Lawyam Skrevet 21. september 2023 #21 Del Skrevet 21. september 2023 Drizzt skrev (2 timer siden): Hvis du er uføretrygdet men ikke klager på oss som kommer til landet, jobber og bidrar med høy skatt, så er du ikke i målgruppen, dvs ikke de jeg omtaler her. Hovedproblemet er klagingen hvor uføre er et eksempel på en gruppe som ikke bidrar, men samtidig kommer med rasistiske kommentarer mot utlendinger som bidrar. Fra sine kjellere sprer de rasistiske kommentarer på nettet. Nå synes jeg du skal roe deg ned. Du setter deg ned på tastaturet og hamrer løs på uføre. Skamme seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 22. september 2023 #22 Del Skrevet 22. september 2023 Drizzt skrev (13 timer siden): Fra sine kjellere sprer de rasistiske kommentarer på nettet. Mange av de som sprer de kommentarene er nok ikke uføre. Er nok mange ufaglærte arbeidere. Forøvrig, når de snakker om "innvandrere som bidrar" så tenker de nok på folk fra Midtøsten og Africa, ikke fra andre land i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 22. september 2023 Forfatter #23 Del Skrevet 22. september 2023 Boetica skrev (15 timer siden): Vedum har lovt at det ikke blir i denne regjeringsperioden ✋ Vedum er kreativ. Oppfattet du at han lovet, når han egentlig sa de ikke hadde planer? Vedum har alltid en nødutgang. Han vet hvordan det han sier oppfattes. Samtidig har han ordlagt seg såpass finurlig at han mener selv han ikke har gjort noe galt. Sjekk Vedums forklaring på hvorfor Melkøya ikke var et løftebrudd. Selv om de hadde landsmøte vedtak. Med Vedum er det liten tekst og tekst analyse som gjelder. Arveavgiften klør de i fingrene etter å innføre. Må bare pusse på teksten slik at landbrukseiendom ikke er innbefattet. Som de gjorde med eiendomsskatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 22. september 2023 #24 Del Skrevet 22. september 2023 La meg se..... 400 mill til å oppløse Kristiansand Nedtrapping av strømstøtten Økte bevilgninger til landbruk, men mindre til dyrevelferd Støtte til organisasjoner som vil utslette rovdyr 1mrd til å fremme abort i andre land Alt dette er forferdelig, og svært sannsynlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 23. september 2023 #25 Del Skrevet 23. september 2023 (endret) Adobyen skrev (På 21.9.2023 den 18.24): Takk. Jeg ser at du plasserer skylden på en gruppe uføretrygdede mennesker. Men hvordan kan du vite noe om disse rasistene som sprer møkk, bortsett fra at de er rasister? Er det fordi de er på nett «døgnet rundt»? Folk jobber turnus, 9 dager på jobb og 12 dager avspasering, 3-skiftsordning i industrien, skoletrøtte ungdommer, pensjonister osv. Det er nok også noen uføre blant dem. Meg bekjent, må ingen dokumentere sin yrkesmessige status for å spre sine meninger på internett. Heller ikke hvor de sitter og taster. Ja, en gruppe uføretrygdede fordi de ofte er det. Eventuelt med lavtlønte yrker og uten noe særlig av utdanning. Jeg har overhørt samtaler og jeg har vært vitne til regelrett rasisme mot andre og jeg har blandet meg og satt rasistene på plass. Det dras alltid kortet at de er uføretrygdet og man skal synes synd på de når de blir konfrontert. Det gir dem ingen rett å spre rasisme selv om de går på uføretrygd. Og nei, det betyr ikke at alle uføretrygdet og alle i lavtlønte yrker er rasister. Men rasister har en tendens å være en del av de gruppene. Det er min erfaring og mine observasjoner. La oss ikke avspore mer. Endret 23. september 2023 av Drizzt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 23. september 2023 #26 Del Skrevet 23. september 2023 Topsi skrev (På 22.9.2023 den 17.48): La meg se..... 400 mill til å oppløse Kristiansand Nedtrapping av strømstøtten Økte bevilgninger til landbruk, men mindre til dyrevelferd Støtte til organisasjoner som vil utslette rovdyr 1mrd til å fremme abort i andre land Alt dette er forferdelig, og svært sannsynlig Å gjøre det mulig for kvinner å ta trygge aborter når de trenger det er IKKE å «fremme abort». Det er å hindre at kvinner dør. Å hindre at familier må leve i ekstrem fattigdom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 23. september 2023 #27 Del Skrevet 23. september 2023 Drizzt skrev (12 timer siden): Ja, en gruppe uføretrygdede fordi de ofte er det. Eventuelt med lavtlønte yrker og uten noe særlig av utdanning. Jeg har overhørt samtaler og jeg har vært vitne til regelrett rasisme mot andre og jeg har blandet meg og satt rasistene på plass. Det dras alltid kortet at de er uføretrygdet og man skal synes synd på de når de blir konfrontert. Det gir dem ingen rett å spre rasisme selv om de går på uføretrygd. Og nei, det betyr ikke at alle uføretrygdet og alle i lavtlønte yrker er rasister. Men rasister har en tendens å være en del av de gruppene. Det er min erfaring og mine observasjoner. La oss ikke avspore mer. Du har absolutt ingen rett å rakke ned på uføretrygdede, eller generalisere større grupper uføretrygdede... bare fordi du har jobb... Du bryter forumreglene og fremstiller deg selv ufattelig usmakelig og mer diskriminerende enn hva som er lovlig. Du får komme med kilder om du mener uføretrydede oftere enn andre grupper er rasister. Bevisbyrden ligger her på deg. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 23. september 2023 #28 Del Skrevet 23. september 2023 (endret) Drizzt skrev (13 timer siden): Ja, en gruppe uføretrygdede fordi de ofte er det. Eventuelt med lavtlønte yrker og uten noe særlig av utdanning. Jeg har overhørt samtaler og jeg har vært vitne til regelrett rasisme mot andre og jeg har blandet meg og satt rasistene på plass. Det dras alltid kortet at de er uføretrygdet og man skal synes synd på de når de blir konfrontert. Det gir dem ingen rett å spre rasisme selv om de går på uføretrygd. Og nei, det betyr ikke at alle uføretrygdet og alle i lavtlønte yrker er rasister. Men rasister har en tendens å være en del av de gruppene. Det er min erfaring og mine observasjoner. La oss ikke avspore mer. Men uføre er en gruppe du mistenker for å være rasister. Jaja. Jeg liker ikke å peke ut grupper i samfunnet, men synes det er rart at du ikke heller peker på høyresiden i politikken, men velger deg ut lavtlønte og uføretrygdede som skyldige. Jeg vil heller påstå at du finner rasister på tvers av sosial status, yrker og inntekt. Endret 23. september 2023 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 23. september 2023 #29 Del Skrevet 23. september 2023 Drizzt skrev (På 20.9.2023 den 13.10): Jeg tipper vanlig folk vi får det mye, mye verre også neste år og året etter helt fram til vi få en ny regjering på borgerlig side. Hei! Kan du komme med konkrete døme frå førre statsbudsjett på noko som har gjort det verre for «vanlig folk»? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2002_Kristian Skrevet 23. september 2023 #30 Del Skrevet 23. september 2023 Commander skrev (På 20.9.2023 den 12.55): Skal vi tippe på hva som kommer? Lokalvalget er over , 2 år til stortingsvalget. 2 år er nok til at velgerne glemmer alle byrdene med skatte og avgiftsøkningene som innføres og skjerpes i år. Neste år er det for nærme neste stortingsvalg til at folk glemmer. Meningsmålingen tyder at det er lenge til de rødgrønne igjen kan bestemme kursen så dette er tiden til å kline til med penger til egne kjernesaker og kjerne velgere. Jeg tipper følgende: -Alle statlige (fiskale)avgifter økes MYE. Alt fra bilavgifter, pass, førerkort, strøm, drivstoff, bompenger mm, -Nye avgifter innføres og skjerpes. Spesielt innen transport: Hestekreftavgift gjeninnføres (Som eneste land i verden hadde vi dette). Vektavgift gjeninførte de rødgrønne etter 6 mnd. Nå komme HK avgiften tilbake og vektavgiften skjerpes. -Arveavgiften innføres på nytt, nå har de sjansen. -Inntektskattene økes for alle som tjener over 600.000. Hvem får mer pengene? -Bønder? Senterpartiet kommer til å sende penger hjem på veg ut av døra. Så mye som mulig. Nå er sjansen der, etter neste stortingsvalg med 6% oppslutning i opposisjon er det toget gått. -Fagforeningsfradraget økes , hilsen fra AP til LO?? Flere forslag? Fasiten kommer 6 oktober. Finansidiot Vedum i samråd med Judas gal Stokk kommer vel bare med nye forslag for å gjøre livet enda mer surt for enda flere. Politiker forakten min øker for hver dag, er jo bare en gjeng kjeltringer og klovner som styrer det landet her! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 23. september 2023 #31 Del Skrevet 23. september 2023 2002_Kristian skrev (1 time siden): Finansidiot Vedum i samråd med Judas gal Stokk kommer vel bare med nye forslag for å gjøre livet enda mer surt for enda flere. Politiker forakten min øker for hver dag, er jo bare en gjeng kjeltringer og klovner som styrer det landet her! Det der er ikke bare politikerforakt, men politikerhets. Hatefull retorikk fra høyresiden et sted, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2002_Kristian Skrevet 24. september 2023 #32 Del Skrevet 24. september 2023 Adobyen skrev (13 timer siden): Det der er ikke bare politikerforakt, men politikerhets. Hatefull retorikk fra høyresiden et sted, kall det hva du vil, de fortjener jo ikke noe respekt uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 24. september 2023 #33 Del Skrevet 24. september 2023 On 9/23/2023 at 9:27 AM, Drizzt said: Ja, en gruppe uføretrygdede fordi de ofte er det. Eventuelt med lavtlønte yrker og uten noe særlig av utdanning. Jeg har overhørt samtaler og jeg har vært vitne til regelrett rasisme mot andre og jeg har blandet meg og satt rasistene på plass. Det dras alltid kortet at de er uføretrygdet og man skal synes synd på de når de blir konfrontert. Det gir dem ingen rett å spre rasisme selv om de går på uføretrygd. Og nei, det betyr ikke at alle uføretrygdet og alle i lavtlønte yrker er rasister. Men rasister har en tendens å være en del av de gruppene. Det er min erfaring og mine observasjoner. La oss ikke avspore mer. Denne type tenking er jo akkurat den samme type tenking rasister driver med. "Jeg har møtt noen fæle svarte, derfor er alle svarte fæle". "Jeg har møtt noen fæle uføre, derfor er alle uføre fæle". Du hadde jo lett vært rasist selv. Hvem vet, kanskje du er det 🤷♂️ Hvorfor er din generalisering av uføre mer riktig, enn rasister sin generalisering av fargede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 24. september 2023 #34 Del Skrevet 24. september 2023 Drizzt skrev (På 20.9.2023 den 13.10): Jeg tipper vanlig folk vi får det mye, mye verre også neste år og året etter helt fram til vi få en ny regjering på borgerlig side. Det blir en god del symbolsk klimapolitikk for å roe ned miljøfanatikerne, en GOD del bortkastede penger på tiltak uten effekt og et par symbolske grep uten effekt som blir solgt som banebrytende gode for folk flest. Bare uten at det blir bedre for folk flest. Storsett blir det mer av det samme vi har sett de siste 2 årene dessverre - forskjellene øker, folk blir fattigere og enda flere ''rikinger'' flytter ut av landet for å bevare norske arbeidsplasser i Norge. Hvorfor tror du såkalte vanlige folk får det bedre med borgerlig regjering? All erfaring fra både Norge og alle andre sammenlignbare land tilsier at de som tjener medianlønn og noe mer får det best ved sosialdemokratisk styre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 24. september 2023 #35 Del Skrevet 24. september 2023 Refreng skrev (50 minutter siden): Denne type tenking er jo akkurat den samme type tenking rasister driver med. "Jeg har møtt noen fæle svarte, derfor er alle svarte fæle". "Jeg har møtt noen fæle uføre, derfor er alle uføre fæle". Du hadde jo lett vært rasist selv. Hvem vet, kanskje du er det 🤷♂️ Hvorfor er din generalisering av uføre mer riktig, enn rasister sin generalisering av fargede? Eh, hva? Hvor i mine innlegg står at alle uføretrygdede er rasister? Du siterte innlegget uten å lese: Og nei, det betyr ikke at alle uføretrygdet og alle i lavtlønte yrker er rasister. Men rasister har en tendens å være en del av de gruppene. Det er ganske lett for deg å trekke konklusjoner om meg, så hvem vet - kanskje du er rasist selv. Brunello skrev (44 minutter siden): Hvorfor tror du såkalte vanlige folk får det bedre med borgerlig regjering? All erfaring fra både Norge og alle andre sammenlignbare land tilsier at de som tjener medianlønn og noe mer får det best ved sosialdemokratisk styre. Jeg er vanlig folk og jeg hadde det mye bedre med borgerlig regjering. Jeg som vanlig folk har fått det mye verre (økonomisk) hver gang det har vært sosialister ved røret. Så derfor. Erfaringen du viser til gjelder ikke Norge. Bare se hva som skjer i Norge de siste 2 årene med folk med medianlønn og noe mer. De står i matkø for gratis pose med mat og har ikke råd til noen ting mer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 24. september 2023 #36 Del Skrevet 24. september 2023 Drizzt skrev (1 minutt siden): Eh, hva? Hvor i mine innlegg står at alle uføretrygdede er rasister? Du siterte innlegget uten å lese: Og nei, det betyr ikke at alle uføretrygdet og alle i lavtlønte yrker er rasister. Men rasister har en tendens å være en del av de gruppene. Det er ganske lett for deg å trekke konklusjoner om meg, så hvem vet - kanskje du er rasist selv. Jeg er vanlig folk og jeg hadde det mye bedre med borgerlig regjering. Jeg som vanlig folk har fått det mye verre (økonomisk) hver gang det har vært sosialister ved røret. Så derfor. Erfaringen du viser til gjelder ikke Norge. Bare se hva som skjer i Norge de siste 2 årene med folk med medianlønn og noe mer. De står i matkø for gratis pose med mat og har ikke råd til noen ting mer. Så du tror strømprisene hadde vært lavere med borgerlig regjering? Og renta? Og matvareprisene? Erna hadde dratt Sindre opp fra aksjehandelen sin, og sammen hadde de stoppet Putin og alt annet som påvirker økonomien? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 24. september 2023 #37 Del Skrevet 24. september 2023 Brunello skrev (15 minutter siden): Så du tror strømprisene hadde vært lavere med borgerlig regjering? Og renta? Og matvareprisene? Erna hadde dratt Sindre opp fra aksjehandelen sin, og sammen hadde de stoppet Putin og alt annet som påvirker økonomien? Jeg blir litt oppgitt hver gang det antydes at det er Putin som styrer Norge og det er krigen i Ukraina som er skyldig i at det fattes feil politiske vedtak i dette landet. Denne ansvarsfraskrivelsen som er blitt patent av denne regjeringen er ikke til å tro. Når det gjelder strømpris, så er Frp og Krf fra de borgerlige som er for lav fastpris i tillegg til Rødt som ikke har noe innflyttelse. Så det er MYE mer sannsynlig vi ville fått fast lavpris på strøm med borgerlig regjering. Det er også mye mer sannsynlig at vi ville fått kraftig redusert eller fjernet drivstoffavgifter siden det er borgerlige partier som gikk for det, men regjeringen Støre nektet. Med lavere strømutgifter og lavere drivstoffpriser ville vi automatisk fått lavere matpriser og priser i samfunnet generelt. Lavere utgifter for alle og selv om renta skulle teoretisk vært på samme nivå som nå, så ville vi fortsatt hatt lave strømpriser og lave drivstoffpriser og dermed konkurransedyktig og bærekraftig produksjon. Nå har vi både svindyr strøm, svindyr drivstoff, svindyre matpriser og all slags priser som påvirkes direkte av svindyre strøm og drivstoff og på toppen høy rente. Med borgerlige partier i regjering ville vi også fått lavere skatter, dvs mer penger til folket. Så gi meg EN god grunn å beholde denne sosialistiske regjeringen i 2 år til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 25. september 2023 Forfatter #38 Del Skrevet 25. september 2023 2002_Kristian skrev (På 23.9.2023 den 23.27): Finansidiot Vedum i samråd med Judas gal Stokk kommer vel bare med nye forslag for å gjøre livet enda mer surt for enda flere. Politiker forakten min øker for hver dag, er jo bare en gjeng kjeltringer og klovner som styrer det landet her! Siv Jensen FRP ga ikke røykere litt ekstra vin på kvota hvis de ikke handlet tobakk. Dette fjernet Vedum og Støre noen mnd. etter valget. Deretter halverte de kvota for for tobakk. Nå som de har halvert kvota på grensehandelen står de fritt til å kjøre på med ekstra avgifter uten at grensehandelen øker for mye. Det følger etter mønster. Monopoliser, øk avgiftene. Det ikke Krf aldri fikk til klarte sosialistene umiddelbart etter de vant valget. Er vel milliardærer som handler mest på hypermat i charlottenberg.😊 Tipper at avgiftene øker langt mer en inflasjonen på polet. Støtte får de fra Krf. Skal vi tippe at kvota for landbruksprodukter halveres før Sp må gå i opposisjon? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 25. september 2023 Forfatter #39 Del Skrevet 25. september 2023 (endret) Brunello skrev (12 timer siden): Så du tror strømprisene hadde vært lavere med borgerlig regjering? Og renta? Og matvareprisene? Erna hadde dratt Sindre opp fra aksjehandelen sin, og sammen hadde de stoppet Putin og alt annet som påvirker økonomien? De rødgrønne kom til makten i oktober 2021. Putin Invaderte Ukraina i februar 2022. Når du ser på strømprisgrafen så startet strømgaloppen 4 mnd. før invasjonen . "Strømstøtten" ble innført 2 mnd. før Putins invasjon. Strømprisen i januar siste 10 år har vært 37 øre. Nå ligger den på 3x høyere hele året igjennom. Strømstøtten trer ikke inn før strømprisen er dobbelt så høyt som normalt. Og innbefatter ikke moms og nettleie . I praksis har vi betalt 4x mer for strømmen siden oktober 2021. Støre og Co har ikke evnet annet en å "Overvåke situasjonen nøye" i 2 år!!! og sette ned et utvalg for å kjøpe seg tid. Hvem betaler egentlig lønna til Regjeringen, hvem er de lojale mot. Tyskere, dansker og engelskmenn?? For de får lavere regninger. Egne innbyggere betaler mer. Når vi veit de ikke evner å fikse problemet. Hvordan kan de da be om videre støtte?? Erna med, alle sine feil og mangler, hadde i hvert fall gjort noe,,, SP er en garantist for videreføring av Europas dyreste mat og at andre butikkjeder aldri etablerer seg i Norge. Lidl forsøkte men ga opp. Importvernet sørget for at varer fra andre land effektivt er utestengt. Endret 25. september 2023 av Commander 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goldlion Skrevet 25. september 2023 #40 Del Skrevet 25. september 2023 Adobyen skrev (På 20.9.2023 den 16.30): Den som lever får se. Vi, folket, har stadig et kritisk blikk på politikerne, uansett parti. Jeg kan likevel ikke tro at vi som valgte venstresiden sist har glemt den brutale politikken som ble ført mot syke folk under de borgerlige. Jeg kan ikke glemme det som skjedde med folk på AAP. I den perioden jeg gikk på AAP var også mine nerver tynnslitte og jeg verken sov eller spiste da jeg ventet på svar på søknaden om uføretrygd. Glemmer aldri den umenneskelige og kyniske politikken de førte mot de svakeste i samfunnet. Heldigvis har Erna ødelagt mye nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå