Gå til innhold

Parforhold og ivf

Kjsl

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og mannen har fire mislykkede ivf forsøk bak oss og det begynner å tære også på forholdet vårt. Jeg lurer på hvilke erfaringer andre har og om noen har noen gode tips. Også lurer jeg på om noen har erfaring med parterapi i prosessen og kan anbefale noen? 
På forhånd takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale å snakke med en fertilitetscoach. Vi har ikke gjort det sammen, men jeg har gjort det alene for å sortere litt tanker. IVF har gått ut over vårt forhold også, men vi klarte å snu det og synes det er bedre nå. 

Anonymkode: 140da...085

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil anbefale å snakke med en fertilitetscoach. Vi har ikke gjort det sammen, men jeg har gjort det alene for å sortere litt tanker. IVF har gått ut over vårt forhold også, men vi klarte å snu det og synes det er bedre nå. 

Anonymkode: 140da...085

Hvem brukte du? Noen du kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over har vi også benyttet oss av fertilitetscoach. Vi har gjort det sammen og jeg alene. Det satt ting i lott annet perspektiv og opplevde selv å få litt andre måter å tenke på og verktøy for å takle de tunge stundene. For oss gjorde det at vi snakket mer sammen på en ny måte. Og fant en ny måte å være mer sammen om prosessen. Mannen følte seg veldig utenfor hele prosessen siden det er min kropp som går igjennom alt det fysiske. Var vanskelig for han å ta inn over seg mm.. 

Etter 4 år så har det blitt tøft etterhvert. Men vi har det mye bedre sammen i situasjonen nå. Vi har vel holdt på med coach nå i 8mnd. 

Anonymkode: de0ad...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Som nevnt over har vi også benyttet oss av fertilitetscoach. Vi har gjort det sammen og jeg alene. Det satt ting i lott annet perspektiv og opplevde selv å få litt andre måter å tenke på og verktøy for å takle de tunge stundene. For oss gjorde det at vi snakket mer sammen på en ny måte. Og fant en ny måte å være mer sammen om prosessen. Mannen følte seg veldig utenfor hele prosessen siden det er min kropp som går igjennom alt det fysiske. Var vanskelig for han å ta inn over seg mm.. 

Etter 4 år så har det blitt tøft etterhvert. Men vi har det mye bedre sammen i situasjonen nå. Vi har vel holdt på med coach nå i 8mnd. 

Anonymkode: de0ad...278

Er det en konkret fertilitetscoach du kan anbefale? 

Anonymkode: 9b2fc...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er det en konkret fertilitetscoach du kan anbefale? 

Anonymkode: 9b2fc...9cf

Var ikke meg du spurte, men Mari på Medicus er helt fantastisk! 

Anonymkode: b1c1b...df2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...