Gå til innhold

Normalt at foreldre bidrar i bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det varierer veldig. Så ikke overaskende om man får det dekket, men ikke noe man heller kan regne med.

Anonymkode: d8595...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk 100.000 av min mor, 5.000 av min far, 10.000 av svigerforeldre til bryllupet. De bidro forskjellig fordi alle hadde forskjellig råd, men alle ønsket å bidra. Svigerforeldre lagde 3 kaker i tillegg. 

Anonymkode: 6e99a...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de som skriver at det ikke er vanlig ikke helt forstår hvor mange som faktisk får støtte av foreldrene. Generelt betaler foreldre mye mer for sine barn nå enn tidligere. Når det gjelder bryllup spesielt, er det nok slik at foreldre ikke dekker like mye som før, da folk gifter seg senere. Men det er fortsatt mange som betaler noe/en del. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ingenting, og trengte heller ikke økonomisk støtte. Våre foreldre bidro med praktisk hjelp som pynting, rydding og kakebaking. :) 

Jeg har ikke full oversikt over hva mine gifte venner har fått, men vet at den ene venninnen min slapp å betale for brudekjolen sin selv.

Anonymkode: cad04...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste venninnene mine har fått et bidrag, men det har vært alt fra 5K-50K. Her får vi 30 000 av mine foreldre, og jeg er i sjokk, hadde håpt på 5000 kanskje. 

Noen har det sånn at foreldre betaler kjolen eller vinen eller maten eller band, feks 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: b4897...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste venninnene mine har fått et bidrag, men det har vært alt fra 5K-50K. Her får vi 30 000 av mine foreldre, og jeg er i sjokk, hadde håpt på 5000 kanskje. 

Noen har det sånn at foreldre betaler kjolen eller vinen eller maten eller band, feks 🤷🏻‍♀️

(Håpt på 5000 fordi jeg visste søskene mine hadde fått noe, men ante ikke hvor mye. I utgangspunktet tenker jeg man bør klare utgiften selv, eller planlegge så man har et bryllup man har råd til selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk ingenting, ville ikke ha noe heller. Vi inviterer til fest så da får vi stå for gildet rundt. Fikk pengegaver av familiene våre da, så sånn sett har de gitt uansett. Vi har jo like mye på konto uavhengig av om de hadde gitt før eller etter festen 😊

Anonymkode: cc193...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi fikk hjelp gjennom at de ga hjelp som presang. Mine foreldre dekket fotograf hele dagen og svigerforeldre handlet inn blomster og lagde blomsteroppsatser.

Anonymkode: a7d36...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like normalt som unormalt. Det handler litt om kultur og tradisjon, men mest om foreldres økonomiske situasjon og selvfølgelig holdning. Så om din mor vil bidra, så si tusen takk. Om dine svigers ikke bidrar, så skal du ikke tenke noe spesielt om det. For så forskjellige er vi, at alt må være greit når det kommer til gaver man gir og mottar.

Anonymkode: 58c97...bb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelse! Jeg liker godt tilnærmingen din, som er veldig hyggelig om de bidrar, men tar det ikke for gitt. Da broren min giftet seg fikk de 30 000,- av pappa og det samme av brudens foreldre, men de krevde ingenting. Det kan uansett være greit å vite hva dere har i budsjett når dere skal planlegge. Og dere kommer sannsynligvis til å trenge hjelp, så å være takknemlig for alle som vil bidra, tror jeg gjør at dere også vil få mer hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betalte hans foreldre for alt alkohol og mine for middagen, noe som visstnok var veldig vanlig. Vi forventet ingenting og var veldig glade for hjelpen. Jeg tror nesten de betalte mer enn oss for dette bryllupet, men de var veldig glade på våre vegne og ville oss kun det beste. :) 

Anonymkode: 98e78...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...