AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #1 Del Skrevet 20. september 2023 Jeg tror jeg bruker shopping til å lindre sorgen etter jeg mistet min mor. Jeg kjøper klær, vesker og sko som jeg vet hun ville ha elsket. Jeg har shoppet mye og brukt enormt mye penger på dette, og mye av pengene er fra min mor. Jeg vil stoppe, men klarer ikke. Føler liksom at da er jeg ikke nær henne lenger, jeg og henne hadde interiør og mote som fellesinteresse, nå som hun er borte så har jeg liksom bare det igjen. Andre som har reagert slik på sorg? Hvordan stoppe det? 💔 Anonymkode: 69b2a...60b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESFP Skrevet 20. september 2023 #2 Del Skrevet 20. september 2023 Du bearbeider ikke sorgen ved å shoppe. Du unngår å bearbeide sorgen ved å shoppe. Slutt med shopping og len deg inn i følelsene som dukker opp når du har lyst å shoppe. La sorgen slippe til. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #3 Del Skrevet 20. september 2023 ESFP skrev (41 minutter siden): Du bearbeider ikke sorgen ved å shoppe. Du unngår å bearbeide sorgen ved å shoppe. Slutt med shopping og len deg inn i følelsene som dukker opp når du har lyst å shoppe. La sorgen slippe til. Føler virkelig jeg har latt sorgen slippe til, jeg gråter, kjenner på savn og "snakker" mye med ho. Hvordan skal jeg la sorgen slippe mer til? Kanskje du har rett, men usikker på hva jeg skal gjøre liksom. Anonymkode: 69b2a...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #4 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler virkelig jeg har latt sorgen slippe til, jeg gråter, kjenner på savn og "snakker" mye med ho. Hvordan skal jeg la sorgen slippe mer til? Kanskje du har rett, men usikker på hva jeg skal gjøre liksom. Anonymkode: 69b2a...60b Prøver jo også å "leve" videre, takle alt annet i livet også. Sorgen kan ikke ta for stor plass. Anonymkode: 69b2a...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESFP Skrevet 20. september 2023 #5 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøver jo også å "leve" videre, takle alt annet i livet også. Sorgen kan ikke ta for stor plass. Anonymkode: 69b2a...60b Og derfor shopper du. For å holde sorgen litt unna slik at du klarer å takle alt annet i livet. I en perfekt verden ville du kunne tatt en pause fra alt det andre for å kunne slippe til sorgen ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #6 Del Skrevet 20. september 2023 Har det på samme måte. Shopping gir kortvarig dopamin, i tillegg til at man får tankene konsentrer på noe annet for en liten stund, så det blir en avhengighet. En dyr avhengighet, dessverre. Anonymkode: 80d29...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #7 Del Skrevet 20. september 2023 Shoppingavhengig og sorg- Om ei stund er du blakk og lei deg for å ha brukt opp pengene etter moren din i tillegg at hun er borte. Stopp nå og prøv gjenkjenne avhengigheten når den melder seg.💚 Anonymkode: 78e28...2e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå