Gå til innhold

På tide å gi en liten hyllest til Kronprinsessen!

Gjest Gjest_Maria_*

Anbefalte innlegg

takk, men nei tak. Føler meg ikke for å strekke meg etter henne. Hva skal jeg strekke meg etter?

-å ha drevet med rus?

-å ha hoppet av ørten utdannelser?

-å ha barnepike?

-å bli med vant med media?

-å kunne handle kjoler til titusner av kroner?

-å holde taler andre har skrevet?

nei takk.

Har heller et forbilde i min helt vanlige alenemammavenninne som klarer seg helt utmerket fint på tross av vanskelig oppvekst.

:klappe: Kunne ikke sagt det bedre selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rugemaskin for kongefamilien 

:smoke:

Ja det må vel være den eneste oppgaven hun og andre kvinnelige kongelige har. Å føre arverekka videre. Snakk om å ta ett skritt fram og to tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chamomille

Det som slår meg hver gang jeg ser henne med barna er at hun virker som en veldig god mor for dem. Så omsorgsfull og god. Tror nok det er mange jenter som hadde fikset jobben som kronprinsesse mye dårligere enn Mette Marit, så all honnør til henne :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg hver gang jeg ser henne med barna er at hun virker som en veldig god mor for dem. Så omsorgsfull og god. Tror nok det er mange jenter som hadde fikset jobben som kronprinsesse mye dårligere enn Mette Marit, så all honnør til henne :smilbla:

Enig, ho virker som ei utrolig god mor! :Nikke::Nikke: :-D

Det er ikke alle mødre som har såpass god kjemi med barna sine so ho Mette-Marit har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes at Mette Marit har kommet seg betraktelig,synes hun i starten var megakjedelig,men etterhvert har det kommet noe vennlig og glamorøst over henne,ja hun har vel vokst med oppgaven og blir mer selvsikker.

Og å ha født 3 barn hjelper vel også.

Som en annen her inne sa" så kan jeg også styre min begeistring ovenfor Ari"

Synes absolutt han ikke skulle blitt prins,så avgjørelsen var riktig.

Tenk hvor utvannet selve prinsetittelen hadde blitt da, og når skal man liksom slutte å arve prinsetittelen,etter 2 eller 10 ledd, da hadde vi vært prinser og prinsesser alle sammen om 200 år,i og for seg hadde det var kjekt altså,så må alle bukke,nikke og neie og kan gå med krone på hue :ler:

Hvis det blåe blodet må bli såpass utvannet for å få litt folkeskikk inn i hue så får vi unne oss med litt blått blod da,kanskje ikke så sterk blåfarge som ingrid aleksandra har,men tvi, tvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg til trådstarter. Mette-Marit gjør en god jobb. Det at hun har den bakgrunnen hun har, ser jeg på mer som en fordel enn en ulempe.

Forøvrig tror jeg ikke kongehuset er så bortkastede penger som folk vil ha det til:

- De reiser rundt i verden på offisielle besøk og sier alt i landene de besøker er "sjempefint". Det genererer masse positiv PR for Norge. I bakgrunnen følger diverse representanter for næringsliv og diplomati som utnytter sjansen til utvide kontaktnett osv. Der republikker må sende presidenten sin, kan vi sende kongelige døgnet rundt hele året mens statsministeren kan konsentrere seg om viktigere ting.

- Selv når de bare sitter på ræva her hjemme, genererer de fortsatt masse oppmerksomhet for Norge gjennom diverse lands pludre- og sladre-presse.

- En stor andel av nordmenn synes kongehuset er flott og synes de som ikke ser det emosjonelle i brudekjolen til Mette-Marit er "skadet som mennesker" (sitat fra filmen 37 1/2) osv. Ergo har de verdi på linje med Rosenborg og Magnus Carlsen.

- De gir publisitet og autoritet til diverse gode formål.

- De har en viss effekt som forbilder. De er attpåtil _bedre_ forbilder enn de fleste av BigBrotherdeltakerene.

Er de forbilder for meg? Nei. Sikkert ikke for deg heller. Men jeg tror fortsatt vi er bedre tjent med det kongehuset vi har enn med en eller annen politiker som president.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så Mette-Marit og Haakon på Sandvika storsenter her forleden og Mette-Marit så kjempevakker ut, akkurat som en kongelig, intelligent, slank, klok, vakker og smart modell!!

Hun er veldig pen i virkeligheten!

:klappe::klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimable Amie

Jeg har ikke sansen for Mette-Marit i det hele tatt. Hun virker utrolig usikker og utilpass i sin posisjon - noe som absolutt ikke passer seg for en kronprinsesse. Og samme hva dere sier så mener jeg at en skikkelig utdannelse gir et menneske en ballast som ikke kan tilegnes på noen prinsesseskoler.

Men gjort er gjort - hun er godkjent av de som bestemmer og da må vi innfinne oss med den kongefamilien vi har fått ... Men like den - det trenger vi heldigvis ikke ;)

Faktisk så er jeg glad at jeg kan distansere meg fra det hele !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sansen for Mette-Marit i det hele tatt. Hun virker utrolig usikker og utilpass i sin posisjon - noe som absolutt ikke passer seg for en kronprinsesse. Og samme hva dere sier så mener jeg at en skikkelig utdannelse gir et menneske en ballast som ikke kan tilegnes på noen prinsesseskoler.

Men gjort er gjort - hun er godkjent av de som bestemmer og da må vi innfinne oss med den kongefamilien vi har fått ... Men like den - det trenger vi heldigvis ikke  ;)

Faktisk så er jeg glad at jeg kan distansere meg fra det hele !

Jeg må skrive under på denne, beskriver nøykatig hva jeg mener om saken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest en annen gjest

Noe sier meg at det er samme personen som skirver alle gjesteinnleggene her som hyller Mette-Marit :forvirret:

Selv bryr jeg meg svært lite om hva Mette-Marit sier eller foretar seg, så lenge det ikke bringer skam på landet vårt. Med dyktige rådgivere vil hun nok klare det i framtida også. Hun er ikke et forbilde for meg, da jeg har som prinsipp at man skal jobbe seg fram til en jobb, ikke ligge seg fram til en ansettelse. (slik mette-marit jo har gjort). Det eneste jeg ser at hun har tilført Norge er en klovn av en far som har dominert enkelte ukeblader pga datterens kjendisstatus.

Det har blitt presentert regnestykker som har vist at Norge ikke ville spart særlig mye på å gå fra monraki til republikk: kongelige eiendommer måtte fortsatt bli holdt i stand siden de er kulturminner for ettertiden osv. Og så kan man jo bare tenke på hvilke avdanka politikere som kunne endt opp som president: tror både Bondevik og Carl I Hagen kunne tenkt seg en slik jobb *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nok en annen gjest

Jeg er enig med sistnevnte gjest og slutter meg til en hyllest til både Mette-Marit, hennes far og resten av kongehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen gjest
Jeg er enig med sistnevnte gjest og slutter meg til en hyllest til både Mette-Marit, hennes far og resten av kongehuset  :)

Hvordan kan du si at du er enig med meg, når jeg er helt uenig med deg? Jeg skrev i innlegget at jeg ikke hyller verken mette-marit eller kongehuset :forvirret:

Denne gjesten som skriver så mange innlegg med hyllest av kongehuset skriver jo sørlandsdialekt. Det er jo den dialekten kronprinsessen snakker. Har du blitt avslørt nå kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...