AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #41 Skrevet 21. september 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Forklarte meg muligens litt dårlig. Stasjonen i seg selv er for så vidt grei nok, men det er alltid så vanvittig med folk der at man må bane seg frem, og det er støyete og kjipt. I tillegg synes jeg området rundt stasjonen er temmelig utrivelig. Å komme til Blackfriars er en drøm til sammenlikning; luftig og fint og mye, mye mindre folk, samt at man blir møtt av en nydelig utsikten over Themsen, siden plattformene ligger midt på broa. Anonymkode: 2a055...081 Det kommer sikkert an på hvilke enkeltopplevelser man har, jeg har vært på Victoria sikkert 100 ganger og aldri opplevd noe jeg ville karakterisert som vanvittig mye folk. Trangere om plassen på Oxford street 😛 Synes området rundt også er helt greit, men det er en del lugubre hoteller rundt der, det skal sies. Anonymkode: 6437b...776 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #42 Skrevet 21. september 2023 (Har ikke lest alle svarene før meg) Når dere flyr til Gatwick så går det direktetog derfra til Blackfriars. Stasjonen ligger på ei bro over Themsen, og både City of London og Southwark er i gåavstand. Begge steder er det gode hoteller i trygge omgivelser. Bo nær eller mellom tube stasjonene Blackfriars / St. Pauls i City eller nær Southwark tube stasjon om dere vil bo sør for elven. Da kommer dere dere enkelt rundt hvor som helst i London. London ser uoversiktlig og rotete ut på kart, men består egentlig av mange små byer som er grodd sammen til én diger. Utforsk bydeler heller enn å vandre rundt i turist hellholes som Camden, Oxford Street, Soho, Trafalgar Square. Ta en hop-on hop-off buss for å se de største severdighetene første dag, kryss dem av lista og dra på oppdagelsesferd i bydelene, ikke bare City og Southwark, men Mayfair, Hampstead, Greenwich, Shoreditch og Spitalfields… Science museum og Natural History Museum pleier å være en hit blant unger, de deltar selv og koser seg. Dra til fine parker og ha piknik, i Regents Park, Battersea, Primrose Hill, Hyde Park… Google det mest severdige i hvert område, men legg lista lavt, det er ofte like greit. Anonymkode: 0ee05...a57 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2023 #43 Skrevet 21. september 2023 AnonymBruker skrev (På 19.9.2023 den 12.40): Jeg vil heller anbefale å ta buss i London. Det tar ikke nødvendigvis noe lenger tid da det ofte tar tid å komme seg inn og ut av undergrunnsstasjonene. Bussen er billigere og man får sett mye av byen. I tillegg slipper man all trengselen i undergrunnen. Anonymkode: 43a57...776 Buss kan være mer uoversiktlig, det er enklere å finne fram på kartet i en ukjent by hvis man bruker tuben (det er merket av på kartet nøyaktig hvor tuben får og hvor stasjonene er). Det var derfor jeg anbefalte å bo nær en stasjon. Men buss fungerer fint, det er enklere å ta buss i en ukjent by hvis man benytter app/Google Maps eller lignende. Anonymkode: c510f...337
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #44 Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Buss kan være mer uoversiktlig, det er enklere å finne fram på kartet i en ukjent by hvis man bruker tuben (det er merket av på kartet nøyaktig hvor tuben får og hvor stasjonene er). Det var derfor jeg anbefalte å bo nær en stasjon. Men buss fungerer fint, det er enklere å ta buss i en ukjent by hvis man benytter app/Google Maps eller lignende. Anonymkode: c510f...337 Citymapper er en god app å ha i London. Da finner man bussruter til/fra der man er eller skal til. Og t-bane og tog etc. Anonymkode: 48e4f...771 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #45 Skrevet 22. september 2023 Vi var i London i fjor med 2 barn på 11 og 9. nå er vi reisevante, men liker å gjøre det enkelt på storbyferie med barn. Vi fløy til Gatwick og bodde ved Victoria station. Derifra er det gangavstand til buckingham palace og hvis dere liker å gå til big ben og Westminster abbey, ellers er det 1 eller 2 stopp med t-banen. Bruk kortet ditt på t-banen. 11 åringen måtte betale i fjor, så vi kjøpte et oysterkort på t bane stasjonen til henne. Google Maps er din venn. Det finnes også mange kjederestsuranter som vi syntes var helt topp å stikke innom da barna IG vi var slitne på kvelden før vi tok natta. London er en nydelig by for små og store. Eldste og jeg skal tilbake i år, da flyr vi til hearthrow og bor ved paddington. Anonymkode: 794cf...e3f 1 1
Nattens rytter Skrevet 22. september 2023 #46 Skrevet 22. september 2023 (endret) Reis heller til Vågå, der vert alle bygdefolk handsama vel. Endret 22. september 2023 av Nattens rytter
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #47 Skrevet 22. september 2023 Liker London veldig godt og det er enkelt å komme seg fra ene stedet til det andre med undergrunnen. Finnes masse av reise informasjon på google, så anbefaler å sjekke opp i der. Når jeg har reist så har jeg booket hotell via booking.com, der får du også informasjon om hvor langt det er til flyplass/ sentrum osv. God tur😊😊 Anonymkode: 1ea0d...159 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #48 Skrevet 23. september 2023 On 9/22/2023 at 6:33 AM, Nattens rytter said: Reis heller til Vågå, der vert alle bygdefolk handsama vel. Hvilken tubestasjon anbefaler du å bo ved i Vågå? Anonymkode: 6437b...776
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #49 Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvilken tubestasjon anbefaler du å bo ved i Vågå? Anonymkode: 6437b...776 Nær x ordføreren tenker jeg. Anonymkode: 0f95e...9b4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #50 Skrevet 8. oktober 2023 Vi overnattet på Hammersborg. Veldig fornøyde. Ikke så langt unna sentrum, relativt billig til å være såpass nærmere sentrum og lett å komme seg til Westminster abbey, picadelly circus...etc Anonymkode: b4f9b...33b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #51 Skrevet 8. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi overnattet på Hammersborg. Veldig fornøyde. Ikke så langt unna sentrum, relativt billig til å være såpass nærmere sentrum og lett å komme seg til Westminster abbey, picadelly circus...etc Anonymkode: b4f9b...33b Haha, Hammersborg sorry auto correct 😑 skal være Hammersmith Anonymkode: b4f9b...33b 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #52 Skrevet 8. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Haha, Hammersborg sorry auto correct 😑 skal være Hammersmith Anonymkode: b4f9b...33b Søren klype altså. Nå var jeg allerede på vei ut for å ta trikken fra Hammersborg til Piccadilly. Hadde spart mye penger på shoppingturene mine hvis jeg kunne tatt det på månedskortet. 😁 Anonymkode: 6437b...776
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #53 Skrevet 9. oktober 2023 On 9/18/2023 at 10:48 PM, AnonymBruker said: Unngå kjedelige overbefolkede Oxford street og velg Covent Garden. Anonymkode: 68cc6...375 Nå er Covent Garden også ganske stappfull med folk. Sentrale London vil være folksomt uansett. Men, det kan være litt mindre i bydeler som Kings Kross, Shoreditch, Kensingtong, Sheperds Bush. Dere har ikke vært der før? Da vil jeg faktisk anbefale de typiske turisttingene som er "obligatorisk" når du er i byen. Buckingham Palace, Tower of London, Oxford Street, Regent Street, West End (musikaler på rekke å rad), Madame Tussauds, London Eye, Hyde Park osv. Hvis du har mulighet, bestill billetter til severdigheter som koster noe, før du reiser. Da slipper du køene. Det er supert å bo i Bayswater. Rimelige og greie hoteller. Greit utgangspunkt å komme seg rundt i byen fra. Anonymkode: f6526...63f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #54 Skrevet 9. oktober 2023 Ts her. Det ble København og Malmø. Sparer London til vi har litt mer å rutte med. Koste oss uansett. Jenta mi fikk oppleve en mer spennende og fargerik virkelighet enn den kjedelige bygda vår. Og det var det viktigste. Anonymkode: d052f...1d9 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #55 Skrevet 9. oktober 2023 Nylig vært i London og mye folk der samt trangt på undergrunnen for å komme seg rundt. Det er også mye folk på handlegatene så for min del ble det litt mye og kunne like gjerne reist et litt roligere sted. PS: Hvis det blir london så pass spesielt på lommetyver så pass på verdisaker når dere handler osv.. Anonymkode: 21053...03d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #56 Skrevet 9. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nylig vært i London og mye folk der samt trangt på undergrunnen for å komme seg rundt. Det er også mye folk på handlegatene så for min del ble det litt mye og kunne like gjerne reist et litt roligere sted. PS: Hvis det blir london så pass spesielt på lommetyver så pass på verdisaker når dere handler osv.. Anonymkode: 21053...03d Hvis du leser over, valgte TS Køben/Malmø i stede for London denne gang. Å forresten, lommetyver er det over alt. London er ikke mer belastet enn andre storbyer. Sunn fornuft, kalles det. Anonymkode: f6526...63f 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #57 Skrevet 9. oktober 2023 Da vi var studenter overnattet vi i bydelen Ilford og tok toget inn til sentrum. Der var det rimelig overnatting. Ellers er undergrunnen lett å navigere og du finner masse ting å gjøre på turistguider. Kan virkelig anbefale å reise ved juletider for å få med dere winter wonderland. Anonymkode: 5ec96...714
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #58 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nylig vært i London og mye folk der samt trangt på undergrunnen for å komme seg rundt. Det er også mye folk på handlegatene så for min del ble det litt mye og kunne like gjerne reist et litt roligere sted. PS: Hvis det blir london så pass spesielt på lommetyver så pass på verdisaker når dere handler osv.. Anonymkode: 21053...03d Trangt? Da har du oppsøkt turiststrøkene. Helt greit det, men London er digert, og det går fint an å nyte London, inkludert handlegater, uten trengsel, og å unngå tube’n når alle skal til/fra arbeid. Anonymkode: 0ee05...a57 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #59 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis du leser over, valgte TS Køben/Malmø i stede for London denne gang. Å forresten, lommetyver er det over alt. London er ikke mer belastet enn andre storbyer. Sunn fornuft, kalles det. Anonymkode: f6526...63f I forhold til antall besøkende og befolkning, er det lite av sånt i London.. Anonymkode: 48e4f...771 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #60 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Søren klype altså. Nå var jeg allerede på vei ut for å ta trikken fra Hammersborg til Piccadilly. Hadde spart mye penger på shoppingturene mine hvis jeg kunne tatt det på månedskortet. 😁 Anonymkode: 6437b...776 Haha , ja 😅 Det hadde vært noe, det. Burde egentlig komme et EU-lovforslag om et billig, felles månedskort på buss og bane som funker i hele Europa. Anonymkode: b4f9b...33b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå