode: becd7...d0a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #6 Del Skrevet 21. september 2023 Først og fremst, hver enkelt sosiale medie har sin egen aldersgrense. Dette står i betingelsene. 12+ i APPSTORE har ingenting med hva betingelsene i selve appen er. Det er en egen greie. Så dette må du skille på Anonymkode: 06fcc...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #7 Del Skrevet 21. september 2023 Litt utenfor tema. Husker foreldremøtene vi hadde på skolen da barna var yngre der enkelte foreldre var så i mot at barna fikk konto på fb. Den gang så var det ingen av barna som brydde seg om Facebook i det hele tatt. Og når det er sagt, så er barna til disse foreldrene som skrek høyst på foreldremøtene som har hatt mest utfordringer. Det var dem som fikk seg snap og Instagram aller tidligst noe foreldrene den gang såg på som «ufarlig». I ettertid, så oppdaget vi det var blitt opprettet mobbegrupper på disse appene (noe jeg påpekte at Facebook er ikke så ille når barna finner andre apper og kommunikasjonsmåter som vi foreldre ikke vet om). Heldigvis var det ingen av mine barn som stod bak disse mobbegruppene. Anonymkode: 76b60...95a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #8 Del Skrevet 21. september 2023 Det er aldersgrense fordi reklame rettet mot barn er så regulert. Så aldersgrensen er rett og slett for å gjøre reklamejobben enklere for plattformene. Anonymkode: 8e0ba...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå