Gå til innhold

På tide å gi en liten hyllest til Kronprinsessen!

Gjest Gjest_Maria_*

Anbefalte innlegg

Flink i hva? Hun klipper snorer, smiler og sier "jeg synes det var sjempeflått" stort sett...

Ja, men mange forstår ikke at det er en stor jobb i seg selv bare det å være tilstede.

Kongefamilien har ofte fullt program, mye reisevirksomhet, utrolig mange kontakter å ivareta og huske på, for det vanlig folket kan det høres latterlig ut men for oss som forstår, forstår vi at det er faktisk krever mye arbeid å organisere, og vedlikeholde deres stil og kontaktnettverk, med samtaleemner (de må da sette seg inn i utrolig mye!), det krever opplagthet og engasjement å "bare" være til stede å "kaste glans over et arrangement, som betyr masse for mange menensker. Det er media, folket, deres egne og alle andre, klart det er en enorm jobb!!!!

De som ikke forstår alt som ligger bak deres virke og arbeid, vel, de ønsker vel ikke å forstå da.

Mette-Marit er kjempeflink!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår krinprinsesse er en ekte heltinne og folkekronprinsesse, jeg er sikker på at hennes barn vil bli gode kongelige for Norge! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Synes hun gjør en kjempeflott jobb jeg, og.

Han blir litt i "pompøseste" laget for meg og, men jo, jeg synes godt han kunne ha blitt prins & Maud Angelica og Leah Isadora blitt prinsesser :)

Hvorfor det? Mennene til kongens søstre er ikke prsiner, og deres barn er ikke prinser og prisnesser. Dette blir akkurat det samme. Kong Olavs tre barn ble prinser og prinsesser, Prinsesse Ragnhild, Prisnesse Astrid og Prins Harald. Som eneste sønn i en tid de sønner hadde arverett og ikke kvinner ble Prinsen kronprins da faren ble konge, og søstrene fortsatte å være prinsesser. De giftet seg, og fortsatte å være prinsesser, uten at deres menn ble prinser, og uten at deres barn ble prinser og prinsesser.

Kong Harald har to barn, en er kornprins og den andre er prinsesse. I likhet med sine tanter er hun prinsesse uten at resten av hennes familie har kongelige titler, det er helt slik tradisjonen har vært det. Så jeg synes det er helt normalt at han ikke er prins.

Og forå komme med min personlige mening: Takk og lov for det, Ari er en anelse for kvalm for min smak.

Kronprinsessen har skikket seg bra, noe annet er vel heller ikke å vente. Og ja, vesleprinsessen og prinsen er nydelige små barn. Egentlig ser jeg mer frem til om Ingrid alexandra blir dronning (om monarkiet består) enn å få kronprinsen og kronprinsessen på tronen, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenskenen kan være glade for at de har "Vickan" Victoria som kommende dronning.

Nordmenn kan prise seg lykkelig over å få dronning Ingrid Alexandra. Foreldrene kan man ikke gjøre noe med, men lille IA kommer nok til å gjøre alle veldig stolte! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Mennene til kongens søstre er ikke prsiner, og deres barn er ikke prinser og prisnesser. Dette blir akkurat det samme. Kong Olavs tre barn ble prinser og prinsesser, Prinsesse Ragnhild, Prisnesse Astrid og Prins Harald. Som eneste sønn i en tid de sønner hadde arverett og ikke kvinner ble Prinsen kronprins da faren ble konge, og søstrene fortsatte å være prinsesser. De giftet seg, og fortsatte å være prinsesser, uten at deres menn ble prinser, og uten at deres barn ble prinser og prinsesser.

Kong Harald har to barn, en er kornprins og den andre er prinsesse. I likhet med sine tanter er hun prinsesse uten at resten av hennes familie har kongelige titler, det er helt slik tradisjonen har vært det. Så jeg synes det er helt normalt at han ikke er prins.

Og forå komme med min personlige mening: Takk og lov for det, Ari er en anelse for kvalm for min smak.

Kronprinsessen har skikket seg bra, noe annet er vel heller ikke å vente. Og ja, vesleprinsessen og prinsen er nydelige små barn. Egentlig ser jeg mer frem til om Ingrid alexandra blir dronning (om monarkiet består) enn å få kronprinsen og kronprinsessen på tronen, men det er en annen sak.

Joda, det er tradisjon for at kongehuset i Norge er lite, men etter 1992, hvor arveretten til tronen ble endret synes jeg man kunne gjort en endring her og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett, jeg tror vi alle kan være enig om at vår kjære Kronprinsesse Mette-Marit gjør en fenomenalt strålende kjempeinnsats for fedrelandet! :klappe::klappe::klappe::klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexy Sadie
Uansett, jeg tror vi alle kan være enig om at vår kjære Kronprinsesse Mette-Marit gjør en fenomenalt strålende kjempeinnsats for fedrelandet!  :klappe:  :klappe:  :klappe:  :klappe:  :klappe:

Tja, det er andre nordmenn jeg er stoltere av enn henne. Henki Kolstad er et eksempel, han er en type som har gjort noe for alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, jeg tror vi alle kan være enig om at vår kjære Kronprinsesse Mette-Marit gjør en fenomenalt strålende kjempeinnsats for fedrelandet!  :klappe:  :klappe:  :klappe:  :klappe:  :klappe:

Det er par nordmenn jeg hadde satt på strålende-jobb-for-fedrelandet lista før henne, men bevares hun kan jo skikke seg med årene.....

Kan du nevne et par strålende ting mens du er i farta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i kongehuset jeg, og Mette-Marit er en flott dame :)

Helt enig! Er også stolt av at vi har et moderne kongehus og en flott kronprins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vår Kronprinsesse Mette-marit har skikket seg bra og gjort en strålende og kjempeflott jobb de siste årene. Hun har utviklet seg veldig fra da hun traff Kronprinsen.

Jeg er veldig stolt av å være norsk når jeg ser at Mette-Marit representerer vårt kjære Norge i utlandet. Jeg er sikker på at alle regjeringsoverhoder og andre kongelige blir imponert av vår blide og alltid opplagte Kronprinsesse  :)

Er det ikke på tide at folket tar en liten oppsummering av hvordan de synes de siste årene har gått, og hvordan Kronprinsessen har utviklet seg i sin rolle?

Jeg må for min egen del si at jeg synes Mette-Marit har gjort en strålende flott jobb! Hun har også skjenket Norge med 2 vakre, nydelige barn som sikkert vil gjøre alle veldig stolte med tiden  :)  :klappe:  :klappe:  :klappe:

http://images.google.no/imgres?imgurl=http...imagesr&start=1

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=265462

http://www.worldroots.com/brigitte/gifs9/c...ther1969-61.jpg

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/kongehuset/1103943.html

http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelig...icle1013758.ece

http://www.nettxtra.no/bildemanipulering/mettemarit.php

Hyllest over hva da???unnskyld, alle kan vel gjøre en jobb bare de får opplæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" kunne sikkert gjort en bra jobb som kronprinsesse, men når det ikke er et aktuelt tema, så er det ikke noe vits å ta hensyn til det.. Poenget var om Mette-Marit gjør en god jobb eller ikke.. Og det syns jeg absolutt hun gjør..

For en jobb som kronprinsesse består ikke bare av å smile pent, klippe snorer og shoppe, så langt derifra.. De må i masse møter, masse planlegging (og de må jo ta del i planleggingen - selvom de har en stab til å ta seg av alt det praktiske), de må alltid ha noe å snakke om, de må delta på haugevis av arrangementer som de kanskje ikke syns er så interessant i utgangspunktet, de må være positiv til alt, de kan aldri ha en dårlig dag offentlig ++ Generelt sett er det fryktelig mye de må lære seg, historie, etikk, samfunnskunnskap både i Norge og resten av verden, de må holde seg oppdatert på alt..

Og jeg tror med hånden på hjertet, at alle som har møtt Mette-Marit i real-life liker henne (hvis ikke det skyldes sjalusi vel og merke).. Hun utstråler en fantastisk varme og glød, og er en fantastisk omsorgsperson..

Og hun har jo faktisk gjort endel bra ting som kronprinsesse.. De årlige middagene de har for narkomane, fattige og uteliggere og slikt for eksempel.. Jeg syns det er utrolig flott at de gjør slike ting, at de tenker på folk som har det vanskeligere enn seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hvertfal sin største fan i deg, det er helt sikkert ;)

Jeg må innrømme at jeg ikke deler din nesegruse beundring, men det er nå meg. Jeg heller mot å ønske republikk i Norge. Da kan folk som fortjener det stige opp til representanter for vårt land. Det holder ikke å bare bli født inn i en spesiell familie, eller å gifte seg med en fyr for å bli en "fantastisk representant" for Norge.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest meg over

Hehe, ja, jeg har sansen for henne.. :)

Og jeg respekterer selvfølgelig deg for at du mener det du gjør.. Men det betyr jo ikke at jeg trenger å være enig.. :)

Hun  har hvertfal sin største fan i deg, det er helt sikkert ;)

Jeg må innrømme at jeg ikke deler din nesegruse beundring, men det er nå meg. Jeg heller mot å ønske republikk i Norge. Da kan folk som fortjener det stige opp til representanter for vårt land. Det holder ikke å bare bli født inn i en spesiell familie, eller å gifte seg med en fyr for å bli en "fantastisk representant" for Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne:

Vel...

Hun har giftet seg til rikdom. Så sånn sett så har hun vel ikke gjort noe av betydning.

pluss denne:

Flink i hva? Hun klipper snorer, smiler og sier "jeg synes det var sjempeflått" stort sett...

= det jeg synes.

Hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår Kronprinsessa e strålandes :):sjarmor::klappe::klappe::klappe:

Ho e ei solstråle for heile sørlandet og løfte opp alle som føle seg nede. Ho e ei slags Lady Di faktisk, men i moderne tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker ikke kronprinsessen! Ikke kongehuset heller, men med tanke på hvem som kunne endt opp som president i dette landet er det vel den beste løsningen. Tenk hvis hun hadde klart å rette seg opp i ryggen!!! Det har irritert meg siden jeg så henne for første gang. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at Herr eller Fru Uregistrert er innom med jevne mellomrom for å piffe opp diskusjonen med sine ubegrunnede hyllester til MM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge som nasjon bør være skikkelig stolte av sin Kronprinsesse :) Hun er en favoritt hos barn, unge, og eldre, men også yngre voksne, ja, kanskje til og med blant barnefamilier, eller kanskje nettopp barnefamilier (fordi hun har fostret og ofret seg for 3 vakre barn ).

Mette-Marit er et foregangbilde for hvordan en mor bør være: oppofrende og en kjærlig og varm hustru. Hun virker harmonisk i sin rolle som kongelig og jeg ønsker henne masser av lykke til videre :)

Det kan ikke ha lett å ha vært henne med den bakgrunnen, men jammen har hun ikke reist seg og vist at det bor masse intelligent og flott i henne. Kronprins Haakon har virkelig gjort et kupp og det vil hele Norge tjene på :)

Norge bør være stolte av sin kongefamilie og de nye inngiftede familiene!

Til 17. mai vil nok Mette-Marit vinke til alle fra altanen og det vil varme mange et hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...