Gå til innhold

Ser dere på tv hver kveld i ukedagene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser 4-5 timer om dagen. Ser for det meste på nyheter nå, samt litt YouTube og film/serier.

Anonymkode: c3c47...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ikke inn dab så radio utgår ergo står tv'en på så jeg har lyd. Jeg har høy tinnitus og orker ikke total stillhet hjemme i mange timer av gangen. Noen program/serier følger jeg andre bare sviver i bakgrunnen.

Anonymkode: 6765f...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastt ut TV-en for et par år siden. Savner den overhodet ikke.

Jeg fant ut at i min alder bør man ikke kaste bort en stor del av resten av livet med å sitte og se på hjernedøde programmer på TV. Jeg får nyheter og det jeg måtte ønske å se gjennom PC-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen klarer ikke å slappe av uten bakgrunnsstøy fra tv og jeg kunne vært helt fint uten. Blir ør og sliten av den summende lyden og all negativitet fra nyheter som går igjen og igjen

Anonymkode: ee06b...9bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trøndere1 skrev (1 time siden):

Skal man tjene penger og sikre barn og barnebarn samt eget liv og pensjon så har man ikke tid til å se på tv. 

De får jobbe og sikre seg selv for å være ærlig 😄

Anonymkode: c3b53...b27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser TV hver dag. Ikke lineær, men forskjellige program. Pleier å strikke samtidig. Har en veldig slitsom jobb med høyt trykk i 8 timer i strekk, så da orker jeg ikke høyt trykk hele resten av dagen. Bruker en del tid på kjæledyrene og trener 3 dager i uka da, så ser ikke TV hver dag fra 17-22 liksom. 

Anonymkode: 75019...885

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt YouTube. En gang i skuddåret finner jeg en serie som fenger og jeg kan binge, men 99% av det som er på TV- og strømmetjenester er bortkastet tid etter min mening.

Livet er for kort til å kaste bort på TV.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvor mye skal man sikre barn og barnebarn? Så mye at de slipper å jobbe en eneste dag i sitt liv?

Hvis det ikke er målet så holder det fint med en vanlig arbeidsdag, og da har man fritid å bruke slik man selv ønsker.

Anonymkode: 7a5f9...819

For meg er jobb en slags fritid. Koser meg med å være nyttig å bygge velferd til fremtiden. Jeg planlegger for fremtiden. Man vet ikke hvordan muligheter vi har her i Norge om 10 år. 15 år. Og det er alltid de som har penger og verdier som kommer best ut av kriser,kriger,katastrofer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan lese, gå tur, spille spill, bake, lage mat, gå på restaurant, kunstutstilling, familiemiddag osv. Herregud, hva feiler det folk når man lurer på hva annet man kan gjøre enn å glo på en skjerm...

Anonymkode: a7053...011

Lese: hender av og til

Gå tur; nei det har jeg enten allerede gjort den dagen eller så har jeg vært på trening. Kvelden etter barn er lagt er slappe av tid.

Spille spill: alene da eller? Spiller spill på mobil inne i mellom, men å spille feks brettspill med andre skjer ikke så ofte. Mannen min gamer stort sett etter barn er lagt..

Bake/lage mat: Bake har jeg ikke energien til å gjøre etter en så lang dag, og jeg er heller ikke særlig interessert i baking. Lage mat har jeg allerede gjort stort sett den dagen fra før, Som vi har spist som familie.

Gå på restaurant: men jeg har jo allerede spist, og dessuten har jegikke råd til det veldig ofte. Og jeg ser ikke noe god grunn for å dra ut kun alene. Restaurant blir med partner eller venner en sjelden gang  istedenfor middag hjemme.

Kunstutstilling: har ikke interesse i den retningen 

Familiemiddag: vi spiser middag sammen som familie før barnet legger seg. Skal vi ut å besøke noen/få besøk av noen familie som vi skal spise med så skjer dette i barnets våkentid. 

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ikke sånn ut. Det kommer lyd fra lydbøker, lyd fra folk på treningssenteret, lyd fra venner. Så at du blir veldig sliten av lyd? Høres ut som busy life for en som liker å ha det stille rundt seg

Anonymkode: c5d9d...2f5

Lyd fra lydbøker er bare en person som leser. Men jeg må sitte stille og høre på, kan ikke gå tur, gjøre husarbeid e.l samtidig. Trener ikke på senter, nettopp pga for mye lyd. Klarer fint å følge en samtale med venner, men ikke hvis det er mye bakgrunnsstøy som tv, radio, musikk.

Jobber et sted med mye støy som jeg ikke kan stenge ute selv om jeg gjerne vil. Så etter arbeidstid ønsker jeg å ha det stille.

Anonymkode: a5e22...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser MYYYE på tv (har vel 6-7 streamingtjenester jeg bruker daglig)

Er serie/film-nerd og kan gjerne se samme serie eller film flere ganger hvis det er en stund siden sist. 
Vet ikke hvor mange timer pr dag jeg ser på tv, men det er nok godt over gjennomsnittet

Er ufør og har ikke barn, så dermed har jeg ofte tid til det også da. Og det går ikke utover andre ting i hverdagen. Jeg gjør husarbeid, passer tantebarn, går turer, besøker venner/får besøk, elsker å fiske så bruker mye tid på det og tar gjerne med meg telt/hengekøye og fiskestanga på tur. Men nesten hver ledige stund ellers går til å ser serier/filmer

Anonymkode: eab5b...650

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke. Etter jobb er det middag og aktiviteter med barna, og husarbeid. Og når klokken er 21-22 er jeg knust, så legger meg, og leser heller i bok. Mannen sitter stort sett oppe og ser serier, i lag med tenåringene. Når det er helg, så kan jeg gjerne se en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...