Gjest Acer Skrevet 20. september 2023 #1 Del Skrevet 20. september 2023 (endret) https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoyre-ordforer-raser-ikke-tillit-til-noen/16059530/ https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/GMlyz6/solberg-vil-innfoere-digital-hjemmehjelp-til-eldre Det meste handler om økonomi, og Igjenn har en skandale ramlet utav det politiske skapet, og eldreomsorg, naturkatastrofen Hans, m.m som angår folk flest i kvardagen er satt på vent. Nå skal vel denne aksjesaken males igjennom den politiske kværne mange ganger, før den endeleg er smuldret opp..Når politikerne, og deres disipler selve lager lover, og regler og ikkje følger dem opp svekker det tilliten til politikerne.Det er grunn til å tru politikerforakten brer om seg når den ene politiske skandalen avløser den andre. Er storsamfunnet blitt så komplisert skrudd saman av lover å regler at de som lager,og vedtar møter seg selve i døra. Eller kanskje handler det om manglende kompetanse, og forståelse av konsekvensene av lovene de selv vedtar. Endret 20. september 2023 av Acer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 20. september 2023 #2 Del Skrevet 20. september 2023 For å svare på overskriften alene; ja. Tilliten min til politikere er sterkt svekket. Jeg føler det har vært så mye tull med reiseregninger, pendlerboliger, aksjekjøp, habilitet og annet, at jeg er drittlei. Det virker som at med en gang de vinner valget, så glemmer de hvorfor de står der, og i stedet fokuserer på hvilke goder de selv kan dra nytte av. Så har de gjerne null praktisk erfaring i feltene de skal være med å bestemme over. Når det er sagt, jeg kommer alltid til å bruke stemmeretten min, for den er jeg veldig takknemlig for, men jeg ønsker meg bedre politikere. Voksne personer med integritet og praktisk erfaring! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 20. september 2023 #3 Del Skrevet 20. september 2023 Ja, alvorlig svekket tillit til politikere i Ap og Høyre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 20. september 2023 #4 Del Skrevet 20. september 2023 Svekket i årevis. Det er ikke tilfeldig at hver gang en politiker gjør en oopsie så snubler de oppover økonomisk. Noe som er rart fordi fleste som går på en smell - sitter igjen med tap. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 20. september 2023 #5 Del Skrevet 20. september 2023 Ja absolutt sterkt svekket. Og mer blir det om Erna ikke får konsekvenser nok. ( flere som bør få det i samme kategori) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 20. september 2023 #6 Del Skrevet 20. september 2023 Nå synes jeg ikke dette var så mye verre enn alt det andre tullet politikerne har tullet med de siste årene, fra pendlerboliger til tyveri til statsstøtte til "veldedige organisasjoner" der mesteparten av pengene går til lederlønninger til politikernes venner... Men ja, at Norge har et problem med politikere som ikke er ærlige økonomisk (at de lyver litt på politikken regner vi jo liksom med). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 20. september 2023 #7 Del Skrevet 20. september 2023 (endret) Ja, og det har den vært lenge!!! Så lenge polikerne ikke har økonomi til å hjelpe nordmenn fordi de sender penger ut av landet, og tenker EU først, så vil min tillit være sterkt svekket. Polikerne er valgt inn på vegne av folket, for å ivareta befolkningen i landet, det gjør de ikke når de setter EU først, og Ola Nordmann helt sist. Endret 20. september 2023 av Blueberrymuffin 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 21. september 2023 #8 Del Skrevet 21. september 2023 Ja, jeg blir irritert når ikke loven er lik for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. september 2023 #9 Del Skrevet 21. september 2023 Ja, men det mest farlige er likevel dyrkingen av Erna over så mange år... Jeg får frysninger opp etter ryggen og har hatt det lenge. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trikker Skrevet 21. september 2023 #10 Del Skrevet 21. september 2023 De er mennesker men allikevel forbilder med et høyt tillitsverv. Når de lager lover og begrensinger for menigmann så får de gå foran som eksemplariske borgere og ikke prøve å lure lovverket som de selv har lagd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 21. september 2023 #11 Del Skrevet 21. september 2023 kan ikke si jeg noengang har hatt veldig tillitt til politikere, den har iallfall IKKE styrket seg de siste 10 årene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 21. september 2023 #12 Del Skrevet 21. september 2023 Har ingen tillit til politikere. Dette gjelder både for de som sitter lokalt og de som er på stortinget. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 22. september 2023 #13 Del Skrevet 22. september 2023 Ja, jeg er så lei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 22. september 2023 #14 Del Skrevet 22. september 2023 (endret) Bie-damen skrev (På 20.9.2023 den 18.07): Ja, alvorlig svekket tillit til politikere i Ap og Høyre. Hvorfor Høyre og AP spesifikt? Det blir jo litt som Kirsti Bergstø som krever innsyn i alle Solbergs statsråder og deres ektefeller. Så hun mener at AP er ok - eller bare beskytter hun det partiet hun trives å samarbeide med og som hun nylig har åpnet døren for å ta regjeringssamtaler med på nytt? Jeg stoler ikke mer på SV og Kirsti Bergstø enn Støre og AP. Alle har noe å skjule, enten de selv eller noen andre sentralt i partiet. Og alle uttaler seg, eller lar være å uttale seg, utfra det som passer dem best. Bare se på Moxnes. Hvem hadde trodd at leder for de svakeste av de svakes parti skulle stjele solbriller? Endret 22. september 2023 av MorTil2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 22. september 2023 #15 Del Skrevet 22. september 2023 (endret) Ja, min tillit er alvorlig svekket. Virker som om politikerne tror de kan komme unna med absolutt alt. Erna tar likevel kaka - noe som skyldes at hun ventet til etter valget med Sindres liste, som for øvrig ikke har noen som helst verdi. Hun og partiet Høyre har lurt velgerne. Dette er så nært korrupsjon som det bare kan komme. PR-strategien har vært å kaste Sindre under bussen, men han har et stort apparat rundt seg (partiet, firmaet Elden, pr-folk, familie og venner). Etter at folk har syntes synd på Sindre, så var turen kommet til Erna selv; nå er det synd på henne. Arbeiderpartiet tapte stemmer på sine saker - særlig Huitfeldt og mannen. Selv om hun tok ansvar og var ærlig. Jeg har fortsatt tiltro til systemene våre, men en rekke kontrollposter og revisjoner må på plass. Noen må også kontrollere kontrollørene. En ting er sikkert; det holder ikke bare å dele ut en håndbok. Blir forresten ikke overrasket om det er Erna og Sindre som igjen inntar statsministerboligen i 2025. For så dumme og naive er norske velgere at de kan finne på å stemme fram Erna igjen Endret 22. september 2023 av Inkognitoher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 22. september 2023 #16 Del Skrevet 22. september 2023 Jeg har ikke den typen tillit til politikere i første omgang, så fra dette perspektivet, er det uendret. Det er frustrerende med denne typen støy, for svært mange virker å misforstå hva politikk er og det blir skremmende synlig i denne typen saker. Jeg er mer skeptisk til hvilke nivå vi ønsker å måle våre politikere på, for de fremstår som noen andre enn de vi måler befolkningen på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 22. september 2023 #17 Del Skrevet 22. september 2023 Hvilken tillit? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 22. september 2023 #18 Del Skrevet 22. september 2023 Ja, tilliten er sterkt svekket. Vi som har jobbet med å håndtere børssensitive opplysninger vet at vi ikke skal spekulere i aksjer. Når jeg hadde tilgang til slike opplysninger jobbet jeg "på gulvet", men visste likevel at jeg ikke skulle spekulere i aksjer. Ikke kun fordi arbeidsgiver sa det, men fordi at man som ansatt i offentlig sektor har et ansvar for å opptrå tillitsverdig, ansvarlig og forsvarlig. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 22. september 2023 #19 Del Skrevet 22. september 2023 c_buk skrev (6 minutter siden): Ja, tilliten er sterkt svekket. Vi som har jobbet med å håndtere børssensitive opplysninger vet at vi ikke skal spekulere i aksjer. Når jeg hadde tilgang til slike opplysninger jobbet jeg "på gulvet", men visste likevel at jeg ikke skulle spekulere i aksjer. Ikke kun fordi arbeidsgiver sa det, men fordi at man som ansatt i offentlig sektor har et ansvar for å opptrå tillitsverdig, ansvarlig og forsvarlig. Nettopp. Noen har skjønt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 22. september 2023 #20 Del Skrevet 22. september 2023 (endret) Acer skrev (På 20.9.2023 den 17.51): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoyre-ordforer-raser-ikke-tillit-til-noen/16059530/ https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/GMlyz6/solberg-vil-innfoere-digital-hjemmehjelp-til-eldre Det meste handler om økonomi, og Igjenn har en skandale ramlet utav det politiske skapet, og eldreomsorg, naturkatastrofen Hans, m.m som angår folk flest i kvardagen er satt på vent. Nå skal vel denne aksjesaken males igjennom den politiske kværne mange ganger, før den endeleg er smuldret opp..Når politikerne, og deres disipler selve lager lover, og regler og ikkje følger dem opp svekker det tilliten til politikerne.Det er grunn til å tru politikerforakten brer om seg når den ene politiske skandalen avløser den andre. Er storsamfunnet blitt så komplisert skrudd saman av lover å regler at de som lager,og vedtar møter seg selve i døra. Eller kanskje handler det om manglende kompetanse, og forståelse av konsekvensene av lovene de selv vedtar. JA. Det er så ille at jeg føler jeg må velge mellom pest eller kolera. Fikk tips om å velge kolera ved kommunevalget da pest er smittsomt... Synes det er ekstremt mye støy og tillitsbrudd fra politikere i maktposisjoner for tiden, og det er noe motbydelig at de som er folkevalgte i tillitsverv og som vedtar lovverket selv bryter lover og regler de er svært opptatt av å ta mannen i gata for.. At Erna Solberg bevisst ventet til etter valget med å legge alle kort på bordet angående sin mann og egen inhabilitet viser bare at politikere gjør hva som helst for egen vinning. Skulle vært Ola Nordmann som kom med en eller annen unnskyldning på hvorfor han ventet med å gi beskjed om en endring i inntekt f.eks. i forhold til NAV eller skatt. Jeg mener alle bør følge lovverk uansett hvilken jobb eller posisjon i samfunnet de har, men politikere burde stå frem som prakteksemplarer, det har de vist gjentagende ganger at de ikke er. Endret 22. september 2023 av K_mb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå