Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2006 #21 Skrevet 23. januar 2006 jeg hadde mine 10 dager som var brukt opp og fikk ikke en sykemelding. Mannen er selvstendig næringsdrivende og har ikke rett på noe betalt....Men vet om leger som bruke rå gi selv om de ikke er brukt opp også... ← Er jo helt urimelig at din arbeidsgiver skal få svi for at din mann ikke føler han har råd til å være hjemme med sykt barn. Jeg jobber på en typisk kvinnearbeidsplass. Det virker som om det altid er mor som er hjemme med barna når de er sjuke. Som om at pappas jobb er så mye viktigere.
Kipa Skrevet 23. januar 2006 #22 Skrevet 23. januar 2006 Har overhodet ingenting med pappa's lyst til å være hjemme bare så det er sagt, det har med økonomi å gjøre..og vi er gift så det har med vår økonomi å gjøre... ikke for å spore av tråden til monja, men må for pokker svare et så idiotisk utsagn! og hjemme med sykt barn må man være, det har med barnets vel å gjøre...jeg var innstilt på å bruke feriedager kan jeg fortelle...men fikk 20 dager pga kronisk sykd. til slutt....gudskjelov!
Gjest en mor på besøk Skrevet 24. januar 2006 #23 Skrevet 24. januar 2006 Vi har aldri brukt mer enn etpar dager hver i året, så jeg er temmelig grønn. Kan noen svare på dette: - får man 20 dager per barn eller slutter det en gang? (jeg har fire) - hva gjør man når den ene foreldren har nattevakter og kveldsvakter? Da MÅ man jo ikke være hjemme fra jobb med sykt barn når den andre foreldren likevel er hjemme og jobber, men dagen etter skal den som jobbet natt sove, og da må den som jobber dag ta sykt barn-fri, og da er det e av arbeidsgiverne som alltid må ta støyten... Dette siste gjelder ikke for meg, men min venninne. Sjefen til mannen hennes begynner å bli litt grinete for at han alltid tar sykt barn,
Shea Skrevet 25. januar 2006 #24 Skrevet 25. januar 2006 Her kommer noen svar på spurte spørsmål vedrørende syke barn og foreldre som er hjemme. Hvor lenge kan jeg være hjemme fra jobben hvis mine barn blir syke? Hvis du har omsorg for barn under 12 år kan hver av foreldrene få fri 10 dager i året for å ta hånd om barna når de er syke. Hvis familien har tre eller flere barn under 12 år gis inntil 15 årlige fridager hvis barna er syke. Trenger jeg sykmelding hvis jeg er hjemme med sykt barn? Ja, hvis du er hjemme mer enn tre kalenderdager sammenhengende. Legen må da skrive ut sykmelding på den som er syk; nemlig barnet. I merknadsfeltet på sykmeldingen skal legen så skrive navnet og fødselsdatoen på den som er hjemme med det syke barnet. Opplysningene hentet fra: http://www.helsenett.no/Lov-og-rett/Trygd/...sm-barns-sykdom
Ugla Skrevet 25. januar 2006 #25 Skrevet 25. januar 2006 Hvor lenge kan jeg være hjemme fra jobben hvis mine barn blir syke? Hvis du har omsorg for barn under 12 år kan hver av foreldrene få fri 10 dager i året for å ta hånd om barna når de er syke. Hvis familien har tre eller flere barn under 12 år gis inntil 15 årlige fridager hvis barna er syke. Trenger jeg sykmelding hvis jeg er hjemme med sykt barn? Ja, hvis du er hjemme mer enn tre kalenderdager sammenhengende. Legen må da skrive ut sykmelding på den som er syk; nemlig barnet. I merknadsfeltet på sykmeldingen skal legen så skrive navnet og fødselsdatoen på den som er hjemme med det syke barnet. ← *Som hentet ut av personalhåndboken*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå