Gå til innhold

Tror du Gud skapte alt liv på jorden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror hverken på gud eller julenissen. Dette er for barn som ikke forstår vitenskap.

Anonymkode: 63e70...4f1

Gud er bevist av vitenskapen, det er ikke fantasiene om big bang som ateistene tror på. Julenissen er for ateister, ikke for dem som tror på Gud og vitenskapen.

Anonymkode: 07e21...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg tror ikke Gud skapte livet på jorda eller andre steder i universet. Ja jeg er sikker på det finnes liv andre steder. Alt startet med Big Bang. Ingen Gud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gud er bevist av vitenskapen, det er ikke fantasiene om big bang som ateistene tror på. Julenissen er for ateister, ikke for dem som tror på Gud og vitenskapen.

Gud er ikke bevist av vitenskapen. Da hadde det ikke hatt Å TRO heller. 

Anonymkode: 3f56f...bcf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikker på at Gud ikke eksisterer, men bare er en av mange menneskelige oppfinnelser, som spøkelser, ånder, engler, påskeharen mm. 
Big Bang modellen er det som passer best til de eksperimentelle dataene vi har fra ute i universet, men man skal jo ikke se bort ifra at det dukker opp ny data som kan rokke ved den modellen. Men slik er jo vitenskapelig metode. 

At man tror liv ha en skaper, så tror jeg de fleste som tenker slik undervurderer hvor vanvittig lang tid livet har utviklet seg over og ikke minst hvor ufattelig mange stjerner og planeter det finnes i universet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enda tilgode at vitenskapen har motbevist en gud.

Jeg tror at NOEN har vært årsaken til big bang. Ateister tror at NOE har vært årsaken. 
Systematiseringen i naturen heller mot en skaper. Kaos er totalt fraværende.

Anonymkode: 01029...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Gud er ikke bevist av vitenskapen. Da hadde det ikke hatt Å TRO heller. 

Anonymkode: 3f56f...bcf

Jo, Han er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

drohatha skrev (20 minutter siden):

Helt sikker på at Gud ikke eksisterer, men bare er en av mange menneskelige oppfinnelser, som spøkelser, ånder, engler, påskeharen mm. 
Big Bang modellen er det som passer best til de eksperimentelle dataene vi har fra ute i universet, men man skal jo ikke se bort ifra at det dukker opp ny data som kan rokke ved den modellen. Men slik er jo vitenskapelig metode. 

Gud er bevist av vitenskapen, det er ikke big bang, dinosaurer og andre ateistiske fantasier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, Han er det

Akkurat som at jorden er flat som ei pannekake.

Anonymkode: 04416...da6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har enda tilgode at vitenskapen har motbevist en gud.

Jeg tror at NOEN har vært årsaken til big bang. Ateister tror at NOE har vært årsaken. 
Systematiseringen i naturen heller mot en skaper. Kaos er totalt fraværende.

Man kan ikke bevise at noe ikke eksisterer. 

Derfor må man legge frem bevis for at Gud finnes, og det finnes ingen vitenskapelige belegg for at Gud eksisterer så den naturlige konklusjonen man trekker da er at Gud finnes ikke. 

Hvorfor skulle systematisering i naturen tale for en skaper? 
Naturen er kaotisk, og går stadig fra en ordnet tilstand til uordnet tilstand, kjent som entropi.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Gud er bevist av vitenskapen, det er ikke big bang, dinosaurer og andre ateistiske fantasier.

Sorry ass, men hvis du mener dinosaurer er oppspinn så er det ikke vits å diskutere en gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drohatha skrev (9 minutter siden):

Sorry ass, men hvis du mener dinosaurer er oppspinn så er det ikke vits å diskutere en gang. 

Du orker ikke forsvare ateistenes vitenskapsfiendtlige syn og fantasidyr? Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drohatha skrev (59 minutter siden):

Man kan ikke bevise at noe ikke eksisterer. 

Derfor må man legge frem bevis for at Gud finnes, og det finnes ingen vitenskapelige belegg for at Gud eksisterer så den naturlige konklusjonen man trekker da er at Gud finnes ikke. 

Hvorfor skulle systematisering i naturen tale for en skaper? 
Naturen er kaotisk, og går stadig fra en ordnet tilstand til uordnet tilstand, kjent som entropi.

Hva tenker du da om fraktalmønster, det gyldne snitt, fibonaccitall osv?

At termodynamikk til slutt gjør universet pisslunket (entropi) er så langt bare noe man forventer basert på et glimt av innsikt der menneskelige begrensninger og totalt frafall av muligheten for at det finnes en skaper gjør regnestykket håpløst.

Moralske spørsmål må også på bordet dersom vitenskapen skal gi troverdige konklusjoner. At religion har fucka til alternativet har min største forståelse, for årsaken til det meste av all elendigheten står disse bak. Men det koker ned til ett spørsmål; hva er så farlig om det finnes en skaper? Hva er problemet med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du orker ikke forsvare ateistenes vitenskapsfiendtlige syn og fantasidyr? Ok

Hadde du forsøkt å legge litt mere innsats når du inviterer til saklig debatt, så hadde muligens tanken om å delta vært mere pirrende.

Anonymkode: e230c...f52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 8.46):

LOL,du stammer vel fra aper også du ?

Anonymkode: 7e241...b86

Tulling

Anonymkode: f16f2...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du Gud skapte alt liv på jorden?

Nei, jeg trur det eneste gud skapte på jorden var Covid-viruset.

Anonymkode: c32ce...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
drohatha skrev (5 timer siden):

Det nytter ikke å diskutere med denne...

Gjentar seg i tråd etter tråd "Gud er bevist av vitenskapen". Det er bare å bla forbi så får hen ikke noe for det...

Anonymkode: a6d45...897

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye jeg ikke vet om livet, universet, hvordan alt ble til og henger sammen.

Men jeg vet det ikke var gud i bibelen.

Anonymkode: 4af80...3f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...