Gå til innhold

Tør du virkelig å benkpresse uten spotter eller safety-pins?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om man er alene, og ikke har verken spotter eller sikkerhetspigger, bør man bare trene lett, og aldri aldri nær failure. 

Anonymkode: 9c034...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har øvd på å feile og tar ikke unødvendige risikoer. 

Feks trykker jeg selvsagt ikke på lenka du delte heller. 

Anonymkode: fbe07...c60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Jeg har øvd på å feile og tar ikke unødvendige risikoer. 

Feks trykker jeg selvsagt ikke på lenka du delte heller. 

Anonymkode: fbe07...c60

Chill, videoen er SFW 🙂 

Anonymkode: 96536...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da trener jeg med manualer.. har trent benk flere ganger alene, men en gang så ble jeg fortere sliten enn jeg forutså så skal bare være glad det var folk rundt meg da som kunne hjelpe meg når de så jeg slet.. har etter det kun trent med manualer når jeg er alene

Anonymkode: 302d1...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh. Bruker ikke clips på stanga. Da er det bare å bikke sidelengs, så sklir skivene av. 

(Funker ikke hvis man løfter alt alt for tungt, da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Bruker ikke låser så kan vippe av vektene på en side om nødvendig. Men jeg velger selvsagt ikke å kjøre mot maxvekt når jeg er alene på senteret heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På senter med folk rundt kjører jeg på vanlig benk uten sikring. Låser ikke vektene så de kan tømmes av. Trener også alltid 1 repetisjon unna utmattelse, og har da egentlig 2 repetisjoner i margin fordi man kan løfte rumpa og løfte med dårlig teknikk om man virkelig skulle bomme. Men så kjenner jeg kroppen veldig godt og vet akkurat når jeg ikke bør ta neste repetisjon. Og så er det som sagt folk rundt så man kan rope på hjelp.

Hjemme når jeg er alene trener jeg i rack der jeg har satt høyden på sikkerheten til å være akkurat der at jeg ikke treffer dem på teknisk riktige løft, men om jeg skulle feile/besvime og stangen ruller av brystet mot halsen, så har jeg margin nok til å ikke dø :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...